Louise Hoffsten i BingoLotto

Bluesdrottningen Louise Hoffsten ställer sig på BingoLottos scen den 26 maj. Hon har under sin 30-åriga karriär blivit en folkkär artist och vi ser fram emot hennes medverkan.

Louise har många strängar på sin lyra och kan titulera sig som sångare, kompositör, sångtextförfattare och munspelare. Hon är dessutom filosofie hedersdoktor vid Linköpings universitet.

Louise spelade in sin första soloskiva Genom eld och vatten år 1987, men det var först 1993 som hon nådde sitt stora genombrott med albumet Rythm & Blonde. För detta album tilldelades hon en Grammis, Rockbjörnen och blev även utsedd till bästa svenska kvinnliga artist samma år. Idag har Louise släppt över 20 album och är en av sveriges mest folkkära artister.

Louise har även medverkat i ett flertal kända program så som Stjärnorna på slottet, Körslaget, Melodifestivalen, Svensktoppen och var under 2018 en av deltagarna i tv-programmet Så mycket bättre.

Louise, som just nu är aktuell med en konserthusturné, gästar även BingoLotto den 26 maj 2019, kl. 18.00 i TV4.