Business Wire

L&T Infotech går ut med ny varumärkesidentitet som LTI

Dela

Larsen & Toubro Infotech Ltd. (NSE: LTI, BSE: 540005), ett globalt konsultföretag inom teknik och digitala lösningar, lanserade idag sin nya varumärkesidentitet som LTI. LTI lanserar sig med sloganen ”Let’s Solve” och söker utgöra en partner till kunder för att hjälpa dem att konkurrera bättre i en värld där det digitala och fysiska konvergerar. Varumärkets grundläggande idé – ”Att skapa pionjärlösningar i en konvergerande värld” – driver hela företaget när det kommer till att designa, innovera och investera i lösningar som hjälper kunder att accelerera den digitala omvandlingen.

Den nya varumärkesidentiteten som LTI är ett uttryck för den snabba utveckling som skett i hela företaget de senaste kvartalen. Företaget lanserade Mosaic-plattformen med komponerade lösningar för digitala data, analyser, IoT, automation och molnet. Det listades i juli 2016 för att ha höjt intressentvärdet och förvärvade AugmentIQ i november 2016 för att fördjupa sina erbjudanden om stordata och analyser. LTI fortsätter att investera i utvecklingskapaciteter som dess kunder inom ett flertal olika branscher behöver för att konkurrera bättre.

Det nya visuella språket har tagits fram kring konceptet ”Mosaic” – en bildlig representation av hur LTI samlar krafterna i exponentiell teknik för att leverera verkliga affärsmässiga resultat. Färgerna blått och orange härrör från horisonten, den ultimata symbolen för konvergensen där det blå havet möter den ambrafärgade himlen. Detta dynamiska, moderna och agila bildspråk ingjuter förnyad energi i varje kontaktpunkt, och symboliserar LTI:s passion för kundernas framgång. LTI:s grundläggande värderingar driver alla handlingar hos mer än 20 000 medarbetare på LTI, vilket inspirerar dem att ta ett steg extra för kunden, vara smidiga, tänja på gränserna för innovation, fortsätta att lära sig i en föränderlig värld och att hitta lösningar för samhällets bästa.

Sanjay Jalona, CEO och Managing Director på LTI, sade: ”En av de fundamentala skiftena i vårt sekel är de abstrakta gränslinjerna mellan den digitala och fysiska världen. Våra kunder vill att vi skall hjälpa dem att förbli konkurrenskraftiga i en alltmer dynamisk värld där tegelstenar och megabits sammanlänkas på ett sömlöst sätt. Den fantastiska och målmedvetna omvandlingen av vårt varumärke stärker vår strategiska avsikt att bygga dessa funktioner och vårt djupa engagemang för att bringa nya idéer och metoder till varje partnerskap.”

LTI grundades som ett dotterbolag till Larsen & Toubro-koncernen, och har oöverträffad expertis från den ”riktiga världen” vilket gör det till en unik partner för företag i många olika branscher. LTI firar sitt 20:e år som självstående företag 2017 och det nya varumärket positionerar företaget för att konkurrera effektivt under de kommande åren.

Om LTI :

LTI (NSE: LTI, BSE: 540005) är ett globalt konsultföretag för teknik och digitala lösningar som hjälper fler än 250 kunder att lyckas i en konvergerande värld. Med aktiviteter i 27 länder går vi alltid steget längre för våra kunder och påskyndar deras digitala omvandling med LTI:s Mosaic-plattform som möjliggör deras resor inom det mobila, sociala, analytiska, IoT och molnet. Företaget grundades för 20 år sedan som ett dotterbolag till Larsen & Toubro-koncernen, och vårt unika arv ger oss en oöverträffad expertis från den ”riktiga världen” för att lösa de mest komplexa utmaningar som företag ställs inför inom alla branscher. Varje dag gör vårt team på mer än 20 000 medarbetare på LTI det möjligt för våra kunder att förbättra effektiviteten i sina affärs- och teknikverksamheter samt leverera värde till sina kunder, anställda och aktieägare. Ta reda på mer på www.Lntinfotech.com eller följ oss på @LTI_Global.

