Ideon Science ParkIdeon Science ParkIdeon Science Park

Local Lund Enterprise Fights Violence in Europe

Social enterprise Mobilizing Expertise, together with colleagues from across Europe have received funding from the European Union to carry out a project to fight against domestic violence; Fight Loud Against Violence in Europe.

The FLAVIE project seeks to stop the increasingly shocking statistics. FLAVIE, is the combination of five partner groups: Tera – Maison de l’Europe de la Charente in France, Faal Dernegi in Turkey, ComeUnaMarea Onlus in Italy and Mujeres por Mujeres in Spain.

By working together to share important information, training, and expertise, the groups seek to achieve four goals to promote common values, raise awareness of fundamental rights, increase knowledge about women’s rights, and share practices and preventions.

Charlotte Meletli, co-founder of Mexpert, explained, “We are working to connect people, places, and communities and really want to make a difference.”

FLAVIE project, working primarily with Swedish women, will utilize many avenues from training workshops to animated films, to help women facing violence and discrimination (feel) supported, in a respectful manner, in order to attain emancipation and empowerment.”

Founder of Mexpert, Necmettin Meletli, summarized, “European Projects are a great way of sharing what we know with the rest of the world. Without it, the world would feel very small.”

For more information about FLAVIE project, visit MEXPERT website, www.mexpert.se or email them at info@mexpert.se.

About Ideon Science Park

Subscribe to releases from Ideon Science Park

Subscribe to all the latest releases from Ideon Science Park by registering your e-mail address below. You can unsubscribe at any time.

Latest releases from Ideon Science Park

SWEDEN ICT TAR VÅRA EKOSYSTEM UT I EUROPA - Ideon Science Park ett av Big Six17.11.2020 17:47:43 CETPressmeddelande

För att säkra Europas konkurrenskraft och nytta inom digitalisering gör EU med programmet Digital Europe en stor satsning där en del är att etablera ett nätverk med Europeiska Digitala Innovations Hubbar (EDIH). EDIHerna ska hjälpa småföretag och offentlig sektor i sin digitala transformation av processer, produkter och tjänster. Science Park-samarbetet Sweden ICT, där Ideon Science Park är en av sex science parks, är en plattform som stärker Sveriges position som ICT-nation – nu har Sweden ICT som en av femton svenska hubbar utsetts av Vinnova och Regeringskansliet att gå vidare till EU:s EDIH-urvalsprocess.

Med start igår: Ideon Coder Kids tredubblar till 300 barn och ungdomar när det nu går digitalt och samarbetar med fritidshem och skolor28.10.2020 09:03:08 CETPressmeddelande

Sedan 2017 arrangerar Ideon Science Park det populära Ideon Coder Kids på höstlovet. Hittills har det varit en hel dag med programmeringsaktiviteter för såväl nybörjare som mer erfarna kodare i åldern 8-12 år. 3 spännande nyheter för i år är att Ideon Coder Kids utökats till 3 dagar och blir digitalt, det finns för första gången ett Ideon Hackathon för ungdomar 13-15 år och projektet samarbetar i år med fritidshemmen i Lunds kommun och Staffanstorps kommun för åldersgruppen 8-10 år. Hittills är över 300 barn och ungdomar anmälda, vilket är en tredubbling jämfört med tidigare år.

Vinnarna är utsedda i Innovationstävlingen!31.8.2020 09:00:00 CESTPressmeddelande

Ideon Innovation har för andra året i rad tillsammans med samarbetspartners valt att synliggöra och ge utrymme åt nya innovatörer och främja deras tillträde till den stora marknad som Agenda 2030 innebär. Ideon Innovations innovationstävling har fokus på de globala målen och potentiella vinnare är entreprenörer med tidiga idéer som både har en stor affärspotential men också tydligt bidrar till en positiv förändring.