Business Wire

L&T Infotech går ut med ny varumärkesidentitet som LTI

Dela

Larsen & Toubro Infotech Ltd. (NSE: LTI, BSE: 540005), ett globalt konsultföretag inom teknik och digitala lösningar, lanserade idag sin nya varumärkesidentitet som LTI. LTI lanserar sig med sloganen ”Let’s Solve” och söker utgöra en partner till kunder för att hjälpa dem att konkurrera bättre i en värld där det digitala och fysiska konvergerar. Varumärkets grundläggande idé – ”Att skapa pionjärlösningar i en konvergerande värld” – driver hela företaget när det kommer till att designa, innovera och investera i lösningar som hjälper kunder att accelerera den digitala omvandlingen.

Den nya varumärkesidentiteten som LTI är ett uttryck för den snabba utveckling som skett i hela företaget de senaste kvartalen. Företaget lanserade Mosaic-plattformen med komponerade lösningar för digitala data, analyser, IoT, automation och molnet. Det listades i juli 2016 för att ha höjt intressentvärdet och förvärvade AugmentIQ i november 2016 för att fördjupa sina erbjudanden om stordata och analyser. LTI fortsätter att investera i utvecklingskapaciteter som dess kunder inom ett flertal olika branscher behöver för att konkurrera bättre.

Det nya visuella språket har tagits fram kring konceptet ”Mosaic” – en bildlig representation av hur LTI samlar krafterna i exponentiell teknik för att leverera verkliga affärsmässiga resultat. Färgerna blått och orange härrör från horisonten, den ultimata symbolen för konvergensen där det blå havet möter den ambrafärgade himlen. Detta dynamiska, moderna och agila bildspråk ingjuter förnyad energi i varje kontaktpunkt, och symboliserar LTI:s passion för kundernas framgång. LTI:s grundläggande värderingar driver alla handlingar hos mer än 20 000 medarbetare på LTI, vilket inspirerar dem att ta ett steg extra för kunden, vara smidiga, tänja på gränserna för innovation, fortsätta att lära sig i en föränderlig värld och att hitta lösningar för samhällets bästa.

Sanjay Jalona, CEO och Managing Director på LTI, sade: ”En av de fundamentala skiftena i vårt sekel är de abstrakta gränslinjerna mellan den digitala och fysiska världen. Våra kunder vill att vi skall hjälpa dem att förbli konkurrenskraftiga i en alltmer dynamisk värld där tegelstenar och megabits sammanlänkas på ett sömlöst sätt. Den fantastiska och målmedvetna omvandlingen av vårt varumärke stärker vår strategiska avsikt att bygga dessa funktioner och vårt djupa engagemang för att bringa nya idéer och metoder till varje partnerskap.”

LTI grundades som ett dotterbolag till Larsen & Toubro-koncernen, och har oöverträffad expertis från den ”riktiga världen” vilket gör det till en unik partner för företag i många olika branscher. LTI firar sitt 20:e år som självstående företag 2017 och det nya varumärket positionerar företaget för att konkurrera effektivt under de kommande åren.

Om LTI :

LTI (NSE: LTI, BSE: 540005) är ett globalt konsultföretag för teknik och digitala lösningar som hjälper fler än 250 kunder att lyckas i en konvergerande värld. Med aktiviteter i 27 länder går vi alltid steget längre för våra kunder och påskyndar deras digitala omvandling med LTI:s Mosaic-plattform som möjliggör deras resor inom det mobila, sociala, analytiska, IoT och molnet. Företaget grundades för 20 år sedan som ett dotterbolag till Larsen & Toubro-koncernen, och vårt unika arv ger oss en oöverträffad expertis från den ”riktiga världen” för att lösa de mest komplexa utmaningar som företag ställs inför inom alla branscher. Varje dag gör vårt team på mer än 20 000 medarbetare på LTI det möjligt för våra kunder att förbättra effektiviteten i sina affärs- och teknikverksamheter samt leverera värde till sina kunder, anställda och aktieägare. Ta reda på mer på www.Lntinfotech.com eller följ oss på @LTI_Global.

Mer information :

Detta meddelandes ursprungliga källspråkstext är den officiella versionen. Översättningar tillhandahålls endast som ett stöd och skall jämföras med källspråkstexten, vilken är den enda versionen av texten som har rättslig verkan.

Contact information

LTI
Neelian Homem
PR & Media Relations – Indien
+91-900-434-5540
neelian.homem@lntinfotech.com
eller
Karin Bakis
PR & Media Relations – USA
+1-978-758-3546
karin.bakis@lntinfotech.com
eller
Katrina Dixon
PR & Media Relations – Europa
+44-771-475-3308
Katrina.dixon@lntinfotech.com

Om

Business Wire
Business Wire



Följ Business Wire

Abonnera på våra pressmeddelanden.

