Linda Skugge till Aftonbladet – skriver en krönika om dagen

Författaren och skribenten Linda Skugge rekryteras till Aftonbladet. Varje vardag kommer Skugge att skriva för Aftonbladet under vinjetten “Samtidigt med Linda Skugge”. Dessutom blir hon ny skribent på Aftonbladet kultur. ”Jag är väldigt glad att Linda Skugge börjar skriva för Aftonbladet. Hon har en osviklig känsla för vad det snackas om och är dessutom väldigt rolig. Hennes humor och blick kommer att lyfta Aftonbladets mix ytterligare”, säger Karin Schmidt, redaktionschef på Aftonbladet.

Aftonbladet rekryterar författaren och skribenten Linda Skugge. Som varje vardag skriver under vinjetten “Samtidigt med Linda Skugge”. Foto: Andreas Bardell/Aftonbladet

Från och med torsdagen den 26 september kommer Linda Skugges betraktelser att publiceras, med uppdraget att ta sig an aktuella samhällsfenomen på större eller mindre allvar.
– Att skriva en krönika – om dagen – som håller hög litterär nivå och dessutom alltid är rolig är oerhört svårt. Det är med skräckblandad förtjusning som jag går all in i den här uppgiften. För skräckblandad förtjusning är mitt favorittillstånd. Att få kommentera högt och lågt – mest lågt – är en gammal dröm som går i uppfyllelse, säger Linda Skugge.

Linda Skugge har varit en uppskattad och profilerad skribent och författare i decennier. Nu blir hon en av Aftonbladets röster. Vid sidan om de dagliga texterna kommer Linda Skugge också att skriva bland annat litteraturkritik och kolumner för Aftonbladet Kultur.

– Jag tänker mig en mix av Annette Kullenberg och Dorothy Parker, med en nypa Suzanne Brøgger. Jag är inte ”ung och arg”, utan en mer sursockrad tant som vill oroa och framför allt roa, säger Linda Skugge.

På torsdagen närvarar Linda Skugge på Bokmässan i Göteborg där hon möter besökarna i Aftonbladet kulturs monter.

– Som inbitet Linda Skugge-fan är det så klart extra roligt att inleda årets bokmässa med henne. Men allra mest ser jag förstås fram emot hennes texter på kultursidan, säger Martin Aagård, tf kulturchef på Aftonbladet.

Linda Skugges första text publiceras torsdag den 26 september.

Karin Schmidt, redaktionschef,Aftonbladet. Tel: 070-162 24 59 E-post:karin.schmidt2@aftonbladet.se
Martin Aagård, tf kulturchef, Aftonbladet. Tel: 076-772 62 00 E-post: martin.aagard@aftonbladet.se
Linda Skugge, tillträdande kolumnist på Aftonbladet. Tel: 073 - 380 75 33. E-post:lskugge@gmail.com
Eric Rosén, biträdande redaktör, Aftonbladet. Tel: 070-474 22 51. E-post: eric.rosen@aftonbladet.se

Schibsted investerar i Pej - ska vidga erbjudandet till fler betalningsställen13.11.2019 08:00:00 CETPressmeddelande

Den populära beställnings- och självservicetjänsten Pej har vuxit kraftigt under senare tid. Nu stänger bolaget ytterligare en runda, med Schibsted som huvudinvesterare, för att kunna utveckla vidare och erbjuda fler kunder möjligheten till en sömlös, digital beställning och betalning genom mobil eller självbetjäningskiosk. Totalt har bolaget tagit in 26 MSEK under året. Bland annat har några av Sveriges största arenor och nöjesfält knutit sig Pejs lösning.