​Lotta tillbaka i Bingolotto!

Lotta Engberg är tillbaka! Under tre veckor i maj återvänder Lotta som vikarie för Ingvar Oldsberg i Bingolotto. Lagom till sin första vikarievecka tar hon med sig komikern Per Andersson och dessutom uppträder dansbandet Martinez.

Skådespelaren och komikern Per Andersson startade sin bana i Mölndal strax utanför Göteborg. Andersson är välkänd från massvis av TV-produktioner som Pulver, Melodifestivalen, Robins, Så ska det låta, Parlamentet, Time Out, Allsång på Skansen, Lotta på Liseberg m.m.

På scen har Per bl.a. synts i rockmusikalen Rock of Ages, La Cage aux folles och Zpanska flugan på Chinateatern. 2016 vann han Povel Ramels prestigefyllda Karamelodiktstipendie.

Dansbandet Martinez har förgyllt de svenska dansbanorna allt sedan 1976. Kapellmästaren Danne Strandberg är fortfarande still going strong i uppsättningen, i övrigt har det fyllts på med nya medlemmar under åren.

Husbandet leds av kapellmästare Mattias Bylund och kvällens programledare, och under tre söndagar framöver, Lotta Engberg.

Bingolotto – Söndag 7 maj kl. 18 i TV4.

BingoLottos Nyårsbingo!28.12.2017 07:00Pressmeddelande

Välkommen på nyårsfest! Lotta Engberg håller dig sällskap under nyårsafton med bingo, spännande artister och vinster för totalt 31 miljoner. Miljonhjulet snurrar hela kvällen och vi gästas av Tomas Pettersson, Agneta Sjödin, Elisabeth Andreassen, Johan Östling m.fl. Uppträder gör Lasse Stefanz, Boris René, Peter, Bruno & Matilda, Jemima Hicintuka och Gunhild Carling. Dessutom kommer de svenska succétvillingarna SkillTwins.

Succé för BingoLottos Uppesittarkväll 23 december 201723.12.2017 23:52Pressmeddelande

Ny rekordförsäljning även i år. BingoLottos Uppesittarkväll gav mer än 42 miljoner kronor till svenskt föreningsliv! Lotta gjorde ett strålande program tillsammans med alla gäster och skänkte glädje till många vinnare. Fler än ofattbara 500 000 vinster har delats ut under kvällen, det är fler än 2000 vinster per minut under programmet. BingoLottos Uppesittarkväll är en tradition som växer sig starkare för varje år och i vartannat hushåll i Sverige har det i kväll spelats på bingolotter.