​Loket tillbaka i BingoLotto

Loket är tillbaka i BingoLotto!

Loket är tillbaka i BingoLotto! Under tre veckor framöver vikarierar Leif ”Loket” Olsson för ordinarie programledare Ingvar Oldsberg. I första programmet gästar The Mule Skinner Band, med medlemmar ur det klassiska The Streaplers.

The Mule Skinner Band

The Mule Skinner Band utgörs av fyra originalmedlemmar från The Streaplers, ett av Sveriges genom tiderna största och populäraste pop- och dansband.

Gert Lengstrand, Håkan Liljeblad, Göran Liljeblad och Bjarne Lundqvist har lämnat dansbanorna bakom sig och möter nu sin publik i konsertlokaler där de bjuder på en kavalkad av sina många oförglömliga hits såsom Mule Skinner Blues, Jambalaya, Vad Har Du Under Blusen Rut, Bara Femton År, Min Gula Flygmaskin och Diggity Doggety.

Tidigare i år släppte de sitt andra album ”Än en gång”, där de fortsätter bjuda på klassiker ur en 50-årig repertoarhistoria. På söndag gästar de Loket i BingoLotto.

För bingomusiken denna afton står Lennart Palm och programledare är Leif ”Loket” Olsson.

BingoLotto – Söndag 1 oktober kl. 18 i TV4.

BingoLottos Nyårsbingo!28.12.2017 07:00Pressmeddelande

Välkommen på nyårsfest! Lotta Engberg håller dig sällskap under nyårsafton med bingo, spännande artister och vinster för totalt 31 miljoner. Miljonhjulet snurrar hela kvällen och vi gästas av Tomas Pettersson, Agneta Sjödin, Elisabeth Andreassen, Johan Östling m.fl. Uppträder gör Lasse Stefanz, Boris René, Peter, Bruno & Matilda, Jemima Hicintuka och Gunhild Carling. Dessutom kommer de svenska succétvillingarna SkillTwins.

Succé för BingoLottos Uppesittarkväll 23 december 201723.12.2017 23:52Pressmeddelande

Ny rekordförsäljning även i år. BingoLottos Uppesittarkväll gav mer än 42 miljoner kronor till svenskt föreningsliv! Lotta gjorde ett strålande program tillsammans med alla gäster och skänkte glädje till många vinnare. Fler än ofattbara 500 000 vinster har delats ut under kvällen, det är fler än 2000 vinster per minut under programmet. BingoLottos Uppesittarkväll är en tradition som växer sig starkare för varje år och i vartannat hushåll i Sverige har det i kväll spelats på bingolotter.