Lidl Sverige rekryterar ny press- och PR-ansvarig

Lidl har rekryterat Petra Whitehead som ny press- och PR-ansvarig för verksamheten i Sverige. Petra har många års erfarenhet som PR-konsult och kommunikationsrådgivare bakom sig och stärker nu upp kommunikationsavdelningen på Lidl Sverige.

- Lidl är på många sätt ett drömvarumärke för mig och ett företag där i princip alla de frågor som jag brinner för finns samlade under ett tak; mat och dryck, hållbarhet, handel, fastigheter, kvalitet och samhällsfrågor. Att få komma in just nu, i en extremt expansiv fas känns extra spännande, säger Petra Whitehead, Press- och PR-ansvarig på Lidl Sverige.

Petra har arbetat med strategisk PR och kommunikation i 16 år med stort fokus på livsmedelsbranschen. De senaste tio åren som frilans med den egna byrån Whitehead PR, som grundare och delägare av PR-byrån OakRiver och som teamchef på H&K Strategies. På kundsidan har hon haft rollen som presschef på KF Fastigheter och som kommunikatör och pressansvarig på bland annat Coop Sverige.

- Vi befinner oss på en intensiv resa för att stärka vår position och vårt varumärke på den svenska marknaden, säger Bella Goldman, marknads- och kommunikationsdirektör på Lidl Sverige. Press och PR är en av de grundläggande byggstenarna för att lyckas med detta och Petra kommer ha en nyckelroll i vårt nya kommunikationsteam. Hennes breda erfarenhet från olika branscher på både konsult- och kundsidan är mycket värdefull för Lidl, avslutar Bella Goldman.

Petra tillträdde tjänsten den 1 mars i år och kommer att stärka Lidls huvudkontor i Solna.

Petra Whitehead
Pressansvarig på Lidl
press@lidl.se

08-5555 7195

Lidl Sverige är det smarta förstahandsvalet för kunder vid inköp av dagligvaror. På Lidl erbjuder vi livsmedel av högsta kvalitet till bästa pris, vilket är möjligt eftersom Lidl framförallt erbjuder egna varumärken. I Sverige har Lidl i dag 171 butiker och finns från Trelleborg i Söder till Skellefteå i Norr, vilket gör Lidl till Sveriges femte största livsmedelskedja. Sammanlagt har Lidl över 3 600 medarbetare i Sverige. Läs gärna mer på www.lidl.se.

Lidl Sveriges första butiker slog upp dörrarna i september 2003 och sen dess har vi utmanat marknaden. Idag har vi vuxit till en dagligvarukedja att räkna med, med över 178 butiker i Sverige från Trelleborg i söder till Skellefteå i norr. Sammanlagt arbetar drygt 4000 personer på Lidl Sverige. Vårt huvudkontor ligger i Solna och vi har två centrallager, ett i Halmstad och ett i Rosersberg. Under 2019 öppnar vi ett tredje centrallager i Örebro. Lidl har tre fastighetskontor som är placerade i Stockholm, Örebro och Malmö.

Abonnera på våra pressmeddelanden.