Lisa Enquist från Linköping valdes till SSU:s förbundsstyrelse

Sveriges Socialdemokratiska Ungdomsförbund – SSU har en ny förbundsstyrelse. Den nya styrelsen valdes vid SSU:s 39:e förbundskongress som äger rum i Stockholm den 11-14 augusti. Bland de förtroendevalda finns Lisa Enquist, 26 år, från Linköping. Lisa har tidigare suttit i SSU:s förbundsstyrelse men blev omvald på kongressen. Utöver uppdraget inom SSU arbetar Lisa som nationell samordnare på Arbetsförmedlingens huvudkontor.

–Det känns otroligt kul och hedrande att bli omvald till ledamot i SSU:s förbundsstyrelse, jag är riktigt taggad, säger Lisa Enquist.

–SSU:s energi och idéer behövs för att utveckla politiken och för att ha en framgångsrik valrörelse tillsammans med partiet. Jag ser fram emot att vi tillsammans ska jobba för valvinst 2018, avslutar Lisa.

Om kongressen
I år fyller SSU 100 år och temat för kongressen är därför ”100 år för jämlikhet”. Kongressen är SSU:s 39:e i ordningen och äger rum den 11-14 augusti i Älvsjö. Stockholm.  I år samlas 249 ombud från SSU:s 26 distrikt för att staka ut framtidens politik. Till förbundsordförande respektive förbundssekreterare omvaldes Philip Botström från SSU Värmland och Andrea Törnestam från SSU Stockholms stad. Läs mer om kongressen på kongress.ssu.se.

E-post: pavlos.cavelier@ssu.se