Lidl Sverige

Lidls kallrökta lax topptestad

Dela
Återigen uppmärksammas Lidl Sveriges sortiment i tidningarnas konsumenttester. Den här gången är det Lidls norska kallrökta lax av märket Nautica som får fyra getingar av fem och en andra plats, när Expressens matredaktion Mitt Kök testade kallrökt lax av olika märken. Lidls kallrökta lax med ASC-märkning är ett utmärkt exempel på att kvalitet inte behöver kosta skjortan.
Lidls kallrökta lax topptestad
Lidls kallrökta lax topptestad

När julen nu står för dörren gäller det att hitta produkter till bäst pris utan att göra avkall på kvaliteten. Den som är på jakt efter kallrökt lax kan därmed sluta leta. I Expressens stora test av kallrökt lax placerar sig Lidls egen lax delad tvåa, med ett kilopris som var näst lägst – enbart dyrare än produkten som hamnade sist i testet.

– Vår affärsidé, att erbjuda högsta kvalitet till bästa pris, genomsyrar allt vi gör. Vårt mål är att erbjuda våra kunder högkvalitativa varor året runt till ett pris som passar alla plånböcker. Därför är det glädjande att vår kallrökta lax kammar hem höga betyg, säger Peter Kebric, tf Kommersiell Direktör på Lidl Sverige.

Nautica Cold Smoked Salmon, hand salted & sliced, 200g finns i alla Lidl-butiker runtom Sverige och kostar 59,90 kr/förpackning (299,50 kr/kg).

Kontakter

Vid övriga frågor (kundtjänst)

http://www.lidl.se

Tel:020-190 80 70

Bilder

Lidls kallrökta lax topptestad
Lidls kallrökta lax topptestad
Ladda ned bild

Om

Lidl Sveriges första butiker slog upp dörrarna i september 2003 och sen dess har vi utmanat marknaden. Idag har vi vuxit till en dagligvarukedja att räkna med, med 204 butiker i Sverige från Trelleborg i söder till Boden i norr. Sammanlagt arbetar drygt 5000 personer på Lidl Sverige. Vårt huvudkontor ligger i Barkarbystaden i Järfälla kommun och vi har tre centrallager belägna i Halmstad, Rosersberg och Örebro. Lidl har fyra fastighetskontor som är placerade i Stockholm, Göteborg, Örebro och Malmö.

Följ Lidl Sverige

Abonnera på våra pressmeddelanden. Endast mejladress behövs och den används bara här. Du kan avanmäla dig när som helst.

Senaste pressmeddelandena från Lidl Sverige

Lidl lanserar UEFA EURO 2024TM-kampanj: Lidl Kids Team4.3.2024 08:00:00 CET | Pressmeddelande

Idag startar Lidl, officiell partner till UEFA EURO 2024TM, Lidl Kids Team-programmet, en kampanj där över 1 100 barn får chansen att vara en officiell UEFA EURO 2024 matchknatte. Samtidigt lanserar Lidl sin tävling i Sverige där vårdnadshavare till barn mellan 6 och 10 år kan anmäla sitt barn för att vinna en av 11 platser i Lidl Kids Team. Via Lidl Plus-appen kan vårdnadshavare fylla i anmälningsformulären och vinnarna kommer att utses slumpmässigt.

Matriket manifesterar betydelsen av svenskt27.2.2024 08:00:00 CET | Pressmeddelande

Matriket är idag det varumärke som har det bredaste sortimentet med enbart produkter Från Sverige. Under mars sänker Lidl priset på alla Matriket-produkter med minst 20 procent för att ännu fler hushåll ska upptäcka den höga kvaliteten och det breda utbudet av svenska livsmedel. Ett år efter lanseringen av Lidl Sveriges varumärke “Matriket” finns det cirka 200 Matriket-produkter i Lidls sortiment – allt från yoghurt och havrekuddar till falukorv och matvete.

I vårt pressrum kan du läsa de senaste pressmeddelandena, få tillgång till pressmaterial och hitta kontaktinformation.

Besök vårt pressrum
HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye