​Loket tillbaka i BingoLotto!

Mr BingoLotto, Leif ”Loket” Olsson hoppar in som ersättare under tre veckor framöver

Loket är tillbaka! Javisst, Ingvar tar några veckor välförtjänt semester och då passar Mr BingoLotto, Leif ”Loket” Olsson, på att hoppa in som ersättare under tre veckor framöver. ”Nya” Vikingarna har nypremiär i BingoLotto – dansbandskungarnas dansbandskungar och dessutom uppträder Krista Siegfrids.

Nya Vikingarna och Krista Siegfrids

I höstas fick vi veta att Vikingarna återigen skulle kasta skutan i sjön, nu med nya sångaren Kenneth Wahlberg och under namnet Nya Vikingarna. Fastän Christer Sjögren utesluter dock inte enstaka konserter i framtiden. Dessutom stundar ny skiva och en turné under 2017 är under uppsving. På söndag får du ett smakprov.

Krista Siegfrids representerade Finland i Eurovision Song Contest 2013 och nu tävlar hon i svenska Melodifestivalen med låten "Snurra min jord”. Men först uppträder hon i BingoLotto.

Leif ”Loket” Olsson och Robert Wells

Äntligen får vi skåda Loket i rutan igen. Det är alltid en fröjd att höra Leif ropa ut bingonummer med en känsla lik fågelsång om våren. För att inte tala om att hans oefterhärmligt charmiga sätt att skoja med telefonörer som ringer in till programmet. Husbandet under Lokets återkomst leds av den ständigt hårfagre rapsodirockaren Robert Wells.

BingoLotto – Söndag 5 februari kl. 18 i TV4.

BingoLottos Nyårsbingo!28.12.2017 07:00Pressmeddelande

Välkommen på nyårsfest! Lotta Engberg håller dig sällskap under nyårsafton med bingo, spännande artister och vinster för totalt 31 miljoner. Miljonhjulet snurrar hela kvällen och vi gästas av Tomas Pettersson, Agneta Sjödin, Elisabeth Andreassen, Johan Östling m.fl. Uppträder gör Lasse Stefanz, Boris René, Peter, Bruno & Matilda, Jemima Hicintuka och Gunhild Carling. Dessutom kommer de svenska succétvillingarna SkillTwins.

Succé för BingoLottos Uppesittarkväll 23 december 201723.12.2017 23:52Pressmeddelande

Ny rekordförsäljning även i år. BingoLottos Uppesittarkväll gav mer än 42 miljoner kronor till svenskt föreningsliv! Lotta gjorde ett strålande program tillsammans med alla gäster och skänkte glädje till många vinnare. Fler än ofattbara 500 000 vinster har delats ut under kvällen, det är fler än 2000 vinster per minut under programmet. BingoLottos Uppesittarkväll är en tradition som växer sig starkare för varje år och i vartannat hushåll i Sverige har det i kväll spelats på bingolotter.