Loppis gav pengar till Backa Konståkningsklubb

I lördags (14 september) var det dags för höstloppis på Vika avfallsanläggning. Intäkterna på 66 503 kronor gick den här gången till Backa Konståkningsklubb, som också var på plats och jobbade under loppisen.

- I lördags hade vi drygt 800 loppisbesökare på Vika som ville fynda och vara med och stötta konståkningsklubben. Stort tack till alla som skänkt saker till loppisen samt till de som kom hit och handlade och på så sätt  bidrog till välgörande ändamål, säger Anders Lindberg, affärsenhetschef Vika avfallsanläggning.

- Vi är så tacksamma över summan som loppisbesökarna bidragit med. Pengar kommer bland annat att gå till utbildning, inköp av utrustning som våra nya åkare kan hyra eller låna. I vår klubb finns det alltid hål att fylla. Vi har exempelvis för första gången en åkare i elitserien och flera som är på väg dit. Sedan har vi en önskan om att kunna hitta fler barn och ungdomar till vår sport. Vi skulle också gärna vilja ha en vuxengrupp, men kostnaden blir för stor på de få som vill åka, säger Mari Wennergren från Backa Konståkningsklubb.

Anders Lindberg, affärsenhetschef Vika avfallsanläggning, Katrineholm
anders.lindberg@tekniskaverken.se

Mari Wennergren, Backa Konståkningsklubb, 073 - 318 55 94
info@backakk.se