LOKA BER OM URSÄKT : ” CHOKLADBOLLSSMAKEN BLEV TOO MUCH ”

För nio år sedan föddes Loka Likes – som ett sätt för oss att ge mer av det bästa vi har, näst vatten och bubblor: Smak. Och detta till de bästa vi vet: Er.

Vår magiska resa började med Saigon Sunset, Flirty Apricot samt Melon & Baobab. Och allt var frid och fröjd. Bubblande av entusiasm gjorde vi allt som stod i vår makt för att överskölja vår omvärld med sensationella upplevelser.

Vi ville utforska hur vatten överhuvudtaget kan smaka. Vi ville skapa en värld av sällan skådad smak. Vi ville ytta gränser. Men vi inser nu att Loka Likes Chokladboll var att gå för långt. Den blev en rejäl vattendelare – och aldrig har vi varit med om större ståhej kring våra smaker. Men det står klart att vi tog oss kolsyrat vatten över huvudet. Det blev too much.

Därför ger vi bort makten över Loka Likes. Till dig – och alla andra. Det är dags att låta folket styra. Vi kan inte göra någonting ogjort, men ni kan hjälpa oss att vrida tillbaka tiden. Typ.

Härmed uppmanar vi allmänheten att gå in på lokalikes.se, där alla kan rösta på sina Loka Likes-favoriter. Alla tjugosex smaker som någonsin funnits kommer nnas där, för att friska upp massornas minne.
Och efter valet kommer tre värdiga vinnare återvända till butikshyllorna, lagom till vårt tioårsjubileum.

Tack.

Och förlåt.

För ytterligare informaton kontakta:
Anna Lidström, marknadschef - alkoholfria drycker, Spendrups, anna.lidström@spendrups.se , 0701-82 78 73
Rose-Marie Hertzman, presschef, Spendrups, rose-marie.hertzman@spendrups.se , 070-283 02 75

Spendrups går med i plastinitiativ4.9.2018 12:32Pressmeddelande

En av de stora globala hållbarhetsutmaningarna är hanteringen av plast och krafttag tas runtom i världen för att begränsa plastavfallet och öka återvinningen. EU lanserade i januari 2018 en strategi för plast. I Sverige har Dagligvaruleverantörers Förbund, DLF, startat ett initiativ med målet att de plastförpackningar som medlemsföretagen sätter på marknaden, och som omfattas av producentansvarsförordningen, ska gå att materialutnyttja senast år 2022. Detta har Spendrups nu anslutit sig till, tillsammans med andra ledande aktörer i livsmedelsbranschen.

Vinnarna är korade: Sveriges Bästa Gin & Tonic 2018 görs av bartendern Mihail Mihaylov och utbildningsledaren Christoffer Ek. Här är recepten!1.9.2018 18:47Pressmeddelande

Idag avgjordes Schweppes prestigefulla tävling Sveriges Bästa Gin & Tonic. I finalen där tre smaksäkra hemmamixare och tre professionella bartenders gjorde upp står det nu klart att bartendern Mihail Mihaylov från Stockholm och utbildningsledaren Christoffer Ek från Växjö gör landets bästa Gin & Tonics. I år var det de mest originaltrogna bidragen som hade störst framgång hos juryn.