LOKA BER OM URSÄKT : ” CHOKLADBOLLSSMAKEN BLEV TOO MUCH ”

11.10.2016 12:00 | Spendrups Bryggeri AB

För nio år sedan föddes Loka Likes – som ett sätt för oss att ge mer av det bästa vi har, näst vatten och bubblor: Smak. Och detta till de bästa vi vet: Er.

Vår magiska resa började med Saigon Sunset, Flirty Apricot samt Melon & Baobab. Och allt var frid och fröjd. Bubblande av entusiasm gjorde vi allt som stod i vår makt för att överskölja vår omvärld med sensationella upplevelser.

Vi ville utforska hur vatten överhuvudtaget kan smaka. Vi ville skapa en värld av sällan skådad smak. Vi ville ytta gränser. Men vi inser nu att Loka Likes Chokladboll var att gå för långt. Den blev en rejäl vattendelare – och aldrig har vi varit med om större ståhej kring våra smaker. Men det står klart att vi tog oss kolsyrat vatten över huvudet. Det blev too much.

Därför ger vi bort makten över Loka Likes. Till dig – och alla andra. Det är dags att låta folket styra. Vi kan inte göra någonting ogjort, men ni kan hjälpa oss att vrida tillbaka tiden. Typ.

Härmed uppmanar vi allmänheten att gå in på lokalikes.se, där alla kan rösta på sina Loka Likes-favoriter. Alla tjugosex smaker som någonsin funnits kommer nnas där, för att friska upp massornas minne.
Och efter valet kommer tre värdiga vinnare återvända till butikshyllorna, lagom till vårt tioårsjubileum.

Tack.

Och förlåt.

För ytterligare informaton kontakta:
Anna Lidström, marknadschef - alkoholfria drycker, Spendrups, anna.lidström@spendrups.se , 0701-82 78 73
Rose-Marie Hertzman, presschef, Spendrups, rose-marie.hertzman@spendrups.se , 070-283 02 75

Spendrups är ett svenskt familjebryggeri som förenar starka traditioner med nytänkande. Bryggeriet grundades 1897 i Grängesberg och drivs av familjen Spendrup i femte generationen. Vi finns på ett antal orter i Sverige med huvudkontor i Vårby utanför Stockholm och produktion i Grängesberg, Hällefors och Visby. För oss står alltid hantverket och dryckesupplevelsen i fokus. I vårt breda sortiment finns varumärken som Mariestads, Norrlands Guld, Heineken, Loka, Schweppes, Briska och vinproducenter som Cono Sur, Gallo och Boschendal. Spendrups har 950 medarbetare och omsätter cirka 3,3 MDKR årligen. I Spendrupskoncernen ingår dotterbolagen Spring Wine & Spirits, Gotlands Bryggeri, Hellefors Bryggeri och BIBAB. www.spendrups.se

Skriv in din e-postadress så får du ett mejl när vi har något nytt att berätta.