​Loket tillbaka i BingoLotto

Loket är tillbaka i BingoLotto!

Loket är tillbaka i BingoLotto! Under tre veckor framöver vikarierar Leif ”Loket” Olsson för ordinarie programledare Ingvar Oldsberg. I första programmet gästar The Mule Skinner Band, med medlemmar ur det klassiska The Streaplers.

The Mule Skinner Band

The Mule Skinner Band utgörs av fyra originalmedlemmar från The Streaplers, ett av Sveriges genom tiderna största och populäraste pop- och dansband.

Gert Lengstrand, Håkan Liljeblad, Göran Liljeblad och Bjarne Lundqvist har lämnat dansbanorna bakom sig och möter nu sin publik i konsertlokaler där de bjuder på en kavalkad av sina många oförglömliga hits såsom Mule Skinner Blues, Jambalaya, Vad Har Du Under Blusen Rut, Bara Femton År, Min Gula Flygmaskin och Diggity Doggety.

Tidigare i år släppte de sitt andra album ”Än en gång”, där de fortsätter bjuda på klassiker ur en 50-årig repertoarhistoria. På söndag gästar de Loket i BingoLotto.

För bingomusiken denna afton står Lennart Palm och programledare är Leif ”Loket” Olsson.

BingoLotto – Söndag 1 oktober kl. 18 i TV4.

John Lundvik i BingoLotto15.1.2019 11:43Pressmeddelande

På söndag bjuder programledare Rickard Olsson in artisten och låtskrivaren John Lundvik till BingoLotto. Husbandet leds av Mattias Bylund. Artisten, sångaren och låtskrivaren John Lundvik fick han sitt stora genombrott 2010 efter att tillsammans med Jörgen Elofsson skrivit Kronprinsessan Victorias och Daniels bröllopsgåva "When You Tell The World You're Mine". Låten framfördes av Björn Skifs och Agnes och kom att nå stora framgångar på Svensktoppen. John är aktuell med bidraget Too late for love i Melodifestivalen 2019. Rickard Olsson är kvällens programledare och BingoLottos husband leds av Mattias Bylund. BingoLotto – Söndag 20 januari kl. 18 i TV4.

Succé för BingoLottos Uppesittarkväll 23 december 201823.12.2018 20:03Pressmeddelande

Bästa Uppesittaren sedan år 2000 och tredje bästa någonsin. BingoLottos Uppesittarkväll gav mer än 52 miljoner kronor till svenskt föreningsliv så att barn, unga och alla andra kan få vara en del av en meningsfylld fritid och få känna gemenskap och trygghet! Och detta på en enda kväll. Andra spelbolag marknadsför brett att man bidrar med mindre pengar än så på hela året och då är det kanske lätt att glömma bort föreningarnas egna spelbolag Folkspel som bidrar med hela 170 miljoner kronor senaste året där det som bäst behövs.