Lördag 14.00: SM-final för herrar

På lördag avgörs det var SM-guldet för herrar 2020 hamnar. Fair Play TK tar emot Solna TK på Fair Play Stadion i Malmö. Matchen sänds live på Solidsport.com.

2008 blev Fair Play TK:s herrlag svenska mästare för första gången. Från 2011 och framåt har laget tagit sju guld. Förra året föll Malmölaget efter stor dramatik i finalen mot GLTK.
Årets finalmotståndare är Solna TK som tog sig till finalen efter en spännande avslutning i elitserien där flera lag slogs om platsen. Solnalaget kan bli historiskt då klubben aldrig vunnit SM-guld.
Lagen möttes i SM-final så sent som 2017, då vann Fair Play TK med 5-1.

– Det kommer bli en tuff match för båda lagen, men det ska bli kul med utmaningen att spela ännu en SM-Final, säger Filip Bergevi i Fair Play TK.

– Vi har gjort det bra som tagit oss till final och nu går vi självklart för vinst. Vi förväntar oss en tuff match mot riktigt bra spelare och det ska bli spännande, säger Jonathan Mridha i Solna TK.

Svenska Tennisförbundet (SvTF) direktsänder SM-finalen på Solidsport.com (från två banor) med start klockan 14.00 på lördag. Finalspelet inleds som vanligt med två dubblar följda av fyra singelmatcher.

Det blir löpande rapporter på SvTF:s instagramkonto och efter matchen kommer det finnas artikel samt video från finalen på tennis.se.

Finaltrupperna

Fair Play TK:
 ldin Setkic, Arthur Rinderknech, Christian Sigsgaard, Daniel Masur, Dragos Madaras, Eric Vanshelboim, Filip Bergevi, Frederik Nielsen, Holger Rune, Kevin Chahoud, Marius Ruzgas, Mikael Torpegaard, Patrik Niklas Salminen, Ross Weibull och Viktor Durasovic. Coach:  David Ekerot.

Solna TK:
Antoine Escoffier, Filip Prpic (spelande coach), Hannibal Borg, Harry Wendelken, Hazem Naow, Jonathan Mridha, Karl Friberg, Kenneth Raisma, Kristoffer Lastra, Lucas Ideström, Marco Pedrini, Mats Moraing, Oscar Otte, Sam Taylor, Yannick Stephan Born.

Vid frågor om ackreditering:
Jonas Widerberg, Fair Play TK:
040-165577 eller jonas.widerberg@fairplaytk.se

Vill Ni komma i kontakt med representanter för de båda lagen eller ansvarig på SvTF, vänligen kontakta vår informationsavdelning nedan.

För att se videon från www.youtube.com måste du ge din tillåtelse högst upp på sidan.Sammandrag sista omgångenFler videor

Svenska Tennisförbundets roll är att arbeta för bättre tennis. Förbundet har drygt 111 000 medlemmar organiserade i sju regioner och över 400 tennisklubbar. Tennis är en av Sveriges största barn- och ungdomsidrotter. Svenska tennisspelare har vunnit mängder av internationella ATP- och WTA- titlar, däribland 37 stycken Grand Slam-titlar. Förbundet har 11 500 licensierade tävlingsspelare och varje år arrangeras över 500 nationella tävlingar. I seriespelet deltar runt 1 100 lag och cirka 5 000 spelare. Läs mer på www.tennis.se