Live: Följ herrlandslagets VM-truppsläpp 4/11

Herrlandslagets VM-trupp presenteras under torsdagen 4 november kl 10.00 – så här kan man följa pressträffen live på nätet.

Förbundskaptenerna Niklas Nordén och Thomas Brottman har tagit ut sin första VM-trupp. Foto: Per Wiklund

Herrlandslaget laddar för VM i Helsingfors 3-11 december. Under torsdagen, 4 november kl 10.00, släpps den slutgiltiga VM-truppen på 20 spelare.

Live från Svensk Innebandys huvudpartner EY:s huvudkontor i Stockholm sänder SportExpressen Play och Sportexpressen.se hela pressträffen.

All information om VM i Helsingfors finns här.

Ackreditering för media till VM i Helsingfors görs här.

Fria bilder
Svensk innebandy tillhandahåller fria bilder för medier. Besök www.innebandy.se/bildbank och ladda ner bilderna där.
Vid användning, uppge "Foto: Svensk Innebandy".

Sverige fortsatte på vinnarspåret i VM - storseger över Tyskland28.11.2021 19:28:48 CET | Pressmeddelande

Sveriges offensiv imponerade stort när laget tog sin andra seger i VM 2021. Samtidigt som blågult höll nollan inne i IFU Arena mot Tyskland svarade laget för att producera 20 mål framåt. Bästa poänggöraren i Sverige blev Ellen Rasmussen med sina två mål och fyra assist. "Jag tycker att jag gör en bra match, försöker ta upp tempot och sen sköt jag mycket. Sen tycker jag också att vi har bra flyt i femman, det var väldigt kul att spela idag", säger Ellen Rasmussen.

Straffdramatik när Växjö vann guld i Svenska Cupen6.11.2021 18:47:28 CET | Pressmeddelande

Det blev stor dramatik när Växjö IBK och Pixbo Wallenstam IBK möttes i finalen av Svenska Cupen under lördagseftermiddagen i Gavlehov. Pixbo var länge i förarsätet i målprotokollet men Växjö kom tillbaka - och kunde till slut vinna efter straffavgörande. "Jag är bara så himla glad. Vi gör inte en superbra match, vi avslutar den tredje perioden bra men från halva första perioden och under hela den andra perioden så är vi inte så bra och Pixbo har oss i ett bra grepp", säger Växjös Markus Jonsson.