Lidl Sverige sänker priset på Lidl-tårtan till förmån för internationella barncancerdagen

Sedan 2012 har Lidl varit en huvudpartner till Barncancerfondens och stödjer verksamheten genom olika insamlingskampanjer i butik. Nu fortsätter Lidl sina insatser för att bidra till Barncancerfondens viktiga arbete att bekämpa barncancer. I samband med internationella barncancerdagen sänker livsmedelskedjan priset på Lidl-tårtan från One Cake med 50 procent. För varje såld tårta går fem kronor till barncancerfonden. Tårtan, med smak av kola, belgisk choklad och maräng, finns tillgänglig att köpa i butik för 29,90 kronor och erbjudandet gäller endast den 15 februari.
– Vi är oerhört stolta över att vara en huvudpartner till Barncancerfondens. Idag är en viktig dag som uppmärksammar såväl barn med cancer som deras familjer och närstående. För varje såld Lidl-tårta från One Cake – som vi lanserade under förra året – går 5 kronor av priset till Barncancerfonden. Nu hoppas vi att det sänkta priset ska innebära att vi skänker rekordmånga 5-kronor och på så vis bidra till Barncancerfondens viktiga arbete och forskningen som de bedriver, säger Caroline Kjerstadius, hållbarhetschef på Lidl Sverige.
Under september 2022 lanserade Lidl Sverige en helt egen tårta tillsammans med Göteborgsbaserade One Cake. Tårtan är prydd med en Lidl-logga och förpackningen går i varumärkets färger: gult, blått och rött.
Lidl-tårtan finns tillgänglig i alla butiker runtom i hela Sverige. Tårtan kostar i vanliga fall 59,90 kronor för 350 gram men med erbjudandet på 50 procent kostar den 29,90 kronor. Tårtan är helt fri från nötter, gluten och palmolja.
Nyckelord
Kontakter
Nahir AslanPresschef
Tel:08-5555 7195press@lidl.sePressavdelningen Lidl Sverige
Tel:08-5555 7195press@lidl.seVid övriga frågor (kundtjänst)
http://www.lidl.se
Bilder
Om
Lidl Sveriges första butiker slog upp dörrarna i september 2003 och sen dess har vi utmanat marknaden. Idag har vi vuxit till en dagligvarukedja att räkna med, med 204 butiker i Sverige från Trelleborg i söder till Boden i norr. Sammanlagt arbetar drygt 5000 personer på Lidl Sverige. Vårt huvudkontor ligger i Barkarbystaden i Järfälla kommun och vi har tre centrallager belägna i Halmstad, Rosersberg och Örebro. Lidl har fyra fastighetskontor som är placerade i Stockholm, Göteborg, Örebro och Malmö.
Följ Lidl Sverige
Abonnera på våra pressmeddelanden. Endast mejladress behövs och den används bara här. Du kan avanmäla dig när som helst.
Senaste pressmeddelandena från Lidl Sverige
Frasiga våfflor med Lidls topptestade mix29.3.2023 10:00:00 CEST | Pressmeddelande
I Expressens stora test av färdig våffelmix belönades Lidls eget varumärke Belbake med fyra av fem getingar, ett toppbetyg. Våfflorna beskrevs som vackert gyllenbruna med luftig konsistens och var dessutom testets billigaste mix.
Över 100 sänkta och frysta priser – här är produkterna som Lidl valt ut25.3.2023 10:00:00 CET | Pressmeddelande
Efter onsdagens besked att Lidl Sverige fryser och sänker priset på över hundra produkter presenterar livsmedelskedjan nu vilka varor som omfattas av initiativet. Det är allt från mjölk, kaffe och bröd till frukt, grönt och delikatesser, med en genomsnittlig sänkning på 11 procent. Enstaka produkter sänks över 30 procent.
Lidl agerar för att dämpa inflationen – sänker och fryser priset på över hundra varor22.3.2023 16:45:00 CET | Pressmeddelande
Det senaste året har priserna på livsmedel rusat i höjden. Inflationstakten för livsmedel var enligt SCB 22 procent i februari, något som direkt slår mot de svenska hushållen. För att stötta svenska hushåll i dessa tuffa tider, inför Lidl Sverige nu ett lägre fast pris på över hundra varor. Med start måndagen den 27 mars sänks och låses därför priset på ett stort antal varor, listan över produkter kommer att utökas under de närmaste veckorna.
Lidl officiell sponsor av UEFA EURO 202421.3.2023 15:00:00 CET | Pressmeddelande
Nu står det klart att Lidl blir global sponsor av Europamästerskapet i fotboll. Partnerskapet inleds när EM-kvalet påbörjas och sponsorskapet innefattar EM-kvalet 2023-2024 och Europamästerskapet 2024.
Apelsinjuice från Lidl är bäst i test16.3.2023 09:00:00 CET | Pressmeddelande
Lidl Sverige fortsätter att skörda framgångar i oberoende smak- och kvalitetstester. I Aftonbladets stora test av juicer ”knockade Lidls egen juice testpatrullens smaklökar totalt” – något som resulterade i att Lidl kammade hem en förstaplats och fem av fem plus.
I vårt pressrum kan du läsa de senaste pressmeddelandena, få tillgång till pressmaterial och hitta kontaktinformation.
Besök vårt pressrum