Loka Melon/Lime – så smakar sommaren

Loka fortsätter att sätta smak på sommaren. I januari lanserade vi Loka Hallon och nu kommer Loka Melon/Lime med en fräsch och somrig smak som för tankarna till sol och strand.

Det är fortfarande vinter på många håll i Sverige, men i Lokakällan är det redan sommar. Och Loka fortsätter att sätta smak på vatten.

- Vi har inspirerats av friska sommarsmaker som melon och lime. Med tydliga toner av honungsmelon och en twist av lime har vi fått fram en balanserad kombination av sött och syrligt. Loka Melon/Lime passar utmärkt som törstsläckare – on-the-go, och som måltidsdryck tack vare sin tydliga och naturliga fruktighet, säger Anna-Stina Hallberg, marknadschef för Loka.

Loka Melon/Lime finns i servicehandeln vecka 12 och i dagligvaruhandeln vecka 15. I dagligvaruhandeln kommer Loka Melon/Lime att finnas som 50 cl (ca 10 kr), 150 cl (ca 11 kr) samt multipack 12x33 cl (ca 42 kr). I servicehandeln lanseras den på 50 cl (ca 18 kr) och 150 cl (ca 25 kr). Samtliga förpackningar är petflaskor.

OM LOKA

Vattnet i våra flaskor kommer från hälsokällan i Loka Brunn i Bergslagen, dit människor har vallfärdat i århundraden för att dricka av det mytomspunna vattnet. Innan vattnet tappas på flaska, kolsyras det lätt och salter tillsätts för att uppnå ett önskat mineralinnehåll. Loka är smaksatt med naturliga aromer och innehåller varken socker, sötningsmedel eller kalorier.

Spendrups går med i plastinitiativ4.9.2018 12:32Pressmeddelande

En av de stora globala hållbarhetsutmaningarna är hanteringen av plast och krafttag tas runtom i världen för att begränsa plastavfallet och öka återvinningen. EU lanserade i januari 2018 en strategi för plast. I Sverige har Dagligvaruleverantörers Förbund, DLF, startat ett initiativ med målet att de plastförpackningar som medlemsföretagen sätter på marknaden, och som omfattas av producentansvarsförordningen, ska gå att materialutnyttja senast år 2022. Detta har Spendrups nu anslutit sig till, tillsammans med andra ledande aktörer i livsmedelsbranschen.

Vinnarna är korade: Sveriges Bästa Gin & Tonic 2018 görs av bartendern Mihail Mihaylov och utbildningsledaren Christoffer Ek. Här är recepten!1.9.2018 18:47Pressmeddelande

Idag avgjordes Schweppes prestigefulla tävling Sveriges Bästa Gin & Tonic. I finalen där tre smaksäkra hemmamixare och tre professionella bartenders gjorde upp står det nu klart att bartendern Mihail Mihaylov från Stockholm och utbildningsledaren Christoffer Ek från Växjö gör landets bästa Gin & Tonics. I år var det de mest originaltrogna bidragen som hade störst framgång hos juryn.