Lidls kaffe smakar bäst enligt test

När Göteborgs-Posten testar mellanrostat bryggkaffe hamnar Lidls eget kaffe Bellarom Mellanrost i topp. Med omdömen som ”välkomponerat kaffe” och en ”ganska intensiv smak” placerar sig Bellarom på en delad förstaplats med fyra fyrar.
Lidls kaffe Bellarom Mellanrost är bäst i test.

Ännu en gång uppmärksammas Lidls breda sortiment av egna varumärken. I ett nytt test från Göteborgs-Posten provsmakar konsumentpanelen åtta olika sorters mellanrostat bryggkaffe för att utse det godaste. Lidls kaffe tilldelades en delad förstaplats där de tre vinnarna fick fyra fyrar vardera i betyg.

Utöver att beskriva kaffet som välkomponerat med ganska intensiv smak menade konsumentpanelen även att kaffet hade ”en del karaktär” och ”djupast doft”.

– Jag skulle kunna mala på hur länge som helst om hur glada vi är för den här utmärkelsen. Helt utan filter är vi enormt stolta över att konsumentpanelen älskar vårt kaffe. Jag råder alla att skynda sig till våra butiker, först till kvarn får först mala, säger Robert Stekovic, kommersiell direktör på Lidl Sverige.

Kaffet serverades nybryggt från öppnade förpackningar och alla sorter bestod av mellanrostat bryggkaffe.

För att fira detta passar Lidl dessutom på att sänka priset på det testvinnande kaffet till 42:90 kr/st och på ett urval av andra sorter från Bellarom från och med idag.

Lidls eget kaffe Bellarom Mellanrost är producerat av Rainforest Alliance-certifierade bönor från Central- och Sydamerika samt rostat och förpackat i Sverige. Kaffet kommer i en förpackning om 450 g och kostar 42:90 kronor, med ett kilopris på 95:33 kronor. Kaffet finns att köpa i alla Lidls butiker runtom i Sverige.

Vid övriga frågor (kundtjänst)

Tel:020-190 80 70

Lidls kaffe Bellarom Mellanrost är bäst i test.