Loppis gav pengar till Backa Konståkningsklubb

I lördags (14 september) var det dags för höstloppis på Vika avfallsanläggning. Intäkterna på 66 503 kronor gick den här gången till Backa Konståkningsklubb, som också var på plats och jobbade under loppisen.

- I lördags hade vi drygt 800 loppisbesökare på Vika som ville fynda och vara med och stötta konståkningsklubben. Stort tack till alla som skänkt saker till loppisen samt till de som kom hit och handlade och på så sätt  bidrog till välgörande ändamål, säger Anders Lindberg, affärsenhetschef Vika avfallsanläggning.

- Vi är så tacksamma över summan som loppisbesökarna bidragit med. Pengar kommer bland annat att gå till utbildning, inköp av utrustning som våra nya åkare kan hyra eller låna. I vår klubb finns det alltid hål att fylla. Vi har exempelvis för första gången en åkare i elitserien och flera som är på väg dit. Sedan har vi en önskan om att kunna hitta fler barn och ungdomar till vår sport. Vi skulle också gärna vilja ha en vuxengrupp, men kostnaden blir för stor på de få som vill åka, säger Mari Wennergren från Backa Konståkningsklubb.

Anders Lindberg, affärsenhetschef Vika avfallsanläggning, Katrineholm
anders.lindberg@tekniskaverken.se

Mari Wennergren, Backa Konståkningsklubb, 073 - 318 55 94
info@backakk.se

Tekniska verken är en del av drygt 230 000 privat- och företagskunders vardag och vi levererar tjänster som gör livet enklare. Vi erbjuder elnät, belysning, vatten, fjärrvärme, fjärrkyla, hantering av avfall, bredband, biogas, effektiva energilösningar och elhandel. Vår vision är att bygga världens mest resurseffektiva region och tillsammans med våra kunder är vi på rätt väg. Välkommen att läsa mer på tekniskaverken.se

Nu införs Tekniska verkens nya prismodell för elnätskunder i Katrineholm27.3.2024 13:20:05 CET | Pressmeddelande

Den 1 april börjar Tekniska verken gå över till en ny prismodell för elnätet, som tagits fram enligt ett direktiv från Energimarknadsinspektionen. Först ut är Katrineholm, och längre fram följer Linköping och Mjölby. Syftet är att uppmuntra till en jämnare elförbrukning. För att underlätta införandet för kunden erbjuder Tekniska verken ett antal nya tjänster på Mina sidor, där man kan ta del av sin prisprognos och sina effekttoppar.

Tekniska verken förstärker elnätet i Tornby14.2.2024 09:00:00 CET | Pressmeddelande

För att möta den stora efterfrågan på el till elbilsladdning och industri, arbetar Tekniska verken med en omfattande förstärkning av elnätet i Tornby. Flera insatser har redan utförts eller är pågående, och nu inleds ett större projekt inom området. Det kommer att genomföras stegvis och beräknas som helhet vara klart under hösten 2025. Inom ramen för projektet förnyas även en 70 år gammal vattenledning.