Lidls Bella Goldman årets kund på SPINN

Igår kväll samlades den svenska PR-branschen för att utse de senaste två årens mest framgångsrika PR-kampanjer. På galan belönades också även årets kund. Till årets kund utsågs Bella Goldman, Lidl Sveriges Varumärkes-, CSR- och Kommunikationsdirektör.

Lidls Varumärkes-, CSR, och Kommunikationsdirektör Bella Goldman utsedd till årets kund på SPINN

Motiveringen löd:

Utifrån initierade insikter och ett strategiskt budskapsarbete, har årets pristagare lyckats väcka uppmärksamhet och skapat engagemang, men framför allt fått människor att förstå och tycka om företaget. Årets kund är Bella Goldman på Lidl.

- Jag är otroligt stolt över utmärkelsen, det är ett fint bevis över det enträgna arbete som vi på Lidl Sverige och kommunikationsavdelningen bedrivit under de senaste åren. Tillsammans har vi gjort skillnad och bidragit till att fler svenska konsumenter upptäckt Lidl, säger Bella Goldman, Varumärkes-, CSR- och Kommunikationsdirektör vid Lidl Sverige.

SPINN är den svenska PR-branschens årliga utmärkelse som belönar framgångsrika PR-kampanjer och initiativ som gjort skillnad.

Lidl Sveriges första butiker slog upp dörrarna i september 2003 och sen dess har vi utmanat marknaden. Idag har vi vuxit till en dagligvarukedja att räkna med, med 203 butiker i Sverige från Trelleborg i söder till Boden i norr. Sammanlagt arbetar drygt 5000 personer på Lidl Sverige. Vårt huvudkontor ligger i Barkarbystaden i Järfälla kommun och vi har tre centrallager belägna i Halmstad, Rosersberg och Örebro. Lidl har fyra fastighetskontor som är placerade i Stockholm, Göteborg, Örebro och Malmö.

Välj Fairtrade-rosor från Lidl – för en rättvis rosens dag30.6.2022 10:00:00 CEST | Pressmeddelande

Under åren har Lidl Sverige engagerat sig i flera initiativ för att uppmana till en hållbar konsumtion. På lördag den 2 juli är det Rosens dag och Lidl Sverige gör det enklare för konsumenterna att göra ett hållbart val. Hos Lidl Sverige är alla rosor Fairtrade-certifierade och Lidl Sverige är även den livsmedelskedja som har flest antal Fairtrade-certifierade produkter i sortimentet - i hela branschen.

Lidl Sverige fortsätter pilotprojektet med Too Good To Go28.6.2022 10:00:00 CEST | Pressmeddelande

Lidl Sverige fortsätter att växla upp sitt hållbarhetsarbete genom en rad insatser. Ett av målen är att halvera matsvinnet och spara resurser till 2025 - därför genomför Lidl Sverige sedan december 2021 ett pilotprojekt med Too Good To Go. Sedan initiativet lanserades har över 18 800 frukt- och grönsakskassar motsvarande 80 ton mat räddats. Nu utökas pilotprojektet och inkluderar även bröd- och fikakassar i 25 av Lidls butiker i Stockholmsområdet.