Louise Hoffsten i BingoLotto

Bluesdrottningen Louise Hoffsten ställer sig på BingoLottos scen den 26 maj. Hon har under sin 30-åriga karriär blivit en folkkär artist och vi ser fram emot hennes medverkan.

Louise har många strängar på sin lyra och kan titulera sig som sångare, kompositör, sångtextförfattare och munspelare. Hon är dessutom filosofie hedersdoktor vid Linköpings universitet.

Louise spelade in sin första soloskiva Genom eld och vatten år 1987, men det var först 1993 som hon nådde sitt stora genombrott med albumet Rythm & Blonde. För detta album tilldelades hon en Grammis, Rockbjörnen och blev även utsedd till bästa svenska kvinnliga artist samma år. Idag har Louise släppt över 20 album och är en av sveriges mest folkkära artister.

Louise har även medverkat i ett flertal kända program så som Stjärnorna på slottet, Körslaget, Melodifestivalen, Svensktoppen och var under 2018 en av deltagarna i tv-programmet Så mycket bättre.

Louise, som just nu är aktuell med en konserthusturné, gästar även BingoLotto den 26 maj 2019, kl. 18.00 i TV4.

”Jag tänker inte alls gå hem” BingoLotto i TV4 med Casper och Agneta hela sommaren23.3.2021 12:00:00 CET | Pressmeddelande

”Jag tänker inte alls gå hem” BingoLotto med Casper och Agneta hela sommaren 30 år ska givetvis firas. Bland annat med direktsänd Midsommarbingo 25 juni och BingoLotto sommaren lång. Lotta Engberg och Stefan Odelberg tar med blomster i håret med oss på allt som den svenska midsommartraditionen bjuder. Casper Janebrink och Agneta Sjödin ser därefter till att hålla vår underbara och efterlängtade årstid levande i bästa västkustmiljö.