Mer information :

Detta meddelandes ursprungliga källspråkstext är den officiella versionen. Översättningar tillhandahålls endast som ett stöd och skall jämföras med källspråkstexten, vilken är den enda versionen av texten som har rättslig verkan.

Contact information

LTI
Neelian Homem
PR & Media Relations – Indien
+91-900-434-5540
neelian.homem@lntinfotech.com
eller
Karin Bakis
PR & Media Relations – USA
+1-978-758-3546
karin.bakis@lntinfotech.com
eller
Katrina Dixon
PR & Media Relations – Europa
+44-771-475-3308
Katrina.dixon@lntinfotech.com

Om

Business Wire
Business Wire



Följ Business Wire

Abonnera på våra pressmeddelanden.

Senaste pressmeddelandena från Business Wire

VGR utrustar läkare med UpToDate, det evidensbaserade beslutsstödet från Wolters Kluwer15.3.2018 15:02Pressmeddelande

Wolters Kluwer meddelar idag att Västra Götalandsregionen (VGR) nu utrustar sina läkare med UpToDate Anywhere – ett mobilanpassat kliniskt beslutsstöd som tillhandahåller den senaste informationen i samband med diagnostik och behandling av patienter. UpToDate anywhere erbjuds till sjukvårdspersonal på regionens samtliga nio sjukhus. Detta pressmeddelande använder multimedia. Se den fullständiga versionen här: http://www.businesswire.com/news/home/20180315005869/sv/ With UpToDate Anywhere, VGR ensures access to the same high quality, evidence-based content across its nine regional general hospitals. (Photo: Business Wire) Västra Götalandsregionen (VGR) ansvarar för sjukvård och medicinsk behandling till över en och en halv miljon invånare. Med UpToDate Anywhere kan VGR säkra samma högkvalitativa, evidensbaserade diagnostik och behandling på samtliga nio allmänna sjukhus i regionen. Det nya beslutsstödet ska minska risken för onödiga och omoderna behandlingsmetoder, och samtidigt säkerst

Westinghouse-styrt konsortium redo att leverera bränsle till VVER-440-reaktorer i Europa13.3.2018 11:46Pressmeddelande

Westinghouse Electric Company och dess åtta europeiska partner i konsortiet tillkännagav idag att de framgångsrikt har slutfört ett EU-finansierat projekt som syftar till att diversifiera kärnbränsleförsörjningen till reaktorer av typen VVER-440 i Europa. Konsortiet har framtagit ett koncept för bränslekonstruktion och fastställt hur tillverkningen och leveranskedjan för att bygga och transportera bränsleknippen tillhörande VVER-440 kan återupprättas, i likhet med vad Westinghouse och ENUSA genomförde för Lovisa kärnkraftverk i Finland 2001–2007. Utöver bränslekonstruktionen har konsortiet infört och verifierat de därtill hörande metoder som ska tillämpas med avseende på licensiering och användning av en ny bränslekonstruktion. ”Genom det här projektet är vi mycket väl förberedda för att tillverka och leverera VVER-440-bränsle till europeiska anläggningar. Därmed har vi skapat ett gångbart alternativ för dagens bränsleförsörjning som kommer från en enda källa”, säger Aziz Dag, Vice Pre

Unga svenskar riskerar sin hörsel i förtid2.3.2018 08:00Pressmeddelande

29 procent av svenskarna utsätter sig själva medvetet för potentiellt farliga volymnivåer och närmare hälften bryr sig inte om att vidta försiktighetsåtgärder i miljöer de känner kan vara skadliga för deras hörsel. Detta framkommer av rapporten ”State of Hearing” som undersöker svenskarnas attityder och beteenden gällande hörsel och som idag publiceras av Cochlear, det världsledande företaget inom implanterbara hörsellösningar. Rapporten lanseras i samband med Världshörseldagen den 3 mars, ett initiativ från Världshälsoorganisationen (WHO), och temat för årets Världshörseldag är Hear the Future. Rapporten har tagits fram för att öka kunskapen kring hur man kan förebygga dövhet och hörselnedsättning, samt stärka hörselvården världen över. Siffror från WHO visar att omkring 466 miljoner människor i hela världen lider av hörselnedsättning. ”State of Hearing”-rapporten avslöjar ett oroväckande riskbeteende hos svenskarna, som i allt större grad kan komma att drabbas av hörselnedsättning. N

