Lidl Sverige vidtar rikstäckande åtgärder för att stötta svenska bönder drabbade av torkan

- För att öka försäljningen av svenskt kött kommer vi att öka antalet kampanjer på svenskt kött i alla våra 172 butiker. Vi för även en nära dialog med våra leverantörer och slakterier för att kunna stötta dem på bästa sätt, säger Malin Laurén, Inköpsdirektör Lidl Sverige.

- Den uppslutning som är kring svenskt kött stärker vårt långsiktiga samarbete och vi är stolta över våra samarbetspartners som tillsammans med oss satsar på kött från Sveriges lantbrukare. Vi ser med glädje att vår samarbetspartner Lidl nu väljer att göra ytterligare satsningar för svenskt kött, säger Paul Robertson, Inköpschef djur på KLS Ugglarps AB.

- HKScan uppskattar samarbetet med Lidl Sverige som bygger på att erbjuda konsumenter svenskt kött. Vi välkomnar Lidl Sveriges initiativ kopplat till att ytterligare fokusera på att sälja svenskt kött givet de utmaningar som är ett resultat av det varma och torra väder som råder, säger Per Fahrman, Affärschef HKScan.

Lidl Sverige kommer genomföra ytterligare åtgärder. I butikerna kommer man göra förändringar i kyldiskarna för att exponera det svenska utbudet, allt för att öka försäljningen av det svenska köttet.

Lidl Sveriges första butiker slog upp dörrarna i september 2003 och sen dess har vi utmanat marknaden. Idag har vi vuxit till en dagligvarukedja att räkna med, med över 170 butiker i Sverige från Trelleborg i söder till Skellefteå i norr. Sammanlagt arbetar drygt 3 600 personer på Lidl Sverige. Vårt huvudkontor ligger i Solna och vi har två centrallager, ett i Halmstad och ett i Rosersberg. Under 2019 etablerar vi även ett tredje centrallager i Örebro. Lidl har tre fastighetskontor som är placerade i Stockholm, Örebro och Malmö.

Abonnera på våra pressmeddelanden.

Lidls årsredovisning 2017 klar – ökar nettoomsättning med 11,2 procent13.9.2018 12:15Pressmeddelande

I dagarna offentliggjorde Bolagsverket Lidl Sveriges årsredovisning för verksamhetsåret 2017 (1 mars 2017-28 februari 2018). Nettoomsättningen växte med 11,2 procent, betydligt mer än branschen i övrigt, och närmar sig därmed 10 miljarder i omsättning. Under förra året öppnade Lidl tre nya butiker och tecknade avtal om 24 nya butikslägen och nu rustar man för att växa ytterligare.