Loka Melon/Lime – så smakar sommaren

Loka fortsätter att sätta smak på sommaren. I januari lanserade vi Loka Hallon och nu kommer Loka Melon/Lime med en fräsch och somrig smak som för tankarna till sol och strand.

Det är fortfarande vinter på många håll i Sverige, men i Lokakällan är det redan sommar. Och Loka fortsätter att sätta smak på vatten.

- Vi har inspirerats av friska sommarsmaker som melon och lime. Med tydliga toner av honungsmelon och en twist av lime har vi fått fram en balanserad kombination av sött och syrligt. Loka Melon/Lime passar utmärkt som törstsläckare – on-the-go, och som måltidsdryck tack vare sin tydliga och naturliga fruktighet, säger Anna-Stina Hallberg, marknadschef för Loka.

Loka Melon/Lime finns i servicehandeln vecka 12 och i dagligvaruhandeln vecka 15. I dagligvaruhandeln kommer Loka Melon/Lime att finnas som 50 cl (ca 10 kr), 150 cl (ca 11 kr) samt multipack 12x33 cl (ca 42 kr). I servicehandeln lanseras den på 50 cl (ca 18 kr) och 150 cl (ca 25 kr). Samtliga förpackningar är petflaskor.

OM LOKA

Vattnet i våra flaskor kommer från hälsokällan i Loka Brunn i Bergslagen, dit människor har vallfärdat i århundraden för att dricka av det mytomspunna vattnet. Innan vattnet tappas på flaska, kolsyras det lätt och salter tillsätts för att uppnå ett önskat mineralinnehåll. Loka är smaksatt med naturliga aromer och innehåller varken socker, sötningsmedel eller kalorier.

Spendrups är ett svenskt familjebryggeri som förenar starka traditioner med nytänkande. Bryggeriet grundades 1897 i Grängesberg och drivs av familjen Spendrup i femte generationen. Vi finns på ett antal orter i Sverige med huvudkontor i Vårby utanför Stockholm och produktion i Grängesberg, Hällefors och Visby. För oss står alltid hantverket och dryckesupplevelsen i fokus. I vårt breda sortiment finns varumärken som Mariestads, Norrlands Guld, Heineken, Loka, Schweppes, Briska och vinproducenter som Cono Sur, Gallo och Boschendal. Spendrups har 1 100 medarbetare och omsätter cirka 3,5 MDKR årligen. I Spendrupskoncernen ingår dotterbolagen Spring Wine & Spirits, Gotlands Bryggeri, Hellefors Bryggeri och BIBAB. Våra anläggningar är certifierade enligt internationella standarderna ISO 14001 och FSSC 22000 avseende miljö respektive kvalitet och livsmedelssäkerhet.www.spendrups.se

BIBAB vinner viktig transportupphandling20.3.2019 14:44:19 CETPressmeddelande

Nu är det klart att Spendrups dotterbolag BIBAB har vunnit Altias tranportupphandling för dryckesdistribution. Eftersom Altia ä en stor aktör inom vin-och spritprodukter med kända varumärken såsom Blossa, Chill-Out, Koskenkorva, Grönstedts och OP Andersson, är detta en viktig affär på en transportmarknad i snabb förändring. Det nya samarbetet startade den 4:e mars och Spendrups har tillsammans med Altia haft en bra start där leveranserna fungerat utmärkt. Samdistribution för med sig fördelar inom hållbarhet, t.ex ökad fyllnadsgrad på de gemensamma transporterna vilket kommer leda till en reducering av CO2-utsläppen.

SSP tecknar avtal med Spendrups19.2.2019 16:01:09 CETPressmeddelande

Kampen om ett av Restaurangsveriges största och mest prestigefyllda avtal har avgjorts. Det blev Spendrups Bryggeri som vann uppdraget att förse resenärer och besökare på flygplatser och järnvägsstationer över hela landet med öl, läsk och vatten. SSP som driver restauranger, caféer, barer och kiosker bland annat på Arlanda, Landvetter, Sturup samt Centralstationerna i Stockholm, Malmö och Göteborg valde svenska Spendrups i tuff konkurrens. Joakim Klingsell, vd på SSP Sverige, säger att man valde Spendrups mycket på grund av deras starka sortiment och personliga lokala engagemang.