Lidl Sverige

Lidls digestivekex i topp – ” Spröd och krispig konsistens”

Dela
När Göteborgs-Posten testar digestivekex hamnar Sondey Digestive Original i topp. ”Gött söt och funkar tamigtusan på egen hand” kommenterar en av deltagarna i konsumentpanelen.

Med omdömen som ” Lagom tjock. Lättuggad. God smakbalans mellan sötma och lite beska. Spröd och krispig konsistens.” placerade sig Sondey Digestive Original i topp med fyra av fem fyrar.

Att Sondey Digestive Original placerar sig i toppen visar återigen att Lidl Sverige erbjuder högsta kvalitet till bästa pris. Med ett pris på 6:90 SEK är Sondey det mest prisvärda kexet i testet. 

- Vi är, återigen, inte förvånade att en av våra produkter placerar sig i topp. Dessutom med bäst pris. Det är ett kex som passar perfekt till salt ost eller solo till kaffet, säger Robert Stekovic, Kommersiell Direktör på Lidl Sverige.

Konsumentpanelen menade också att kexet påminde mer om en kaka än ett kex och gav det höga betyg. ”Här smakar det kola och nästan lite salty caramel. Gött söt och funkar tamigtusan på egen hand”, skrev en av deltagarna.

Sondey Digestive Original kommer i förpackning om 400 gram och kostar 6:90 kronor.

Kontakter

Bilder

Om

Lidl Sveriges första butiker slog upp dörrarna i september 2003 och sen dess har vi utmanat marknaden. Idag har vi vuxit till en dagligvarukedja att räkna med, med 204 butiker i Sverige från Trelleborg i söder till Boden i norr. Sammanlagt arbetar drygt 5000 personer på Lidl Sverige. Vårt huvudkontor ligger i Barkarbystaden i Järfälla kommun och vi har tre centrallager belägna i Halmstad, Rosersberg och Örebro. Lidl har fyra fastighetskontor som är placerade i Stockholm, Göteborg, Örebro och Malmö.

Följ Lidl Sverige

Abonnera på våra pressmeddelanden. Endast mejladress behövs och den används bara här. Du kan avanmäla dig när som helst.

Senaste pressmeddelandena från Lidl Sverige

Lidl lanserar UEFA EURO 2024TM-kampanj: Lidl Kids Team4.3.2024 08:00:00 CET | Pressmeddelande

Idag startar Lidl, officiell partner till UEFA EURO 2024TM, Lidl Kids Team-programmet, en kampanj där över 1 100 barn får chansen att vara en officiell UEFA EURO 2024 matchknatte. Samtidigt lanserar Lidl sin tävling i Sverige där vårdnadshavare till barn mellan 6 och 10 år kan anmäla sitt barn för att vinna en av 11 platser i Lidl Kids Team. Via Lidl Plus-appen kan vårdnadshavare fylla i anmälningsformulären och vinnarna kommer att utses slumpmässigt.

Matriket manifesterar betydelsen av svenskt27.2.2024 08:00:00 CET | Pressmeddelande

Matriket är idag det varumärke som har det bredaste sortimentet med enbart produkter Från Sverige. Under mars sänker Lidl priset på alla Matriket-produkter med minst 20 procent för att ännu fler hushåll ska upptäcka den höga kvaliteten och det breda utbudet av svenska livsmedel. Ett år efter lanseringen av Lidl Sveriges varumärke “Matriket” finns det cirka 200 Matriket-produkter i Lidls sortiment – allt från yoghurt och havrekuddar till falukorv och matvete.

I vårt pressrum kan du läsa de senaste pressmeddelandena, få tillgång till pressmaterial och hitta kontaktinformation.

Besök vårt pressrum
HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye