Livsmedelshandlarna lanserar – Årets Påskbordsmat 2019

Årets Påskbordsmat är en klassiker. Den är ofta lokal, näst intill 100 procent svenskproducerad och den finns nästan alltid som ekologisk variant. Livsmedlet finns dock ännu inte i en vegansk variant i Sverige, men är du lakto-ovo-vegetarian fungerar den här speciella maten alldeles utmärkt. Dessutom är Årets Påskbordsmat lämpad för alla preppers därute. Den klarar MSB:s 72-timmarsregel med bravur och kan med förvaring i vattenglas hålla god kvalitet i upp till sju månader. Årets Påskbordsmat utsågs år 1962 till världens bästa mat när hårdkokta Devla Murphy cyklade från Dublin till Dehli, på en diet endast bestående av just denna mat och te.

Livsmedelshandlarna lanserar Årets Påskbordsmat 2019 – Ägget!