Lili Assefa Wolf nytt tillskott i Teskedsordens styrelse

Pr-proffset Lili Assefa Wolf tar plats i stiftelsen Teskedsordens styrelse.

– En av vår tids stora utmaningar är att stå emot intolerans, och för mig är det självklart att detta arbete måste börja redan i skolan. Det är en kamp som måste vinnas för varje generation. Här har Teskedsorden en viktig roll att fylla, säger Assefa Wolf om valet att träda in i styrelsen.

Lili Assefa Wolf är pr-konsulten med lång erfarenhet från både musikbranschen och tv-industrin. Efter att ha arbetat många år som pressansvarig på skivbolag startade hon egna pr-byrån Assefa Communication. Assefa Wolf ser att med sin erfarenhet av kommunikation och passion för tolerans och allas lika värde kunna driva Teskedsordens arbete framåt med resten av styrelsen.

Teskedsorden är en ideell organisation vars främsta målsättning är att uppmuntra barn och ungdomar att reflektera kring frågor om tolerans och medmänsklighet. Med hjälp av kultur – litteratur, film, teater med mera – vill Teskedsorden utan pekpinnar lyfta frågor och starta givande samtal om mångfald, normer och identitet. Organisationens ändamål är att bidra till en respektfull dialog mellan människor och riva murar skapade av etnicitet, social ställning, kön, ålder, religion eller politisk inriktning.

För övriga upplysningar vänligen kontakta Teskedsordens generalsekreterare
Camilla Nagler. E-post: camilla.nagler@teskedsorden.se. Telefon: +46 70 750 79 02.

Lili Assefa Wolf

Hälsingegatan 49

070 750 79 02http://www.teskedsorden.se

Teskedsorden är en svensk stiftelse som arbetar för mångfald och tolerans genom kulturprojekt riktade till barn och ungdomar i skolan. Stiftelsen är icke-vinstdrivande och finansieras genom stöd från företag, stiftelser och privatpersoner samt via försäljning i vår Gåvoshop. Teskedsorden har 90-konto tilldelat av Svensk Insamlingskontroll.