Lidl Sverige tilldelas dubbla utmärkelser för sitt HR-arbete
För tredje året i rad har Lidl Sverige utsetts till Top Employer av det oberoende institutet Top Employer Institute. Dessutom har Karriärföretagen listat Lidl som en av de arbetsgivare i Sverige som erbjuder de främsta karriär- och utvecklingsmöjligheterna för unga talanger.

Top Employer Institute uppmärksammar varje år företag som sätter sina anställda i centrum och erbjuder en bra arbetsmiljö. Institutet analyserar företag inom områden som personalstrategi, arbetsmiljö, talangrekrytering, lärande, välbefinnande, mångfald och inkludering.
Lidl tilldelas i år den prestigefyllda Top Employer-certifieringen i totalt 28 länder, däribland Sverige, och får även utmärkelsen Top Employer Europe.
- Våra medarbetare är nyckeln till vår framgång – när de tar steg i sina karriärer utvecklas vi samtidigt som företag. Därför är vi väldigt glada över att vårt HR-arbete återigen uppmärksammas av ett oberoende organ som Top Employer Institute. Vi lägger ner mycket engagemang för att vara en trygg, attraktiv och utvecklande arbetsgivare. Det här är ett fint erkännande för att arbetet märks och gör skillnad. Att vi nu även utses till ett av Sveriges bästa karriärföretag bevisar ytterligare utvecklingsmöjligheterna som finns hos oss. Med hårt arbete, kreativa lösningar och glädje fortsätter vi att etablera Lidl som en attraktiv arbetsgivare, både i Sverige och internationellt, säger Helena Erlingsjö HR-direktör på Lidl Sverige.
Lidl Sverige har genom åren kontinuerligt utvecklat HR-strategin. Bland annat har bolaget lagt vikt vid introduktionskonceptet, med målsättningen att alla anställda ska trivas, prestera och må bra, redan från första dagen.
Utöver utmärkelsen Top Employer har också Karriärföretagen utsett Lidl Sverige till ett av Sveriges bästa företag för karriärutveckling. Sedan 2011 presenteras årets Karriärföretag, en lista över de arbetsgivare i Sverige som erbjuder de främsta karriär- och utvecklingsmöjligheterna för unga talanger. Karriärföretagens mål är att vägleda studenter och personer som är i början av sina karriärer till en bra start på sina professionella resor.
Motivering Karriärföretag:
Lidl fortsätter att utveckla sitt employer brand och gör det med bravur. Vi ser en rolig och trivsam arbetsplats och det märks att medarbetarna brinner för sitt arbete. Det finns en stark känsla för det kommunikativa och de förmedlar sitt budskap på bästa sätt. Trots sin stora storlek lyckas Lidl skapa en stark och familjär företagskultur. Riktigt imponerande och det bidrar helt klart till deras attraktivitet som arbetsgivare!
Nyckelord
Kontakter
Nahir AslanPresschef
Tel:08-5555 7195press@lidl.sePressavdelningen Lidl Sverige
Tel:08-5555 7195press@lidl.seVid övriga frågor (kundtjänst)
http://www.lidl.se
Bilder

Om
Lidl Sveriges första butiker slog upp dörrarna i september 2003 och sen dess har vi utmanat marknaden. Idag har vi vuxit till en dagligvarukedja att räkna med, med 205 butiker i Sverige från Trelleborg i söder till Boden i norr. Sammanlagt arbetar drygt 5000 personer på Lidl Sverige. Vårt huvudkontor ligger i Barkarbystaden i Järfälla kommun och vi har tre centrallager belägna i Halmstad, Rosersberg och Örebro. Lidl har fyra fastighetskontor som är placerade i Stockholm, Göteborg, Örebro och Malmö.
Följ Lidl Sverige
Abonnera på våra pressmeddelanden. Endast mejladress behövs och den används bara här. Du kan avanmäla dig när som helst.
Senaste pressmeddelandena från Lidl Sverige
Lidl Sverige lanserar en exklusiv kollektion med stylingverktyg för håret26.1.2023 10:00:00 CET | Pressmeddelande
Lidl och Rita Ora vill visa hur enkelt det är att lyckas med hårstyling hemma. ”New styles everyday” är en exklusiv kollektion som består av högkvalitativa verktyg för alla tillfällen – till ett lågt pris.
Lidl Sverige satsar på medveten kosthållning med stöd i vetenskapen25.1.2023 10:00:00 CET | Pressmeddelande
Med målet att göra det enklare för kunderna att välja en hälsosam kost tar Lidl Sverige nu steg för att ytterligare utveckla bland annat sortimentet och erbjuda ett större urval av veganska och vegetariska livsmedel. Samtidigt lanserar livsmedelskedjan mål om att öka andelen växtbaserade proteinkällor. Lidl Sverige kommer också att öka sitt sortiment av säsongsbaserade samt lokala och ekologiska råvaror, i linje med den nya globala policyn ”Medveten kosthållning” som har stöd i vetenskapliga insikter.
Lidl Sverige tilldelas Järfällas hållbarhetspris 202217.1.2023 14:00:00 CET | Pressmeddelande
Järfälla kommun har utsett Lidl Sverige till vinnare av kommunens hållbarhetspris 2022. Det prestigefyllda priset tilldelas livsmedelskedjan som uppmuntran för att fortsätta arbetet med ständig utveckling inom miljö hållbarhet och ansvarstagande.
Lidls nötfärs topptestad i Aftonbladet17.1.2023 12:00:00 CET | Pressmeddelande
Återigen uppmärksammas Lidl Sveriges köttsortiment i tidningarnas konsumenttest. Den här gången är det nötfärs från Lidls eget varumärke Svea Lantkött som placerar sig på en andraplats med 4 av 5 plus när Aftonbladet testar nötfärs från olika butiker och varumärken. ”God och saftig färs” var ett omdöme från en av testarna.
Lidl Sverige uppmuntrar till sundare kosthållning16.1.2023 10:00:00 CET | Pressmeddelande
Idag den 16 januari drar Nyckelhålsveckan igång hos Lidl. Branschinitiativet syftar till att uppmuntra kunderna att handla nyckelhålsmärkt för en mer hälsosam kost. Kampanjen är en del i branschorganisationen Svensk Dagligvaruhandels fokus på folkhälsan där syftet är att uppmuntra till sundare kosthållning. I Lidls butiker hittas dessutom nyckelhålsmärkta varor året runt.
I vårt pressrum kan du läsa de senaste pressmeddelandena, få tillgång till pressmaterial och hitta kontaktinformation.
Besök vårt pressrum