TINE förbättrar logistiken med Quintiqs ruttoptimering22.2.2018 15:41Pressmeddelande

Quintiq, dotterbolag till Dassault Systèmes och världsledande inom planering och optimering av personal, logistik, och produktion (supply chain planning and optimization, SCP&O), meddelade i dag att företagets logistiklösning för taktisk planering har resulterat i mer kostnadseffektiva rutter för TINE AS. Efter detta framgångsrika projekt har Norges ledande mejeriproducent nu inlett en andra projektfas för att ytterligare förbättra företagets taktiska planering och utöka lösningen till att omfatta även operativ planering. Detta pressmeddelande använder multimedia. Se den fullständiga versionen här: http://www.businesswire.com/news/home/20180222005938/sv/ Credit: Bo Mathisen Förra året driftsatte TINE den första fasen av Quintiqs lösning, särskilt utformad för att optimera TINE:s leveranser av mjölkprodukter på en taktisk nivå. TINE:s planerare har under årets gång använt Quintiq för att planera leveransrutter till kund från centrala distributionscentraler över hela Norge. De har i och

Occlutech går över till Box för molnbaserad innehållshantering25.1.2018 10:00Pressmeddelande

Box, Inc. (NYSE: BOX), en ledande aktör inom molnbaserad innehållshantering, meddelade idag att Occlutech flyttat sin personal till Box. Occlutech utvecklar, tillverkar och säljer kardiologiska ocklusionsanordningar och vaskulära implantat. Företagets enheter används för att behandla strukturella hjärtsjukdomar och avvikelser. Occlutech grundades 2003 och säljer idag sina produkter över hela världen. Sedan 2013 har företaget använt Box för att förändra sättet som teamen arbetar i projekt och hanterar innehåll i molnet. – Vi har team som samarbetar i viktiga projekt i flera länder – det är absolut nödvändigt att de har den bästa tekniken för att utföra sitt arbete. Box hjälper oss att förändra sättet vi arbetar med innehåll på i grunden, vilket gör oss mycket mer uppkopplade, effektiva och produktiva säger Fredrik Fernbrant, Chief Information Officer i Occlutech group. – Occlutech är ett av världens ledande företag inom medicinteknik för behandling av strukturella hjärtsjukdomar. Box in

Yonnic GmbH förbättrar geografisk lokalisering för kunder som använder IP-geografisk data från Digital Element22.1.2018 09:03Pressmeddelande

Digital Element, det ledande företaget inom IP-geografisk lokalisering, meddelande idag att Yonnic GmbH, ett spjutspetsföretag på marknadsföringsområdet, har valt NetAcuity-systemet för att ge sina kunder mer effektiva kampanjer. Yonnic säljer märkesrelevant marknadsföring till sina kunder genom att samla in information om konsumenters avsikt och omvandla informationen via sitt eget planeringsverktyg. Företagets kärnsystem heter CloudTDS. Här anpassar man trafik och innehåll baserat på mängder av regler och inställningar, till exempel geografisk markering och enhetsspecifik målinriktad marknadsföring. Genom Digital Elements NetAcuity-data i Yonnics lösning kan man uppgradera den geografiska exaktheten och erbjuda kunderna en mycket noggrann lösning. Det finns även extra datauppsättningar inom IP-intelligens, till exempel anslutningshastighet, mobilleverantör, internetleverantör, hushålls- eller företagsanslutning. Därmed kan Yonnic förstärka sin målinriktning och sina analyser. ”Enligt

I vårt pressrum kan du läsa de senaste pressmeddelandena, få tillgång till pressmaterial och hitta kontaktinformation.

Besök vårt pressrum