Lidl Sverige återkallar Getost Bûche de Chèvre – kan innehålla metallbitar

Lidl Sverige återkallar Getost Bûche de Chèvre, Chêne d' Argent, då det kan finnas risk för metallbitar i produkten. Kunder som har köpt och fortfarande har kvar produkten ska kassera denna alternativt returnera varan till närmaste butik.

Kunderna får självklart pengarna tillbaka även utan uppvisande av kassakvitto. Det går även bra att kontakta vår kundtjänst. Lidl Sverige beklagar detta och ser allvarligt på det inträffade. Lidl Sverige utreder nu tillsammans med leverantören hur detta kunnat ske samt för att förhindra så att något liknande inte sker i framtiden.

Lidl Sverige tar detta på stort allvar och återkallar produkten omgående. Produkten har sålts i samtliga av Lidl Sveriges butiker. Inga andra produkter av märket märket Chêne d' Argent är drabbade.

Återkallandet berör endast produkten:

Artikel: Getost - Bûche de Chèvre

Förpackningsstorlek: 200g

Märke: Chêne d' Argent

Bäst-före-datum: 2022-10-06 samt 2022-10-12

Fakta Lidls kvalitetskontroller
Förutom att Lidl Sveriges leverantörer är certifierade med IFS (International Featured Standard), BRC (British Retail Consortium) eller FSSC 22000 (Foundation Food Safety System Certification), utför Lidl Sverige regelbundna oanmälda kontroller på plats hos leverantörer som genomförs av ackrediterade institut. Vi går längre än vad lagstiftningen kräver och testar dessutom alla produkter i externa ackrediterade laboratorier för att säkerhetsställa att våra produkter uppfyller högsta kvalitet.

Lidl Sveriges första butiker slog upp dörrarna i september 2003 och sen dess har vi utmanat marknaden. Idag har vi vuxit till en dagligvarukedja att räkna med, med 203 butiker i Sverige från Trelleborg i söder till Boden i norr. Sammanlagt arbetar drygt 5000 personer på Lidl Sverige. Vårt huvudkontor ligger i Barkarbystaden i Järfälla kommun och vi har tre centrallager belägna i Halmstad, Rosersberg och Örebro. Lidl har fyra fastighetskontor som är placerade i Stockholm, Göteborg, Örebro och Malmö.

Efter 20 år på Lidl: Johan Augustsson lämnar över stafettpinnen till Jakob Josefsson12.9.2022 14:00:00 CEST | Pressmeddelande

Johan Augustsson lämnar rollen som Sverigechef för Lidl efter att ha varit verksam i bolaget i drygt 20 år. Ny Sverigechef blir Jakob Josefsson som idag är chef över kedjans verksamhet i Estland och Lettland. Lidl Sverige har de senaste åren vuxit snabbare än övriga branschen. Satsningen på fler svenska varor, upprustningen av butiksnätet och klimatomställningen har uppskattats och lett till en kraftigt ökad tillströmning av kunder till butikerna. Idag har livsmedelskedjan över 200 butiker från Boden i norr till Trelleborg i söder, 3 centrallager och ett nytt huvudkontor, och är därmed välrustade för fortsatt tillväxt.