Lindabs Building System (Astron) levererar byggnad till nytt Supernap datacenter i Italien

Lindabs Building System har erhållit en order att leverera en Astron-byggnad till Supernap till Milanoregionen i Italien med ett ordervärde på cirka 48 MSEK.

Supernaps nya datacenter kommer att bli ett "state-of-the-art" Tier IV Gold rankat datacenter som har designats för att uppnå högsta standard vad gäller säkerhet, hållbarhet och täthet för vatten. Byggnaden består bl a av ett ståltak med patenterad Switch SHIELD konstruktion inkluderande två oberoende takdäck som konstruerats för att klara extrema väderförhållanden och vindlaster upp till 200 mph. Underhåll och/eller utbyte av Switch SHIELD kan utföras när det är nödvändigt utan att påverka anläggningens kritiska aktiviteter.

Merparten av leveranserna äger rum under första halvåret 2016.

Lindabs VD och koncernchef Anders Berg kommenterar:

"Marknadsdiversifieringen inom Building Systems fortsätter och vi är glada att se en positiv utveckling för våra högkvalitativa prefabricerade Astronbyggnader både i västeuropa och på andra marknader. Dessa ansträngningar är viktiga för att kompensera för den minskade efterfrågan på våra ryska och vitryska marknader."

Slut

Informationen är sådan som Lindab International AB själv valt att offentliggöra eller är skyldig att offentliggöra enligt svensk lag om värdepappershandel och/eller lagen om Handel med Finansiella Instrument.

Kontakter:

LINDAB
Anders Berg, VD och koncernchef
Email: anders.berg@lindab.com
Mobil: +46 (0)70 35 89155

Fredrik Liedholm, chefsjurist
Email: fredrik.liedholm@lindab.com
Mobil: +46 (0)72 38 85742

Lindab - ventilations- och byggproduktföretag:

Lindab utvecklar, tillverkar, marknadsför och distribuerar produkter och systemlösningar för förenklat byggande och bättre inomhusklimat.

Produkterna kännetecknas av hög kvalitet, montagevänlighet, energi- och miljötänkande samt levereras med en hög servicegrad vilket sammantaget ger ett ökat kundvärde.

Koncernen omsatte 7 003 MSEK år 2014 och är etablerad i 35 länder med cirka 5 100 anställda. Huvudmarknaden är yrkesbyggnader som svarar för 80 procent av försäljningen medan bostäder står för 20 procent av försäljningen. Under 2014 stod den nordiska marknaden för 46 procent, CEE/CIS (Central- och Östeuropa samt övriga forna Sovjetstater) för 21 procent, Västeuropa för 30 procent och övriga marknader för 3 procent av den totala försäljningen.

Aktien är noterad på Nasdaq OMX Nordic Exchange, Stockholm, Mid Cap, under kortnamnet LIAB. Se även www.lindabgroup.com

Source: Lindab International AB via Globenewswire

HUG#1975987

Karolinska Development's portfolio company Pharmanest changes name and signs licensing agreement15.10.2018 13:25Pressmeddelande