Lidls svenska sortiment växer ytterligare

Lidl Sverige fortsätter satsa på svensk mat. Utbudet av svenska produkter har ökat kraftigt under de senaste åren samtidigt som allt fler konsumenter har upptäckt att de inte behöver tumma på kvaliteten när de handlar på Lidl.

Lidls svenska sortiment växer ytterligare.

Nu växer utbudet med bland annat:

• Norrländskt Tunnbröd – Kvarnvingen
  • Cottage Cheese Mini (1,5 %) – Ängens
  • KRAV-märkt Prästost (31 %) – Ängens
  • Kokt skinka i tunna skivor – Brödernas
  • Rökt skinka i tunna skivor – Brödernas
  • Delikatessrostbiff i skivor – Brödernas
  • Kokt skinka i skivor 280g – Brödernas
  • Rökt skinka i skivor 280g – Brödernas
  • Spareribs Natur – Dahlbergs
  • Skinkstek – Dahlbergs
  • Kotlett benfri i bit – Dahlbergs

- Vi fortsätter att utöka vårt sortiment av svensk mat. Vi ser en ökad efterfrågan, framförallt inom chark och mejeri där vi både utvecklar våra egna märkesvaror och tar in nya leverantörer. Det är speciellt kul att få hälsa Brödernas Deli och Dahlbergs välkomna till Lidls butikshyllor i våra över 200 butiker, säger Therese Åstrand, Inköpare på Lidl Sverige.

Brödernas har sedan 1928 producerat svenska delikatesser. De flesta av deras produkter innehåller inga konserveringsmedel eller socker. Bolaget är verksamt i Göteborg. Från och med nu finns fem pålägg från Brödernas i Lidls charkdisk.

Det helt svenskägda slakteriet Dahlbergs inledde redan 1888 sin produktion av välsmakande kött av prima kvalitet. Lidl säljer från och med nu spareribs, skinkstek och benfri kotlett i bit.

Vid övriga frågor (kundtjänst)

Tel:020-190 80 70

Lidls svenska sortiment växer ytterligare.

Lidl Sveriges första butiker slog upp dörrarna i september 2003 och sen dess har vi utmanat marknaden. Idag har vi vuxit till en dagligvarukedja att räkna med, med 205 butiker i Sverige från Trelleborg i söder till Boden i norr. Sammanlagt arbetar drygt 5000 personer på Lidl Sverige. Vårt huvudkontor ligger i Barkarbystaden i Järfälla kommun och vi har tre centrallager belägna i Halmstad, Rosersberg och Örebro. Lidl har fyra fastighetskontor som är placerade i Stockholm, Göteborg, Örebro och Malmö.

Lidl Sverige satsar på medveten kosthållning med stöd i vetenskapen25.1.2023 10:00:00 CET | Pressmeddelande

Med målet att göra det enklare för kunderna att välja en hälsosam kost tar Lidl Sverige nu steg för att ytterligare utveckla bland annat sortimentet och erbjuda ett större urval av veganska och vegetariska livsmedel. Samtidigt lanserar livsmedelskedjan mål om att öka andelen växtbaserade proteinkällor. Lidl Sverige kommer också att öka sitt sortiment av säsongsbaserade samt lokala och ekologiska råvaror, i linje med den nya globala policyn ”Medveten kosthållning” som har stöd i vetenskapliga insikter.