Linus Glanzelius från Göteborg valdes till SSU:s förbundsstyrelse

Sveriges Socialdemokratiska Ungdomsförbund – SSU har en ny förbundsstyrelse. Den nya ledningen valdes vid SSU:s 39:e förbundskongress som ägde rum i Stockholm den 11-14 augusti. Linus Glanzelius, 27 år, från Göteborg fick återigen förtroendet att vara en del av SSU:s förbundsstyrelse. Linus arbetar som politisk rådgivare på utrikesdepartementet.

– Det har varit två givande år som förbundsstyrelseledamot, därför är jag ödmjuk och stolt över att återigen få förtroendet att sitta som representant för SSU på förbundsnivå, säger Linus

–Kampen för en jämlikare skola måste fortsätta. Helgen har presenterat vassa politiska förslag inom dessa områden, förslag som jag ser framemot att jobba med, avslutar Linus Glanzelius.

Om kongressen
I år fyller SSU 100 år och temat för kongressen är därför ”100 år för jämlikhet”. Kongressen är SSU:s 39:e i ordningen och äger rum den 11-14 augusti i Älvsjö. Stockholm.  I år samlades 249 ombud från SSU:s 26 distrikt för att staka ut framtidens politik. Till förbundsordförande respektive förbundssekreterare omvaldes Philip Botström från SSU Värmland och Andrea Törnestam från SSU Stockholms stad. Läs mer om kongressen på kongress.ssu.se.

E-post: pavlos.cavelier@ssu.se