Logga in på SEATs presskonferens “Strategy for the Future”

SEAT håller sin årliga presskonferens och presenterar nuvarande situation samt framtiden för de båda varumärkena SEAT och CUPRA.

• Presskonferensen kommer att sändas live den 8 juli med start kl. 11.00
  • Företaget kommer att gå igenom den aktuella situationen och presentera den framtida strategin för SEAT och CUPRA

Martorell, Spanien, 6 juli 2020, På onsdag 8 juli, klockan 11.00, kommer SEAT att sända sin presskonferens “Strategy for the Future” live från CASA SEAT. Företaget kommer att gå igenom den aktuella situationen och presentera den framtida strategin för SEAT och CUPRA.

SEATs President, Carsten Isensee och SEATs vice ordförande för försäljning och marknadsföring samt VD för CUPRA, Wayne Griffiths, kommer att svara på frågor under presskonferensen.

Välkomna att följa presentationen live via denna plattform https://strategyforthefuture.max-videosound.com/. Presskonferensen genomförs på engelska, men finns också tillgänglig på spanska, tyska, franska och italienska.

• Onsdag 8 juli, kl. 11:00
  • Länk till live-sändningen av presskonferensen:
    • För att följa presskonferensen och välja språk klicka på "ENTER"
    • För att kunna ställa frågor väljer du istället att registrera dig, detta måste ske senast 12 timmar innan presskonferensen.

Media kan också sända presskonferensen på egna kanaler med inbäddad kod:

<iframe width="560" height="315" src="https://www.youtube.com/embed/-QPfz39Kico" frameborder="0" allow="accelerometer; autoplay; encrypted-media; gyroscope; picture-in-picture" allowfullscreen></iframe>

SEAT är det enda bilföretag som designar, konstruerar, tillverkar och marknadsför sina bilar i Spanien. Det multinationella företaget, som ingår i Volkswagen-koncernen, har sitt huvudkontor i Martorell (Barcelona), exporterar 81% av sina bilar och är verksamt i fler än 75 länder. 2019 sålde SEAT 574.100 bilar, fler än någonsin tidigare under sin 70-åriga historia, och redovisade en vinst efter skatt på 346 miljoner euro och en rekordomsättning på över 11 miljarder euro.

Under 2019, allokerade SEAT 1.259 miljarder euro för att accelerera sitt investeringsprogram, främst för utveckling av nya eldrivna modeller. För sitt engagemang mot klimatförändringarna och för utfasningen av fossila bränslen, har SEAT i tillägg till detta avsatt 27 miljoner euro för investeringar i hållbara initiativ och arbetar också med en ambitiös miljöstrategi, ”Move to Zero”, vars mål är att till 2030 helt ha utraderat Martorell-fabrikens klimatavtryck.

SEAT har fler än 15.000 anställda och tre produktionsanläggningar – Barcelona, El Prat de Llobregat och Martorell, där modellerna Ibiza, Arona och Leon tillverkas. Dessutom tillverkas Ateca i Tjeckien, Tarraco i Tyskland, Alhambra i Portugal och Mii electric, SEAT s första helt eldrivna bil, i Slovakien.

Wayne Griffiths utsedd till VD för SEAT23.9.2020 12:28:28 CESTPressmeddelande

Wayne Griffiths är utsedd till ny VD för SEAT och tillträder rollen från 1 oktober. Med stor erfarenhet inom bilbranschen och Volkswagen koncernen kliver bilhandlarsonen in och leder företaget med de två väldefinierade varumärkena, SEAT och CUPRA. SEATs styrelseordförande, tillika VD för Volkswagen Group, Herbert Diess har stort förtroende för Griffiths och spår fortsatta framgångar för företaget med den nya VD:n vid rodret.

SEAT boostar framgångssagan med uppgraderade Ateca 202014.9.2020 18:09:34 CESTPressmeddelande

När SEAT Ateca lanserades 2016, en rymlig, praktisk och mångsidig SUV med unik stil, tillförde modellen en ny dimension till sitt segment. Modellen kom snabbt att bli en stark spelare på den redan mycket konkurrensutsatta marknaden. Under 2019 såldes nästan 100 000 enheter och sedan introduktionen har mer än 300 000 enheter sålts. Nu fortsätter framgångssagan med uppgraderade SEAT Ateca 2020.