Lidl Sverige återkallar Fiskgratäng med dillsås av märket Ocean Sea

Lidl Sverige återkallar produkten Fiskgratäng med dillsås av varumärket Ocean Sea efter att det visat sig att produkten kan innehålla allergenen ägg, vilket inte är deklarerat på förpackningen.

Då detta kan utgöra en risk för allergiker återkallas det berörda bäst-före-datumet 09-02-2021. Produkten utgör ingen fara för personer som inte är allergiska mot ägg. Fiskgratäng med dillsås har sålts i samtliga av Lidl Sveriges butiker och berört bäst-före-datum tas bort omedelbart.

Återkallandet berör endast produkten:
Artikel: Fiskgratäng med dillsås
Förpackningsstorlek: 350g
Märke: Ocean Sea
Bäst-före-datum: 09-02-2021

Andra produkter av märket Ocean Sea är inte drabbade. Vi på Lidl Sverige beklagar och ser allvarligt på det inträffade. Konsumenter som köpt varan ombeds returnera den till inköpsplatsen, eller till närmaste Lidl-butik. Kunderna får självklart pengarna tillbaka, även utan uppvisande av kassakvitto.

Marknads- och kommunikationsavdelningen

press@lidl.se

Lidl Sveriges första butiker slog upp dörrarna i september 2003 och sen dess har vi utmanat marknaden. Idag har vi vuxit till en dagligvarukedja att räkna med, med 184 butiker i Sverige från Trelleborg i söder till Skellefteå i norr. Sammanlagt arbetar drygt 4000 personer på Lidl Sverige. Vårt huvudkontor ligger i Solna och vi har två centrallager, ett i Halmstad och ett i Rosersberg. Under 2019 öppnar vi ett tredje centrallager i Örebro. Lidl har fyra fastighetskontor som är placerade i Stockholm, Göteborg, Örebro och Malmö.

Lidl tog bort plasten runt tulpanbuketterna: Minskade plastanvändningen med 2,6 ton21.4.2020 07:00:03 CESTPressmeddelande

Genom att ta bort plasten från svenskarnas favoritvårtecken, tulpanerna, har Lidl sparat mer än 2,6 ton plast hittills under 2020. Svenska Lidl fortsätter sitt arbete med att minska användningen av engångsplast i sina förpackningar. Målet är att 100 procent av all plast ska vara återvinningsbar 2025 samtidigt som den totala plastanvändningen ska minskas med 20 procent.