LOKA BER OM URSÄKT : ” CHOKLADBOLLSSMAKEN BLEV TOO MUCH ”

För nio år sedan föddes Loka Likes – som ett sätt för oss att ge mer av det bästa vi har, näst vatten och bubblor: Smak. Och detta till de bästa vi vet: Er.

Vår magiska resa började med Saigon Sunset, Flirty Apricot samt Melon & Baobab. Och allt var frid och fröjd. Bubblande av entusiasm gjorde vi allt som stod i vår makt för att överskölja vår omvärld med sensationella upplevelser.

Vi ville utforska hur vatten överhuvudtaget kan smaka. Vi ville skapa en värld av sällan skådad smak. Vi ville ytta gränser. Men vi inser nu att Loka Likes Chokladboll var att gå för långt. Den blev en rejäl vattendelare – och aldrig har vi varit med om större ståhej kring våra smaker. Men det står klart att vi tog oss kolsyrat vatten över huvudet. Det blev too much.

Därför ger vi bort makten över Loka Likes. Till dig – och alla andra. Det är dags att låta folket styra. Vi kan inte göra någonting ogjort, men ni kan hjälpa oss att vrida tillbaka tiden. Typ.

Härmed uppmanar vi allmänheten att gå in på lokalikes.se, där alla kan rösta på sina Loka Likes-favoriter. Alla tjugosex smaker som någonsin funnits kommer nnas där, för att friska upp massornas minne.
Och efter valet kommer tre värdiga vinnare återvända till butikshyllorna, lagom till vårt tioårsjubileum.

Tack.

Och förlåt.

För ytterligare informaton kontakta:
Anna Lidström, marknadschef - alkoholfria drycker, Spendrups, anna.lidström@spendrups.se , 0701-82 78 73
Rose-Marie Hertzman, presschef, Spendrups, rose-marie.hertzman@spendrups.se , 070-283 02 75

Nyhet! Schweppes Lemon Zero – och tre älskade sommardrinkar utan tillsatt socker15.5.2018 09:52Pressmeddelande

Sommarens svalkande drinkar är till för att avnjutas, kanske allra helst vid poolkanten eller på en god väns balkong. Oavsett finns det aldrig anledning att tumma på smaken. Därför lanserar nu Schweppes Lemon Zero, för dig som vill njuta av lika goda drinkar utan tillsatt socker. Testa Schweppes Lemon Zero i tre klassiska sommarfavoriter – du kommer garanterat få en frisk smakupplevelse du länge vill sippa på.

Gotlands Bryggeri har hittat sitt nya hem vid Hällarna16.4.2018 12:30Pressmeddelande

Nu är det klart att Gotlands Bryggeri bygger sitt nya bryggeri vid Hällarna i den södra delen av Visby. Tomten, på Cypressgatan 3 B, ligger ovanför den nya kryssningskajen och motsvarar kraven på ett nytt bryggeri med bra produktionsförutsättningar och ett bra läge. Bygglovshandlingarna kommer att lämnas in i början av hösten. Investeringen ligger på ca 80 miljoner kronor och det nya bryggeriet beräknas stå klart våren 2020.