​Lotta tillbaka i Bingolotto!

Lotta Engberg är tillbaka! Under tre veckor i maj återvänder Lotta som vikarie för Ingvar Oldsberg i Bingolotto. Lagom till sin första vikarievecka tar hon med sig komikern Per Andersson och dessutom uppträder dansbandet Martinez.

Skådespelaren och komikern Per Andersson startade sin bana i Mölndal strax utanför Göteborg. Andersson är välkänd från massvis av TV-produktioner som Pulver, Melodifestivalen, Robins, Så ska det låta, Parlamentet, Time Out, Allsång på Skansen, Lotta på Liseberg m.m.

På scen har Per bl.a. synts i rockmusikalen Rock of Ages, La Cage aux folles och Zpanska flugan på Chinateatern. 2016 vann han Povel Ramels prestigefyllda Karamelodiktstipendie.

Dansbandet Martinez har förgyllt de svenska dansbanorna allt sedan 1976. Kapellmästaren Danne Strandberg är fortfarande still going strong i uppsättningen, i övrigt har det fyllts på med nya medlemmar under åren.

Husbandet leds av kapellmästare Mattias Bylund och kvällens programledare, och under tre söndagar framöver, Lotta Engberg.

Bingolotto – Söndag 7 maj kl. 18 i TV4.

John Lundvik i BingoLotto15.1.2019 11:43:30Pressmeddelande

På söndag bjuder programledare Rickard Olsson in artisten och låtskrivaren John Lundvik till BingoLotto. Husbandet leds av Mattias Bylund. Artisten, sångaren och låtskrivaren John Lundvik fick han sitt stora genombrott 2010 efter att tillsammans med Jörgen Elofsson skrivit Kronprinsessan Victorias och Daniels bröllopsgåva "When You Tell The World You're Mine". Låten framfördes av Björn Skifs och Agnes och kom att nå stora framgångar på Svensktoppen. John är aktuell med bidraget Too late for love i Melodifestivalen 2019. Rickard Olsson är kvällens programledare och BingoLottos husband leds av Mattias Bylund. BingoLotto – Söndag 20 januari kl. 18 i TV4.