Lovebuddy.se har botemedlet mot tristessen under corona

Många svenskar har frivilligt eller ofrivilligt satt sig i hemmakarantän på grund av coronasmittan. Därför har många börjat bunkra upp med en nöjesrekvisita för att försöka lindra eländet som en hemmakarantän egentligen innebär.

I början av mars månad införde svenska regeringen ett beslut om att stoppa alla offentliga sammankomster med mer än 500 deltagande. Den 14 mars gick utrikesdepartementet ut med att de avråder från allt resande till andra länder. Listan över avbokade och inställda arrangemang på grund av coronaviruset har numera blivit lång. Många arbetar dessutom hemifrån dessa dagar och utövar social distansering i hemmet.

Tristessen blir väldigt påtaglig under en hemmakarantän. Tiden kan gå väldigt långsamt för den som sitter hemma och vissa börjar nästan klättra på väggarna och undrar vad de ska ta sig till. En bra lösning är därför att bunkra upp med olika nöjen. Det kan vara allt ifrån serier, ljudböcker, matlagningskurser till spel.

Sveriges största sajt för jämförelser av sexleksaker, Lovebuddy.se meddelar att de har sett en stor efterfrågan på just sexspel och sexleksaker för par.

”Ett botemedel mot coronatristessen kan vara romantiska stunder. För både par och singlar som för närvarande befinner sig i hemmakarantän kan sexleksaker vara svaret”, säger pressansvarig.

Lovebuddy.se rapporterar att trafiken till sajten under mars månad 2020 har ökat med 2677 % jämfört med samma period förra året. Ökningen började ta vid när regeringen gav sina rekommendationer gällande social distansering. Även intresset för sexnoveller har stigit då sajten hade cirka 18 000 läsare av deras sexnoveller under mars vilket kan jämföras med samma månad det föregångna året då hemsidan hade drygt 14 000 läsare.

Presskontakt:

Jacob Bager

jacob@lovebuddy.se

Företagens IT säkerhet är mer hotad än någonsin när personal i större utsträckning jobbar hemma10.7.2020 13:13:06 CESTPressmeddelande

Många företag saknar helt eller delvis skydd mot den ökade storm av cyber-angrepp som organisationer utsätts för i skuggan av Covid-19 pandemin. Bristande kontroll då många anställda arbetar på distans, i kombination med förändringar i anställdas beteende när de jobbar hemma, bidrar till den ökade digitala säkerhetsutmaning som företag står inför just nu.