Lollo & Bernie-produkter till ICA Maxi

I april inledde Ving ett samarbete med Teddykompaniet som innebär att de populära maskotarna Lollo & Bernie blir mer tillgängliga än någonsin tidigare genom återförsäljare som Boozt, Babyland, Jollyroom, Stor & Liten mfl. Och nu kommer nästa nyhet då utvalda Lollo & Bernie-produkter nu gör tillfälligt besök hos samtliga, ca 90, ICA Maxi runtom i landet samt i andra utvalda ICA-butiker.

Lollo & Bernie, fotograf Matina Tsogas, Ving

Lollo & Bernie exponeras stort i ICA-butikerna med tillhörande tävling och utrullningen är en fortsättning på det licenssamarbete som Ving nyligen inlett med Teddykompaniet. Produkterna finns sedan tidigare på Jollyroom, Babyland, Boozt, EKO, Shopping4net, Toyme, Stor & Liten, Adlibris, Bonti samt i många Lekia-, Leklust- och Lekextra-butiker.

-Vi är väldigt glada att våra omtyckta produkter nu gör tillfälligt besök på ICA Maxis alla butiker samt i utvalda ICA Supermarkets, ICA Nära och ICA Kvantum. Det blir ett fint komplement till de övriga återförsäljarna och ger oss en möjlighet att nå ut till ännu fler barnfamiljer med våra populära maskotar, säger Fredrik Henriksson, kommunikationschef Ving.

Lollo & Bernie-produkterna är helt nya för i år och i utbudet finns gosedjur, memo-spel, handduk, badponcho, nyckelring samt solskydd för bilen. Fler återförsäljare planeras för framöver, likaså nya Lollo & Bernie-produkter.

Lollo & Bernie, fotograf Matina Tsogas, Ving

Ving är en del av Nordic Leisure Travel Group (NLTG), Nordens ledande semesterföretag som erbjuder resor, såväl klassiska paketresor som egenpaketerade resor med reguljärflyg och kryssningar från Sverige, Danmark, Norge och Finland. I gruppen ingår researrangörerna Ving, Globetrotter, Spies, Tjäreborg, flygbolaget Sunclass Airlines samt de egna koncepthotellen Sunprime Hotels och Sunwing Family Resorts samt Ocean Beach Club och vännerna Lollo & Bernie. Ving ägs av Petter Stordalens Strawberry Group, Altor Funds och TDR Capital.

Danskarna bokar resor i rekordfart19.5.2021 11:15:25 CEST | Pressmeddelande

När Danmark i fredags inledde fas tre i återöppnandet av samhället och reserestriktionerna till bland annat Kanarieöarna och Mallorca lyftes ökade efterfrågan på resor enormt. Under helgen sålde Vings systerbolag Spies rekordmånga resor, med en ökning på drygt 160 % jämfört med samma tid för två år sedan, som var ett ”normalår”. Efterfrågan på resor är nu så pass stor att ett större flygplan från Vings flygbolag Sunclass Airlines sätts in under maj och de första veckorna i juni för att kunna flyga ännu fler resesugna svenskar och danskar från Köpenhamn till Mallorca.

Fullbokade charterflyg när Ving drar igång sommarsäsongen5.5.2021 07:43:19 CEST | Pressmeddelande

Nu på morgonen lyfter Vings första flyg för sommarsäsongen från Arlanda och avgången, som går till Gran Canaria, är helt fullbokad. Och trenden fortsätter även de närmaste veckorna där de kommande tre avgångarna är så gott som fulla. På övriga flyg senare i maj finns fortsatt platser kvar, men det gäller att vara snabb då platserna går åt snabbt. Gran Canaria är först ut att öppna av Vings sommarresmål, därefter kommer Mallorca, Kreta och Rhodos, följt av övriga Medelhavsdestinationer.

EU:s Covid-19-certifikat öppnar för resor i sommar30.4.2021 13:45:58 CEST | Pressmeddelande

Den 29 april 2021, röstade EU-parlamentet igenom förslaget om ett gemensamt certifikat inom EU för att möjliggöra ökat rörlighet inom unionen. Ving välkomnar det nya certifikatet som i tillägg till företagets omfattande trygghetsprogram, Safe Travel, möjliggör för ett säkert och tryggt resande för alla resenärer i sommar. Vaccinutrullningen och att allt fler länder nu öppnar upp ger också ett tydligt uppsving i bokningarna hos Ving.