LOKA BER OM URSÄKT : ” CHOKLADBOLLSSMAKEN BLEV TOO MUCH ”

För nio år sedan föddes Loka Likes – som ett sätt för oss att ge mer av det bästa vi har, näst vatten och bubblor: Smak. Och detta till de bästa vi vet: Er.

Vår magiska resa började med Saigon Sunset, Flirty Apricot samt Melon & Baobab. Och allt var frid och fröjd. Bubblande av entusiasm gjorde vi allt som stod i vår makt för att överskölja vår omvärld med sensationella upplevelser.

Vi ville utforska hur vatten överhuvudtaget kan smaka. Vi ville skapa en värld av sällan skådad smak. Vi ville ytta gränser. Men vi inser nu att Loka Likes Chokladboll var att gå för långt. Den blev en rejäl vattendelare – och aldrig har vi varit med om större ståhej kring våra smaker. Men det står klart att vi tog oss kolsyrat vatten över huvudet. Det blev too much.

Därför ger vi bort makten över Loka Likes. Till dig – och alla andra. Det är dags att låta folket styra. Vi kan inte göra någonting ogjort, men ni kan hjälpa oss att vrida tillbaka tiden. Typ.

Härmed uppmanar vi allmänheten att gå in på lokalikes.se, där alla kan rösta på sina Loka Likes-favoriter. Alla tjugosex smaker som någonsin funnits kommer nnas där, för att friska upp massornas minne.
Och efter valet kommer tre värdiga vinnare återvända till butikshyllorna, lagom till vårt tioårsjubileum.

Tack.

Och förlåt.

För ytterligare informaton kontakta:
Anna Lidström, marknadschef - alkoholfria drycker, Spendrups, anna.lidström@spendrups.se , 0701-82 78 73
Rose-Marie Hertzman, presschef, Spendrups, rose-marie.hertzman@spendrups.se , 070-283 02 75

Schwapples – säsongens höstigaste fördrink!19.10.2017 09:54Pressmeddelande

Nu är det äntligen höst! Med kyliga dagar och värmande brasor. Och med nya, goda drinkar som tar tillvara på vad hösten erbjuder. Bokstavligen. Så bjud över dina vänner på en drink med säsongens mest självklara ingrediens – äpple! Schwapples är den perfekta fördrinken att bjuda på i höstmörkret, inte minst för att den serveras i en riktig äppelkopp. Drinken gör du såklart på trädgårdens egna äpplen. Klimatsmart och gott på samma gång!

Vinnarna av Schweppes tävling Sveriges Bästa Gin & Tonic 2017 är bartendern Mano och fysikern Martin28.8.2017 16:00Pressmeddelande

I lördags avgjordes tredje upplagan av Schweppes tävling Sveriges Bästa Gin & Tonic. Efter finalen, där fem professionella bartenders och fem entusiastiska amatörer gjorde upp i två separata tävlingar, står det nu klart att bartendern Mano Roshdis GT ”Golden Pearl” och fysikern Martin Johanssons GT ”Midnattssolsdrömmande Rabarber” är Sveriges bästa Gin & Tonics.