Lördag 16.00: SM-final för damer

På lördag avgörs det var SM-guldet 2020 hamnar: Ska Enskede LTK ta klubbens första inteckning eller tar Fair Play TK sitt sjätte SM-guld sedan 2014?

Enskede LTK, som är i SM-final för första gången i klubbens historia, var finalklara redan inför den avslutande elitserieomgången i tisdags. De ställdes mot tabelltvåan Fair Play TK som dominerat elitseriespelet på 2010-talet med flest SM-guld (6). De regerande mästarna från Malmö lyckades vinna matchen, ta seriesegern och därmed få fördel av hemmaplan i lördagens SM-final då lagen möts på nytt.

"Det är fantastiskt att vi lyckades vinna och få finalen på hemmaplan. Nu får vi en ny chans att göra vårt bästa i Malmö på lördag", säger Cornelia Lister i Fair Play TK

"Det var tuffa matcher i tisdags, men vi möts igen på lördag och då hoppas vi att det går vår väg istället", säger Iva Primorac i Enskede LTK.

Finaltrupperna

Fair Play TK: Adelisa Kahriman, Anya Morgina, Conny Perrin, Cornelia Lister, Dea Herdzelas, Emilia Valentinsson, Frida Bostrand, Kajsa Rinaldo Persson, Karen Barritza, Malene Helgö, Olga Helmi, Sofia Nami Samavati, Tilda Larsson och Valentyna Ivakhnenko. Coach: Mervana Jugic-Salkic.

Enskede LTK: Ana Vrljic, Fanny Norin, Iva Primorac, Jana Fett, Paulina Milosavljevic, Pemra Ozgen och Rebecca Gustafson. Coach: Jasmin Galijasevic.

Svenska Tennisförbundet (SvTF) direktsänder SM-finalen på Solidsport.se. Matchstart 16.00 med två dubblar.
Det blir löpande rapporter i SvTF:s sociala kanaler (se nedan) och kort efter matchen kommer det finnas artikel med kommentarer samt video från finalen på tennis.se.

Med anledning av de rådande restriktionerna kommer vi inte kunna erbjuda ackreditering till matchen. Vill Ni komma i kontakt med representanter för de båda lagen eller ansvarig på SvTF, vänligen kontakta vår informationsavdelning.

För att se videon från www.youtube.com måste du ge din tillåtelse högst upp på sidan.Sammandrag från sista omgångenFler videor

Svenska Tennisförbundets roll är att arbeta för bättre tennisFörbundet har drygt 111 000 medlemmar organiserade i sju regioner och över 400 tennisklubbar. Tennis är en av Sveriges största barn- och ungdomsidrotter. Svenska tennisspelare har vunnit mängder av internationella ATP- och WTA- titlar, däribland 37 stycken Grand Slam-titlar. Förbundet har 11 500 licensierade tävlingsspelare och varje år arrangeras över 500 nationella tävlingar. I seriespelet deltar runt 1 100 lag och cirka 5 000 spelare. Läs mer på www.tennis.se