Lidl Sverige och Diggiloo firar 20 år genom huvudpartnerskap
2003 öppnade Lidl sina 10 första butiker i Sverige. Det var också året då Diggiloo tog sina första steg i sommarsverige. 2023 är därför en milstolpe för båda jubilarer.
– I år firar Lidl 20 år i Sverige, vilket vi inledde med att först lansera vårt nya varumärke Matriket. Nu vill vi fortsätta firandet med något av det svenskaste vi har – en härlig sommarturné med Diggiloo, som också firar 20 år! När vi nu går in som huvudpartner för Diggiloo stöttar vi den svenska musikscenen och får samtidigt möjlighet att resa landet runt för att träffa våra kunder. Det ser vi mycket fram emot, säger Robert Stekovic, inköps- och marknadsdirektör på Lidl Sverige.
Som huvudpartner till Diggiloo kommer Lidl Sverige att synas på flera sätt. Dessutom bjuder livsmedelskedjan alla sina över 5 000 medarbetare på en av sommarens givna händelser.
– Som Sveriges största sommarturné är vårt mål att bjuda på skratt, värme och omtänksamhet för hela familjen. Att vi krokar arm med Lidl, en av de mest spännande aktörerna i den svenska livsmedelsbranschen, är därför både naturligt och väldigt roligt. Med sina initiativ och glada anslag i sina kanaler är de en perfekt partner för oss, Åsa Nathell, kommersiell chef på Krall.
Startskottet för Diggiloo 6 juli i småländska Hok och sommarturnén avslutas i Göteborg den 26 augusti.
Nyckelord
Kontakter
Nahir AslanPresschef
Tel:08-5555 7195press@lidl.sePressavdelningen Lidl Sverige
Tel:08-5555 7195press@lidl.seVid övriga frågor (kundtjänst)
http://www.lidl.se
Bilder
Om
Lidl Sveriges första butiker slog upp dörrarna i september 2003 och sen dess har vi utmanat marknaden. Idag har vi vuxit till en dagligvarukedja att räkna med, med 204 butiker i Sverige från Trelleborg i söder till Boden i norr. Sammanlagt arbetar drygt 5000 personer på Lidl Sverige. Vårt huvudkontor ligger i Barkarbystaden i Järfälla kommun och vi har tre centrallager belägna i Halmstad, Rosersberg och Örebro. Lidl har fyra fastighetskontor som är placerade i Stockholm, Göteborg, Örebro och Malmö.
Följ Lidl Sverige
Abonnera på våra pressmeddelanden. Endast mejladress behövs och den används bara här. Du kan avanmäla dig när som helst.
Senaste pressmeddelandena från Lidl Sverige
Lidl Sverige hyllar Nacho-naldagen1.6.2023 13:00:00 CEST | Pressmeddelande
Den 6 juni är det Sveriges nationaldag. För de flesta svenska högtider står maten i centrum och förknippas med specifika maträtter. Påsken har äggen. Midsommar förknippas med sill och julen med skinka. Men nationaldagen är inte förknippad med någon speciell måltid - det är något som Lidl Sverige vill bidra till att ändra på.
Lidl officiell sponsor av UCI WorldTour-lag Lidl-Trek30.5.2023 15:00:00 CEST | Pressmeddelande
Nu står det klart att Lidl går in och blir ny sponsor av cykelstallet Lidl-Trek som sedan tidigare har UCI WorldTour-status.
Bäst i test: Grillost från Lidl hyllas av panelen29.5.2023 13:30:00 CEST | Pressmeddelande
I Svenska Dagbladets stora test av grillost utsågs Lidls egna Eridanous cypriotiska grillost till testvinnare med fem av sex i betyg. Även grillosten från Lidls eget varumärke Matriket topptestades och tilldelades en delad andraplacering. Vinnaren beskrevs som fantastisk och saftig med ”perfekt balans mellan smakerna”.
Lidls färdiga pizzadeg topptestas25.5.2023 10:00:00 CEST | Pressmeddelande
Lidl Sverige fortsätter att skörda framgångar i oberoende smak- och kvalitetstester. I Nya Wermlands-Tidningens nya test av färdig pizzadeg hamnar Lidls egen i topp. Med omdömen som lätt att öppna och rulla ut, god smak, bra konsistens och fluffig med krispiga kanter tog Lidls pizzadeg hem en andraplacering med 4 av 5 betyg.
Lidl Sverige förlänger och utökar prissänkningarna till 270 varor – över 10% av sortimentet får sänkt och fryst pris24.5.2023 14:00:00 CEST | Pressmeddelande
Lidl Sverige förlänger sitt initiativ att sänka och frysa priserna på en rad livsmedel till åtminstone sista juni. Dessutom adderas ytterligare livsmedel till listan inom ramen för prissänkningsinitiativet – från och med första juni sänks priset på ytterligare ett 50-tal populära varor som ofta återfinns på midsommarborden. Totalt omfattar listan med varor som fått sänkt och fryst pris nu över 270 varor sedan prisinitiativet lanserades i mars, vilket är mer än var tionde vara i hela sortimentet i Lidls butiker.
I vårt pressrum kan du läsa de senaste pressmeddelandena, få tillgång till pressmaterial och hitta kontaktinformation.
Besök vårt pressrum