Lidl Sverige

Lidls pyttipanna dominerar prispallen

Dela
I Aftonbladets nyligen publicerade test av pyttipanna provsmakade panelen 16 olika pyttar innan de utsåg Culinea oxpytt och Culinea gästgivarpytt från Lidl till testets första- och andrapristagare. Vinnaren oxpytt beskrevs bland annat som ”en riktigt fotogenisk pytt”.

Den klassiska pyttipannan är ett givet inslag i varje barnfamiljs frys. När Aftonbladets panel nyligen testade 16 olika sorters pytt av olika slag kammade Lidls eget varumärke Culinea hem både första- och andraplatsen.

– En pytteseger för mänskligheten men en storvinst för oss! Att ta hem dubbla medaljer i konkurrens med riktiga klassiker är eggande och skapar mersmak. Vår goda pyttipanna är perfekt för såväl barnfamilj som singelhushåll, lätt att ta fram ur frysen och steka upp en lagom mängd. Bra för både plånbok och mage, säger Robert Stekovic, inköps- och marknadsdirektör på Lidl Sverige.

Motivering Oxpytt:
Relativt stora men snyggt skurna tärningar. ”En riktigt fotogenisk pytt.” Förefaller vara mycket potatis i förhållande till mängden kött. Diskret men riktigt god kryddning och fin löksmak. Två provare har den som sin favorit och den är också testets vinnare.

Motivering Gästgivarpytt:
Fintärnad (alltför smått skuren, enligt ett par testare) pytt där olika sorters kött kan siktas. Juryn tycker att det andelen potatis är i största laget men att här kan anas en god kryddning och det var fin stekyta på alla inblandade komponenter. En testare anser att den här är bäst i test och det blir en sammanlagd silverplats.

Oxpytten kostar 44,90 kr för ett kilo och Gästgivarpytten 64,90 kr för 1 500 gram.

Nyckelord

Kontakter

Vid övriga frågor (kundtjänst)

http://www.lidl.se

Tel:020-190 80 70

Bilder

Om

Lidl Sveriges första butiker slog upp dörrarna i september 2003 och sen dess har vi utmanat marknaden. Idag har vi vuxit till en dagligvarukedja att räkna med, med 204 butiker i Sverige från Trelleborg i söder till Boden i norr. Sammanlagt arbetar drygt 5000 personer på Lidl Sverige. Vårt huvudkontor ligger i Barkarbystaden i Järfälla kommun och vi har tre centrallager belägna i Halmstad, Rosersberg och Örebro. Lidl har fyra fastighetskontor som är placerade i Stockholm, Göteborg, Örebro och Malmö.

Följ Lidl Sverige

Abonnera på våra pressmeddelanden. Endast mejladress behövs och den används bara här. Du kan avanmäla dig när som helst.

Senaste pressmeddelandena från Lidl Sverige

Lidl lanserar UEFA EURO 2024TM-kampanj: Lidl Kids Team4.3.2024 08:00:00 CET | Pressmeddelande

Idag startar Lidl, officiell partner till UEFA EURO 2024TM, Lidl Kids Team-programmet, en kampanj där över 1 100 barn får chansen att vara en officiell UEFA EURO 2024 matchknatte. Samtidigt lanserar Lidl sin tävling i Sverige där vårdnadshavare till barn mellan 6 och 10 år kan anmäla sitt barn för att vinna en av 11 platser i Lidl Kids Team. Via Lidl Plus-appen kan vårdnadshavare fylla i anmälningsformulären och vinnarna kommer att utses slumpmässigt.

Matriket manifesterar betydelsen av svenskt27.2.2024 08:00:00 CET | Pressmeddelande

Matriket är idag det varumärke som har det bredaste sortimentet med enbart produkter Från Sverige. Under mars sänker Lidl priset på alla Matriket-produkter med minst 20 procent för att ännu fler hushåll ska upptäcka den höga kvaliteten och det breda utbudet av svenska livsmedel. Ett år efter lanseringen av Lidl Sveriges varumärke “Matriket” finns det cirka 200 Matriket-produkter i Lidls sortiment – allt från yoghurt och havrekuddar till falukorv och matvete.

I vårt pressrum kan du läsa de senaste pressmeddelandena, få tillgång till pressmaterial och hitta kontaktinformation.

Besök vårt pressrum
HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye