LOs förste vice ordförande delar ut Ivar Lo-priset.

På söndag 23 februari delar LOs förste vice ordförande Therese Guovelin ut Fackföreningsrörelsens Ivar Lo-pris till författaren Lena Kallenberg. Vid prisutdelningen medverkar också journalisten och författaren Gunilla Kindstrand. Musikerna Jan Hammarlund och Stefan Ydefeldt framför sånger av Bertold Brecht.

Fackföreningsrörelsens Ivar Lo-pris är sedan 1986 ett av Sveriges största litterära priser. Det delas ut årligen, på Ivar Lo-Johanssons födelsedag, och har som syfte att stödja och stimulera nordisk arbetarlitteratur. Prissumman är 125 000 kronor.

Tid: Söndagen den 23 februari 2020, kl.13.00 – 14.30

Plats: ABF-huset, Sveavägen 41, Stockholm.

Läs mer på www.ivarlopriset.se

För ytterligare information, kontakta:
Mats Erikson, LO
e-post: mats.erikson@lo.se