London i topp bland höstens cityresmål hos Ving

Nu är det högsäsong för bokningar av höstens cityresor hos Ving. London är den stad flest söker sig till för citypuls. Lissabon har blivit allt mer populärt de senaste åren vilket märks i bokningarna som ökat med tio procent jämfört med samma tid i fjol.

London lockar många svenskar i höst. Foto Kajsa Fagerström

Vings bokningsstatistik visar att de tre städer som svenskarna framför allt vill besöka är London, Barcelona och Rom, städer som länge hållit sig i toppen och som svenskar återvänder till gång på gång.

Lissabon ökar i popularitet

Den portugisiska huvudstaden Lissabon har på senare år fått ett rejält uppsving. Staden som ligger vackert vid Atlantkusten erbjuder en kombination av sol- och citysemester och bjuder på både gammal och ny kultur, från anrika kvarter till moderna shoppingområden. Trots att staden vuxit mycket de senaste åren har den lyckats behålla sin charm och för mat- och nöjesintresserade resenärer finns massor av trevliga ställen att upptäcka.

Topp-10 bäst bokade städer hos Ving i höst:

1. London
  2. Barcelona
  3. Rom
  4. Lissabon
  5. Paris
  6. New York
  7. Budapest
  8. Berlin
  9. Krakow
  10. Florens

- Ving erbjuder inte mindre än 46 cityresmål runt om i världen och då alltid på utvalda hotell med centralt läge, något som är väldigt viktigt för resenärer som besöker en storstad. I år har vårt hotellutbud ökat med hundratals nya hotell då Thomas Cook-gruppen, där också Ving ingår, ingått ett strategiskt avtal med Expedia. Det finns därmed gott om hotell för alla smaker, säger Fredrik Henriksson, kommunikationschef Thomas Cook Northern Europe/Ving.

Bokningsperioden rör avresor under höstmånaderna september, oktober och november.

Prisexempel:
Flyg t/r Stockholm – London med avresa 30/9, boende 2 nätter på Ambassadors Hotel (VVV) med del i dubbelrum inklusive frukost. Från 2 168 kr/pp.

Flyg t/r Stockholm – Lissabon med avresa 21/10, boende 3 nätter på TURIM Alameda Hotel (VVVV) med del i dubbelrum. Från 3 055 kr/pp.

London lockar många svenskar i höst. Foto Kajsa Fagerström
Lissabon är staden alla pratar om just nu. Foto Ted Lindholm

Premiär för show med Vings maskotar Lollo och Bernie!15.11.2018 12:29Pressmeddelande

Vings populära maskotar Lollo & Bernie har över 30 miljoner visningar på YouTube med sin dansfilm och många är de familjer som mött de kramgoa vännerna på Vings familjehotell. Nu kan Ving för första gången även stolt presentera en egen föreställning med barnens favoriter. Showen med Lollo & Bernie har premiär i helgen, 17-18 november, på Intiman i Stockholm. Den sätts även upp på Lisebergsteatern i Göteborg, 19-20 januari 2019.

Nyhet! Ving och Thomas Cook Group storsatsar på koncepthotell 201931.10.2018 11:23Pressmeddelande

Thomas Cook Group, där Ving ingår, fortsätter satsningen på skräddarsydda hotellkoncept och lanserar 20 nya koncepthotell under 2019 i Spanien, Grekland, Cypern och Turkiet. Ving kommer i ett första skede att erbjuda sex av dessa nya hotell, däribland ett familjevänligt Casa Cook på Kreta samt tre hotell inom ramen för det nya konceptet Cook’s Club. Det planeras även för ytterligare lanseringar inom kort.