Lidls supertorsdag med dubbelpremiär i Huskvarna och Kungsbacka

Lidl fortsätter att växa och öppnade under torsdagen butiker i Huskvarna och Kungsbacka och har nu 185 butiker i Sverige. Båda butiksöppningarna lockade hundratals nyfikna kunder. Lidl håller en mycket hög expansiontakt och öppningarna är en del i att nå målet 200 butiker år 2020.
Butikschef Pierre Gren klippte bandet i Kungsbacka

Samtidigt som Lidl söker fler lägen över hela landet, öppnar nya butiker på löpande band. Förutom dagens öppningar i Huskvarna och Kungsbacka har Lidl under 2019 öppnat butiker i Caroli i Malmö, Solna Centrum, Vårby, Strängnäs, Råå i Helsingborg och innan sommaren återstår en butiksöppning i Kista Galleria.

- Huskvarna och Kungsbacka är båda viktiga etableringar för Lidl och det känns fantastiskt roligt att kunna öppna två butiker på samma dag, särskilt när de varit så efterlängtade av lokalborna. Alla medarbetare har gjort ett fantastiskt jobb som innebär att vi nu kan välkomna ännu fler kunder i olika delar av landet att ta del av vårt erbjudande om varor av högsta kvalitet till bästa pris, säger Sebastiano Sacilotto Försäljningsdirektör Lidl Sverige.

Butikerna i Huskvarna och Kungsbacka har försäljningsytor på cirka 1 200 kvadratmeter respektive 1 300 kvadratmeter. Båda butikerna har anpassats och byggts enligt Lidls butikskoncept med ljusa och luftiga butiker med en stor bake-off med nybakat bröd och ett fräscht frukt- och grönt-torg.

Genom smart logistik minskas antalet transporter till och från butiken. Butikerna får endast en leverans per dag, något som medför signifikant mindre utsläpp och bullerstörningar då alla varor som behövs transporteras i samma bil. 100 procent av Lidls transporter drivs dessutom av förnybara bränslen.

Lidls sortiment präglas av hållbarhet med en hög andel miljömärkta och etiskt märkta varor. Lidl är idag en av de aktörer vars försäljning av ekologiska produkter ökar mest och under 2018 växte även det ekologiska sortimentet med 75 procent.

Lidl Kungsbacka, Frukt & Grönt
Lidl Kungsbacka, Frukt & Grönt
Lidl Kungsbacka
Lidl öppnade på nytt i Huskvarna