Lokets vikarieveckor fortsätter

Doo-wop rockabilly är en egen musikgenre med rötter i det amerikanska 50-talet. TT Grace har anammat genren och gjort den till sin egen. På söndag uppträder de i BingoLotto.

Under Leif ”Loket” Olssons andra vecka bjuder han in ett av Sveriges mest erfarna dansband, Thor Görans & Agneta Olsson. Dessutom dyker doo-wop rockabilly-bandet TT Grace upp.

Thor Görans & Agneta Olsson och TT Grace

Thor Görans & Agneta Olsson är ett av Sveriges mest rutinerade dansband. Bandet bildades 1976 och lade egentligen instrumenten på hyllan efter sista spelningen i april 2006 – men plockade upp verksamheten på nytt 2013. De har i runda slängar 4 000 spelningar på meritlistan, har släppt 12 skivor genom åren och har haft 9 låtar på Svensktoppen.

I fjol firade de 40 år som artister, i år släppte de plattan ”Då stod tiden stilla” och på söndag river de loss ett par stänkare i BingoLotto.

BingoLotto – Söndag 8 oktober kl. 18 i TV4.