Lollo & Bernie-produkter till ICA Maxi

I april inledde Ving ett samarbete med Teddykompaniet som innebär att de populära maskotarna Lollo & Bernie blir mer tillgängliga än någonsin tidigare genom återförsäljare som Boozt, Babyland, Jollyroom, Stor & Liten mfl. Och nu kommer nästa nyhet då utvalda Lollo & Bernie-produkter nu gör tillfälligt besök hos samtliga, ca 90, ICA Maxi runtom i landet samt i andra utvalda ICA-butiker.

Lollo & Bernie, fotograf Matina Tsogas, Ving

Lollo & Bernie exponeras stort i ICA-butikerna med tillhörande tävling och utrullningen är en fortsättning på det licenssamarbete som Ving nyligen inlett med Teddykompaniet. Produkterna finns sedan tidigare på Jollyroom, Babyland, Boozt, EKO, Shopping4net, Toyme, Stor & Liten, Adlibris, Bonti samt i många Lekia-, Leklust- och Lekextra-butiker.

-Vi är väldigt glada att våra omtyckta produkter nu gör tillfälligt besök på ICA Maxis alla butiker samt i utvalda ICA Supermarkets, ICA Nära och ICA Kvantum. Det blir ett fint komplement till de övriga återförsäljarna och ger oss en möjlighet att nå ut till ännu fler barnfamiljer med våra populära maskotar, säger Fredrik Henriksson, kommunikationschef Ving.

Lollo & Bernie-produkterna är helt nya för i år och i utbudet finns gosedjur, memo-spel, handduk, badponcho, nyckelring samt solskydd för bilen. Fler återförsäljare planeras för framöver, likaså nya Lollo & Bernie-produkter.

Lollo & Bernie, fotograf Matina Tsogas, Ving

Ving är en del av Nordic Leisure Travel Group (NLTG), Nordens ledande semesterföretag som erbjuder resor, såväl klassiska paketresor som egenpaketerade resor med reguljärflyg och kryssningar från Sverige, Danmark, Norge och Finland. I gruppen ingår researrangörerna Ving, Globetrotter, Spies, Tjäreborg, flygbolaget Sunclass Airlines samt de egna koncepthotellen Sunprime Hotels och Sunwing Family Resorts samt Ocean Beach Club och vännerna Lollo & Bernie. Ving ägs av Petter Stordalens Strawberry Group, Altor Funds och TDR Capital.

Vings succé med Icehotel fortsätter – nu lanseras paketresor från Köpenhamn21.9.2021 08:57:52 CEST | Pressmeddelande

För knappt ett år sedan lanserade Ving i Sverige paketresor till det spektakulära ishotellet i Jukkasjärvi i norra Sverige som en exotisk nyhet på hemmaplan. Lanseringen blev en succé och till vintern fortsätter samarbetet i Sverige med resor från Stockholm och Göteborg med SAS och Norwegian. I år expanderar Ving ytterligare och kan nu även erbjuda resor från Köpenhamn till Icehotel. Resorna från Köpenhamn kan bokas både med Ving och med det danska systerbolaget Spies.

Skolstart får svenska barnfamiljer att boka höstlovsresor18.8.2021 12:11:33 CEST | Pressmeddelande

I veckan börjar skolorna igen för höstterminen och även om sommarlovet precis är över är det många barnfamiljer som redan nu blickar framåt mot höstlovet. Vecka 44 är en av de mest populära semesterveckorna på året och hos Ving är redan nu hälften av resorna bokade. Och höstlovsresorna bokas upp snabbt, bara den senaste veckan har bokningarna ökat med 20 procent jämfört med veckan innan.

Förenklat resande ger uppsving i resebokningarna hos Ving6.7.2021 13:36:50 CEST | Pressmeddelande

Den 1 juli infördes EU:s Covidbevis, vilket underlättar för resandet inom Europa. Det i kombination med att allt fler regioner i Sverige nu klassas som ”gröna” samt att många länder godkänner snabbtester för Covid-19 har gett effekt på bokningarna hos Ving. Mellan den 1-4 juli fördubblades antalet bokningar i sommar jämfört med helgen innan och sett till enbart bokningar med avresa i juli månad ökade försäljningen med mer än 120 procent.