Lidl Sverige återkallar produkten Freshona krossade tomater med basilika

Lidl Sverige återkallar med omedelbar verkan produkten krossade tomater med basilika av märket Freshona efter att det visat sig att produkten kan innehålla spår av plast

Vi kan inte utesluta att plastpartiklar befinner sig i produkten. På grund av möjlig skaderisk vid förtärande av produkten ber vi våra kunder beakta återkallelsen och avstå från att konsumera produkten. Freshona krossade tomater med basilika har sålts i alla Lidl Sveriges butiker. För våra konsumenters säkerhet kommer Lidl Sverige med att ta bort den drabbade produkten ur alla våra butiker.

Återkallandet berör endast produkten:

Artikel: Krossade tomater med basilika

Märke: Freshona

Bäst-före-datum: 31.12.2020

Batch nr. : Charge L327NDB 6A-31/12/2020 SI LB 224.

Förpackning: Konserv

Storlek: 425 ml

Andra produkter som säljs av Lidl Sverige är inte drabbade, inte heller andra produkter av märket Freshona.

Vi på Lidl Sverige beklagar det inträffade och uppmanar alla konsumenter som köpt den aktuella varan att återlämna den till vilken av Lidl Sveriges butiker som helst. Kunderna får självklart pengarna tillbaka, även utan uppvisande av kassakvitto.

press@lidl.se

Lidl Sveriges första butiker slog upp dörrarna i september 2003 och sen dess har vi utmanat marknaden. Idag har vi vuxit till en dagligvarukedja att räkna med, med 184 butiker i Sverige från Trelleborg i söder till Skellefteå i norr. Sammanlagt arbetar drygt 4000 personer på Lidl Sverige. Vårt huvudkontor ligger i Solna och vi har två centrallager, ett i Halmstad och ett i Rosersberg. Under 2019 öppnar vi ett tredje centrallager i Örebro. Lidl har fyra fastighetskontor som är placerade i Stockholm, Göteborg, Örebro och Malmö.

Abonnera på våra pressmeddelanden.

Lidls butiksöppningsvåg rullar vidare i Malmö, Solna, Strängnäs, Vårby, Helsingborg, Kungsbacka, Huskvarna och Kista.4.4.2019 07:30:00 CESTPressmeddelande

Lidl expanderar i hög takt med målet att ha 200 butiker år 2020. Samtidigt som Lidl söker fler lägen över hela landet, öppnar nya butiker på löpande band. I februari öppnade butiken i Caroli i Malmö, den 21 mars i Solna Centrum och den 28:e mars i Vårby och Strängnäs. Under våren öppnar även butiker i Helsingborg, Kungsbacka, Huskvarna och Kista.