Spendrups Bryggeri ABSpendrups Bryggeri AB

Loka Hallon – en försmak av sommaren från Bergslagen

Loka startar upp det nya året med en försmak av sommaren. I år går vi tillbaka till rötterna med en singelsmak från ett av svenskarnas mest älskade bär: hallon.

Loka Hallon - miljöbild

- I år lanserar vi en älskad favorit bland fruktiga smaker. Det är lite ”back to basic”, ingen konstig kombination, utan rakt av, en singelsmak – hallon. Vi har inspirerats av smaken av nyplockade hallon direkt från bärbuskarna. En frisk och fräsch men samtidigt diskret smak. Loka Hallon passar utmärkt som törstsläckare, och även som måltidsdryck tack vare sin tydliga och naturliga fruktighet, säger Anna-Stina Hallberg, marknadschef för Loka.

Loka Hallon finns i servicehandeln vecka 1 och i dagligvaruhandeln vecka 4. I dagligvaruhandeln kommer Loka Hallon att finnas som 50 cl (ca 10 kr), 150 cl (ca 11 kr) samt multipack 12x33 cl (ca 42 kr). I servicehandeln lanseras den på 50 cl (ca 18 kr) och 150 cl (ca 25 kr). Samtliga förpackningar är petflaskor.

OM LOKA

Vattnet i våra flaskor kommer från hälsokällan i Loka Brunn i Bergslagen, dit människor har vallfärdat i århundraden för att dricka av det mytomspunna vattnet. Innan vattnet tappas på flaska, kolsyras det lätt och salter tillsätts för att uppnå ett önskat mineralinnehåll. Loka är smaksatt med naturliga aromer och innehåller varken socker, sötningsmedel eller kalorier.

Loka Hallon - miljöbild
Loka Hallon produktbild 50cl PET

Spendrups världsledande på ekologisk öl4.6.2018 09:32Pressmeddelande

Spendrups har jobbat länge på ett starkt och stort utbud av ekologiska drycker, trots att det innebär stora utmaningar. Det gäller inte minst inom ölproduktionen där vi har valt att producera öl som är ekologiskt till 100 procent. Spendrups har nu skrivit avtal med ytterligare en producent av ekologisk humle, och säkrat tillgången av humle i många år framåt. Nu hr vi passerat 10 miljoner liter ekologiskt öl vilket innebär att vi är störst i världen på ekologisk öl.

Nyhet! Schweppes Lemon Zero – och tre älskade sommardrinkar utan tillsatt socker15.5.2018 09:52Pressmeddelande

Sommarens svalkande drinkar är till för att avnjutas, kanske allra helst vid poolkanten eller på en god väns balkong. Oavsett finns det aldrig anledning att tumma på smaken. Därför lanserar nu Schweppes Lemon Zero, för dig som vill njuta av lika goda drinkar utan tillsatt socker. Testa Schweppes Lemon Zero i tre klassiska sommarfavoriter – du kommer garanterat få en frisk smakupplevelse du länge vill sippa på.