Resia Travel Group

Lisa Karlsson Bruzelius till Resia Travel Group

Dela

Lisa Karlsson Bruzelius blir ny Chief Commercial Officer, CCO, på Resia Travel Group. Med lång erfarenhet av affärsutveckling och förändringsledning går hon in i rollen med siktet inställt på att utveckla Resias semestererbjudande och positionera resebyråkedjan som en omniaktör i framkant. Lisa kommer senast från Moderna försäkringar där hon varit Affärsområdeschef för privatmarknaden.

Lisa Karlsson Bruzelius, ny CCO på Resia Travel Group
Lisa Karlsson Bruzelius, ny CCO på Resia Travel Group

Det är fantastiskt att få möjligheten att jobba med något så lustfyllt som resor. Resebranschen var tidigt ute med digitaliseringen och det förändrade köpbeteendet ställer nya villkor för kundupplevelsen. Jag ser stora möjligheter i den förändringsresa som Resia har påbörjat, och det ska bli spännande att få utveckla semestererbjudandet vidare, säger Lisa Karlsson Bruzelius, tillträdande CCO på Resia Travel Group.

Som CCO kommer Lisa Karlsson Bruzelius att ansvara för Resia Travel Groups semesterreseerbjudande genom varumärkena Resia, Resfeber och Box Office. Det huvudsakliga uppdraget är att utveckla kundupplevelsen och en sömlös kundresa, oavsett om den slutar eller börjar i en mobil eller i en fysisk butik. 

Lisa Karlsson Bruzelius har lång erfarenhet av arbete med affärsutveckling och förändringsledning. Alltid med fokus på försäljning. Innan sitt uppdrag i försäkringsbranschen spenderade hon fem år i olika ledande roller inom Telenors försäljningsavdelning. Lisas uttalade fokus på omniaffären är en viktig erfarenhet som hon tar med sig i rollen som CCO på Resia Travel Group.

- Lisa har en mycket spännande bakgrund och hennes erfarenhet av förändrings- och omniarbete inom telekombranschen är mycket värdefull för det tranformationsarbete vi är mitt uppe i. Inom semesterresor handlar det om att erbjuda en helt ny kundupplevelse, något som omfattar allt från säljarens roll till butikskoncept, digitala plattformar till nya reselösningar. Jag ser fram emot att Lisa kommer in med sin spetskompetens och tar vårt arbete ett steg längre, säger Eva Moen, CEO på Resia Travel Group.

Retail är något som ligger Lisa Karlsson Bruzelius varmt om hjärtat.

- Jag lockas verkligen av att åter igen få jobba inom ett retailbolag med butiker. Det är något visst med butiksperspektivet i en omniaffär. Det är dessutom väldigt spännande att Resia Travel Group har en så tydlig styrning utifrån koncernens värderingar. Det tycker jag är både roligt och viktigt, säger Lisa Karlsson Bruzelius.

Lisa Karlsson Bruzelius kommer att ingå i Resia Travel Groups koncernledningsgrupp och tillträder sin nya roll i juni.

För mer information, kontakta gärna:

Eva Moen Adolfsson, CEO, Resia Travel Group
Tfn: 31 63 60 01 eller e-post: eva.moen@resia.se

Nyckelord

Kontakter

Ingela SchönningChief Communication Officer Resia Travel Group

Ansvarig för kommunikationen inom Resia Travel Group. Kontakta mig när det gäller koncernfrågor, kriskommunikation och hållbarhet.

+ 46 761 10 97 36ingela.schonning@resia.se

Bilder

Lisa Karlsson Bruzelius, ny CCO på Resia Travel Group
Lisa Karlsson Bruzelius, ny CCO på Resia Travel Group
Ladda ned bild

Länkar

Om

Resia Travel Group
Resia Travel Group
Box 1114
405 23 Göteborg

+46 31-63 60 00http://www.resiatravelgroup.se

Resia Travel Group har skapat och driver flertalet varumärken inom resebranschen där den gemensamma nämnaren är personligt engagemang. Med branschens bästa kompetens, en utmärkande energi och stor nyfikenhet har vi som målsättning att alltid skapa överraskande bra reselösningar. För vi kan det här med resor. Vi vet vad som tillför värde när man är på resande fot. Semesterdrömmar, smidiga affärsresor, energigivande möten, gruppresor och events samt välorganiserade kongresser – vi gör skillnad tack vare våra 500 specialiserade medarbetare.

Med fäste i Skandinavien jobbar vi mot hela världen och är tillgängliga såväl online som via telefon och i butik. Vi möter våra kunder genom varumärkena Resia, Resfeber, Box Office, Bengt-Martins, Cruise Market, Rejsefeber, Reisefeber, Ticket Service, ARTE Udland och Hyttespecialisten. Huvudsätet finns i Göteborg där vårt Servicecenter stöttar kundmötet med funktioner som marknad, teknisk utveckling, ekonomi, HR, IT och säljsupport. År 2016 omsatte vi 3,6 miljarder kronor.

Följ Resia Travel Group

Abonnera på våra pressmeddelanden.