Londons Metropolitan Police Service väljer Box för molnbaserad innehållshantering för 50 000 medarbetare

Box, Inc. (NYSE: BOX), en ledande aktör inom molnbaserad innehållshantering, meddelade idag att Londons Metropolitan Police Service (the Met) går över till Box. Polismyndigheten, som har Greater London med 8,6 miljoner invånare som arbetsområde, kommer ha upp till 50 000 användare inom hela organisationen för molnbaserad innehållshantering som ett steg på vägen mot digitalt polisarbete.

– Det är mitt jobb att leverera digital omvandling på the Met och förse våra chefer och medarbetare med den bästa tekniken för att förbättra servicen och brottsbekämpningen i. Genom att välja Box omvandlar vi hur vi alla får åtkomst till innehåll, vilket gör oss mycket mer effektiva, något som är av allra största vikt i arbetet med brottsbekämpning, säger Angus McCallum, Chief Information Officer på the Met.

– The Met är den största polisstyrkan i Storbritannien. Genom att välja Box ger the Met sina medarbetare möjlighet att arbeta med brottsbekämpning på ett smartare sätt. Vi är så glada att Box kan bidra till att förstärka the Mets otroliga arbete med att skydda London, säger David Benjamin, Box Senior Vice President och General Manager för EMEA.

The Met har identifierat flera användningsmöjligheter, som att tillhandahålla en central plats online för CCTV-filmmaterial, vilket gör det enklare att söka efter och dela värdefullt bevismaterial utan att behöva resa till lokala myndigheter eller hantera fysiska medier som dvd-skivor eller USB-minnen.

Box gör det enkelt för mer än 76 000 organisationer världen över att dela, få åtkomst till och samarbeta kring filer på ett säkert sätt. Företaget servar 65 % av de företag som ingår i Fortune 500, inklusive företag som Amadeus, AstraZeneca, Eurostar, Faber & Faber, General Electric, P&G, Schneider Electric, Virgin Trains med flera.

Om Metropolitan Police Service

The Met är Storbritanniens största polismyndighet i England och Wales.

Om Box

Box (NYSE:BOX) är ett företag inom molnbaserad innehållshantering som gör det möjligt för verksamheter att revolutionera sitt arbetssätt genom att på ett säkert sätt koppla upp medarbetare, information och applikationer. Box grundades 2005, och över 76 000 företag världen över använder sig av deras tjänster, däribland AstraZeneca, General Electric, P&G och The GAP. Box har sitt huvudkontor i Redwood City, Kalifornien, och kontor över hela USA, Europa och Asien. Mer information om Box finns på http://www.box.com/.

Box
Titus Thomson, 44(0)7598029952
titus@box.com

Skriv in din e-postadress så får du ett mejl när vi har något nytt att berätta.

Nu ännu enklare att hitta rätt däck! Mcdackonline.com – nya funktioner och modern design, optimerad för mobil visning4.9.2017 15:27Pressmeddelande

Mcdackonline.com har genomgått en “ansiktslyftning” samtidigt som sökfunktion och produktsortiment utvidgats. Den nya utseendet på webbplatsen ger bättre överblick och erbjuder dessutom nya användarvänliga funktioner som gör köp online hos Mcdackonline.com ännu bekvämare. Eftersom allt fler besökare använder mobila enheter när de handlar på motorcykeldäck, (som drivs av Europas största webbutik för däck, Delticom), så är den uppdaterade sidan responsivt utformad och därför optimerad för visning på smartphones och surfplattor. Responsivt utformade webbsidor anpassar sig automatiskt till storleken på aktuell skärm, så att hela innehållet ses tydligt också på mindre skärmar. Det är nu väldigt enkelt att söka efter passande motorcykeldäck. Du hittar nu ett urval tillåtna fram- och bakdäck direkt i sökfönstret genom att antingen filtrera på däckdimension eller – och det är alldeles nytt – motor

Idag lanserar tech21 sin nya kollektion av mobilskydd designade för Samsung Galaxy Note8.23.8.2017 17:31Pressmeddelande

Tech21 lanserar idag en ny kollektion mobilskal och skärmskydd för Samsung Galaxy Note8. Mobilskydden är utformade av unika och patenterade material för att garantera det mest effektiva fallskyddet på marknaden. Denna Smart News-version använder multimedia. Se den fulla versionen här: http://www.businesswire.com/news/home/20170823005890/sv/ Evo Tactical for Samsung Galaxy Note8 (Foto: Business Wire) Tech21s produkter är alla designade för att skydda, fall efter fall. För att på bästa sätt göra detta, använder tech21 vetenskapligt testade material som alla genomgår rigorösa tester framtagna i samarbete med National Physical Laboratory (NPL). Tech21s mobilskydd falltestas 20 gånger för att säkerställa hållbarhet och långvarigt skydd mot de många olika smällarna och tappen mobilen är med om varje dag. Den nya serien av produkter innehåller:

