Lidls butiksöppningsvåg rullar vidare i Malmö, Solna, Strängnäs, Vårby, Helsingborg, Kungsbacka, Huskvarna och Kista.

Lidl expanderar i hög takt med målet att ha 200 butiker år 2020. Samtidigt som Lidl söker fler lägen över hela landet, öppnar nya butiker på löpande band. I februari öppnade butiken i Caroli i Malmö, den 21 mars i Solna Centrum och den 28:e mars i Vårby och Strängnäs. Under våren öppnar även butiker i Helsingborg, Kungsbacka, Huskvarna och Kista.
Strängnäs, Solberga

Lidls tre nyöppningar på två veckor i Solna, Vårby och Strängnäs har varit efterlängtade på sina respektive orter och attraherade långa köer av förväntansfulla kunder. Nu har Lidl 183 butiker och är på god väg att nå målet 200 butiker år 2020.

- Det är en en fantastisk känsla att se våra butiksprojekt bli verklighet och särskilt när vi ser att butikerna är så efterlängtade av lokalbefolkningen, oavsett var i landet vi öppnar, säger Thomas Brattlöw, Fastighetsdirektör Lidl Sverige.

Under våren öppnar fler nya butiker i Helsingborg Råå, Kungsbacka, Huskvarna och Kista. Alla nya butiker byggs enligt konceptet med ljusa och luftiga lokaler med högsta möjliga hållbarhetsfokus. Kunderna möts av en stor bake-off med nygräddat bröd och ett fräscht frukt- och grönt-torg.

Lidls sortiment präglas av hållbarhet med en hög andel miljömärkta och etiskt märkta varor. Lidl är idag en av de aktörer vars försäljning av ekologiska produkter ökar mest och under 2018 växte även det ekologiska sortimentet med 75 procent. Under 2019 är Lidl först i Sverige med att ställa om till 100 procent Fairtrade-märkta bananer i samtliga butiker.

Butiksöppningar våren 2019

Ort Öppningsdatum  Läge
Malmö, Caroli  14 februari Köpcentrum
Solna Centrum  21 mars Köpcentrum
Strängnäs, Solberga  28 mars  Handelscentrum
Vårby, Huddinge 28 mars Handelscentrum
Helsingsborg, Råå 11 april Handelscentrum
Kungsbacka 23 maj Handelscentrum
Huskvarna  23 maj Bostads- och affärshus
Kista Galleria juni Köpcentrum

Strängnäs, Solberga
Premiär Strängnäs Solberga 28 mars
Premiär i Vårby, Huddinge 28 mars 2019
Vårby, Huddinge
Premiär i Solna Centrum, 21 mars 2019
Solna Centrum
Thomas Brattlöw, Fastighetsdirektör Lidl Sverige

Lidl Sveriges första butiker slog upp dörrarna i september 2003 och sen dess har vi utmanat marknaden. Idag har vi vuxit till en dagligvarukedja att räkna med, med 204 butiker i Sverige från Trelleborg i söder till Boden i norr. Sammanlagt arbetar drygt 5000 personer på Lidl Sverige. Vårt huvudkontor ligger i Barkarbystaden i Järfälla kommun och vi har tre centrallager belägna i Halmstad, Rosersberg och Örebro. Lidl har fyra fastighetskontor som är placerade i Stockholm, Göteborg, Örebro och Malmö.

Lidl förlänger prissänkningen på Matriket till sista april2.4.2024 08:00:00 CEST | Pressmeddelande

Genom att samla majoriteten av det Från Sverige-märkta sortimentet under ett och samma varumärke har Lidl gjort det enkelt för de svenska hushållen att välja svenska livsmedel. För att öka de svenska hushållens medvetenhet kring svenskproducerad mat och uppmuntra till fortsatt konsumtion av svenska livsmedel förlänger Lidl sin prissänkning på hela Matriket-sortimentet april ut. Via en kupong i medlemsklubben Lidl Plus kan kunderna handla Matriket-produkter till minst 20 procents rabatt vid ett köptillfälle i veckan.