Lokets vikarieveckor fortsätter

Doo-wop rockabilly är en egen musikgenre med rötter i det amerikanska 50-talet. TT Grace har anammat genren och gjort den till sin egen. På söndag uppträder de i BingoLotto.

Under Leif ”Loket” Olssons andra vecka bjuder han in ett av Sveriges mest erfarna dansband, Thor Görans & Agneta Olsson. Dessutom dyker doo-wop rockabilly-bandet TT Grace upp.

Thor Görans & Agneta Olsson och TT Grace

Thor Görans & Agneta Olsson är ett av Sveriges mest rutinerade dansband. Bandet bildades 1976 och lade egentligen instrumenten på hyllan efter sista spelningen i april 2006 – men plockade upp verksamheten på nytt 2013. De har i runda slängar 4 000 spelningar på meritlistan, har släppt 12 skivor genom åren och har haft 9 låtar på Svensktoppen.

I fjol firade de 40 år som artister, i år släppte de plattan ”Då stod tiden stilla” och på söndag river de loss ett par stänkare i BingoLotto.

BingoLotto – Söndag 8 oktober kl. 18 i TV4.

BingoLottos Nyårsbingo!28.12.2017 07:00Pressmeddelande

Välkommen på nyårsfest! Lotta Engberg håller dig sällskap under nyårsafton med bingo, spännande artister och vinster för totalt 31 miljoner. Miljonhjulet snurrar hela kvällen och vi gästas av Tomas Pettersson, Agneta Sjödin, Elisabeth Andreassen, Johan Östling m.fl. Uppträder gör Lasse Stefanz, Boris René, Peter, Bruno & Matilda, Jemima Hicintuka och Gunhild Carling. Dessutom kommer de svenska succétvillingarna SkillTwins.

Succé för BingoLottos Uppesittarkväll 23 december 201723.12.2017 23:52Pressmeddelande

Ny rekordförsäljning även i år. BingoLottos Uppesittarkväll gav mer än 42 miljoner kronor till svenskt föreningsliv! Lotta gjorde ett strålande program tillsammans med alla gäster och skänkte glädje till många vinnare. Fler än ofattbara 500 000 vinster har delats ut under kvällen, det är fler än 2000 vinster per minut under programmet. BingoLottos Uppesittarkväll är en tradition som växer sig starkare för varje år och i vartannat hushåll i Sverige har det i kväll spelats på bingolotter.