Improve Digital förbättrar målinriktningen för videoannonser med geografiskt baserad teknik från Digital Element14.8.2017 07:00Pressmeddelande

Digital Element, den ledande leverantören av system för IP-baserad geografisk lokalisering, meddelade idag att Improve Digital, en heltäckande marknadsföringsplattform för utgivare, innehållsleverantörer och sändningsföretag, har valt NetAcuity Edge som system för geografiskt riktad marknadsföring Företagets kunder kan därmed visa rätt annonser, för rätt mottagargrupp, på rätt plats. Tekniken från Digital Element har integrerats i 360 Polaris som är Improve Digitals tekniska full stack-plattform för intäktsgenerering. Plattformen riktar sig till leverantörer av innehåll för video, webb och mobil. Den här programbaserade annonslösningen integrerar en premiumannonsserver plus en plattform på leverantörssidan. Systemet hjälper leverantörer att maximera intäkterna på ett helt transparent sätt. Improve Digital har över 250 mediapartners, och samarbetar med ledande företag inklusive H

Ny rapport från Arthur D. Little belyser möjligheter med 5G för telekomoperatörer10.7.2017 06:00Pressmeddelande

I sin senaste rapport “5G Deployment Models Are Crystallizing”, beskriver Arthur D. Little (ADL) telekomoperatörernas nya möjligheter att främja de affärsekosystem som möjliggörs av nästa generations mobila nätverk. Med de kraftiga ökningar i hastighet och bandbredd som 5G utlovar har tekniken potential att leverera en rad nya upplevelser för konsumenter, till exempel inom områden så som självkörande fordon, augmented reality och virtual reality. ADL har även kunnat konstatera att ett flertal industrier redan organiserar sig i ekosystem för att kollektivt dra nytta av 5G-uppkoppling och den tillhörande infrastrukturen, exempelvis i utrullningen av smarta städer och vid investeringar inom smart tillverkningsindustri (Industri 4.0). Medan 5G-standarden ännu inte fastställts belyser rapporten hur operatörer redan nu gör stora satsningar på det förväntade mobila landskapet. ADL har baserat

MyHeritage lanserar ny omfattande DNA-analys av etnisk härkomst6.6.2017 12:27Pressmeddelande

MyHeritage, den ledande globala destinationen för släktforskning och DNA-testning samt skaparna av den framgångsrika MyHeritage DNA-produkten, tillkännagav idag lanseringen av sin nya och förbättrade etnicitetsuppskattning. Den nya analysen, som utvecklats av företagets vetenskapsteam, ger MyHeritage DNA-kunder en procentbaserad uppskattning av deras etniska ursprung som täcker 42 etniska regioner, många tillgängliga enbart på MyHeritage. Detta utgör den mest omfattande rapporten av sitt slag som finns tillgänglig på marknaden. Denna fascinerande rapport ger användarna en mycket bättre förståelse för vem de är och var deras förfäder kom ifrån. Etnicitetsuppskattningen presenteras i ett originellt och engagerande format, vilket gör det inte bara intressant men också roligt att titta på och dela. Denna Smart News-version använder multimedia. Se den fulla versionen här: http://www.businesswire

Ge dig ut på nya äventyr med Mcdackonline.com, Metzeler och Motorrad & Reisen31.5.2017 11:26Pressmeddelande

Solsken och lediga dagar: den perfekta kombinationen för motorcykelåkare. Innan du sätter dig på motorcykeln och ger dig ut på vägarna under de kommande sommarmånaderna har Mcdackonline.com samlat ett par bra tips – från motorcyklister till motorcyklister, för vid Touring-tävlingen förra året uppmanade Mcdackonline.com, Metzeler und Motorrad & Reisen deltagarna att beskriva sina vackraste motorcykelturer 2016. Många tusen kilometer genom hela Europa har deltagarna kört, till Norge, Luxemburg, Italien, Portugal och ännu längre – de bästa rekommendationerna för reseglada har Mcdackonline.com samlat här. Denna Smart News-version använder multimedia. Se den fulla versionen här: http://www.businesswire.com/news/home/20170531005751/sv/ Ge dig ut på nya äventyr med Mcdackonline.com, Metzeler och Motorrad & Reisen (Photo: Business Wire) Tur 1