Spendrups Bryggeri ABSpendrups Bryggeri AB

Loka Hallon – en försmak av sommaren från Bergslagen

Loka startar upp det nya året med en försmak av sommaren. I år går vi tillbaka till rötterna med en singelsmak från ett av svenskarnas mest älskade bär: hallon.

Loka Hallon - miljöbild

- I år lanserar vi en älskad favorit bland fruktiga smaker. Det är lite ”back to basic”, ingen konstig kombination, utan rakt av, en singelsmak – hallon. Vi har inspirerats av smaken av nyplockade hallon direkt från bärbuskarna. En frisk och fräsch men samtidigt diskret smak. Loka Hallon passar utmärkt som törstsläckare, och även som måltidsdryck tack vare sin tydliga och naturliga fruktighet, säger Anna-Stina Hallberg, marknadschef för Loka.

Loka Hallon finns i servicehandeln vecka 1 och i dagligvaruhandeln vecka 4. I dagligvaruhandeln kommer Loka Hallon att finnas som 50 cl (ca 10 kr), 150 cl (ca 11 kr) samt multipack 12x33 cl (ca 42 kr). I servicehandeln lanseras den på 50 cl (ca 18 kr) och 150 cl (ca 25 kr). Samtliga förpackningar är petflaskor.

OM LOKA

Vattnet i våra flaskor kommer från hälsokällan i Loka Brunn i Bergslagen, dit människor har vallfärdat i århundraden för att dricka av det mytomspunna vattnet. Innan vattnet tappas på flaska, kolsyras det lätt och salter tillsätts för att uppnå ett önskat mineralinnehåll. Loka är smaksatt med naturliga aromer och innehåller varken socker, sötningsmedel eller kalorier.

Loka Hallon - miljöbild
Loka Hallon produktbild 50cl PET

Gotlands Bryggeri har hittat sitt nya hem vid Hällarna16.4.2018 12:30Pressmeddelande

Nu är det klart att Gotlands Bryggeri bygger sitt nya bryggeri vid Hällarna i den södra delen av Visby. Tomten, på Cypressgatan 3 B, ligger ovanför den nya kryssningskajen och motsvarar kraven på ett nytt bryggeri med bra produktionsförutsättningar och ett bra läge. Bygglovshandlingarna kommer att lämnas in i början av hösten. Investeringen ligger på ca 80 miljoner kronor och det nya bryggeriet beräknas stå klart våren 2020.