Senaste pressmeddelandena från Business Wire

Insulet startar direktverksamhet för sin produktlinje Omnipod® Insulin Management System i Europa2.7.2018 04:30Pressmeddelande

Insulet Corporation (NASDAQ:PODD) (Insulet eller Företaget), marknadsledare inom slanglös insulinpumpsteknik med sitt Omnipod® Insulin Management System (Omnipod System), meddelar i dag att företaget startar direkt kommersiell verksamhet i Europa för försäljning, distribution, kundsupport och produktservice för sitt Omnipod System med start 1 juli. Insulet har etablerat ett särskilt kundtjänstteam, vars uppgift är att ge företagets stora europeiska kundbas förstklassig support. ”Vi är stolta över att ge direkt support till personer med diabetes över hela Europa i dag och i framtiden”, säger Patrick Sullivan, styrelseordförande och koncernchef. ”Vi har ett väl sammansatt team på plats vars enda fokus är att ge kunderna en exceptionell upplevelse och vi är mycket angelägna om att införa skräddarsydd innovation till de lokala europeiska marknaderna.” Sedan juli 2017, då Insulet annonserade sin avsikt att starta distribution, försäljning, marknadsföring, utbildning och support för Omnipod

President Obama kommer till Europa för att tala på Nordic Business Forum21.6.2018 07:58Pressmeddelande

President Obama kommer att resa till Europa för att delta på Nordic Business Forum i Helsingfors den 26–27 september 2018. Obama kommer att tala till en av de största publikerna i Norden och avrunda tvådagarskonferensen med den avslutande konversationen. Detta pressmeddelande använder multimedia. Se den fullständiga versionen här: https://www.businesswire.com/news/home/20180621005424/sv/ Europe’s leading business and leadership conference brings President Obama to Helsinki, Finland to speak to business executives and owners. (Photo: Business Wire) Aslak de Silva, VD för Nordic Business Forum: ”Vi är utan tvekan ärade att få vara värd för Obama - men detta ögonblick tillhör verkligen vår publik och Norden som helhet. Det kommer att bli oförglömligt. " Ville Saarikalle, ansvarig för Speaker Relations på Nordic Business Forum: "President Obama är en av de mest anmärkningsvärda ledarna för sin tid. Hans livsresa är unik: från blygsamma förhållanden till president i USA. Det är verkligen en

Box presenterar Box Zones med lagringsmöjligheter i flera regioner24.5.2018 09:00Pressmeddelande

Idag på Box World Tour Europe presenterade Box (NYSE:BOX), en ledande aktör inom molnbaserad innehållshantering, sitt flaggskepp Box Zones med stöd för flera regioner som ger kunderna möjlighet att lagra data och samarbeta smidigt i Box alla befintliga sju zoner, allt från en enda Box-instans. Box Zones lanserades första gången 2016 och bröt ny mark inom molnbaserad innehållshantering när kunderna fick möjlighet att lagra sina data i valfri region för första gången. Idag står företag inför en situation med nya och alltmer komplexa globala regler och efterlevnad. Box gör det möjligt för företag att ha ännu bättre kontroll över sin datahemvist samtidigt som användarna har en helt friktionsfri samarbetsupplevelse oavsett var de arbetar. "Branschen har aldrig haft ett högre tempo och samtidigt gör regelförändringar som dataskyddsförordningen och den ständigt föränderliga säkerhetsmiljön det ännu mer komplext, och det blir allt svårare att skapa en digital arbetsplats där anställda får den

Fujitsu väljer Box för att stärka samarbetet på sin interna globala kommunikationsplattform9.5.2018 01:00Pressmeddelande

Box, Inc. (NYSE:BOX), en ledande aktör inom molnbaserad innehållshantering, meddelar idag att Fujitsu har valt att implementera Box som samarbetsverktyg på sin globala kommunikationsplattform, för att stärka samarbetet mellan sin personal, kunder och leverantörer. Box har redan lanserats till 80 000 anställda i Japan och implementeras nu (sedan december 2017) globalt för all personal. Fujitsu främjar intern kommunikation med hjälp av den senaste tekniken, och det gör det möjligt för de anställda att arbeta från vilken plats som helst och via vilken enhet som helst. Fujitsu har valt Box för att stärka samarbetet mellan intern personal och kunder, och för säker delning av innehåll med personer utanför företaget. Fujitsus globala kommunikationsplattform använder Microsofts Office 365 för kommunikations- och kunskapsutbyte mellan företagen i gruppen. Fujitsu har valt Box, som är integrerat med Office 365, för molnbaserad innehållshantering i en säker miljö som möjliggör förbättrat samarbet

Usabilla B.V.: Hur användarfeedback hjälper BSH Home Appliances AB att bli mer kundcentrerad3.5.2018 07:05Pressmeddelande

Usabilla B.V. (www.usabilla.com) är stolta över att ha blivit utvalda av BSH Home Appliances AB, med bl.a. Bosch, Siemens och Neff som varumärken, till företagets Voice of Customer-lösning, för att samla in användarfeedback i realtid på deras webbplatser. Detta pressmeddelande använder multimedia. Se den fullständiga versionen här: https://www.businesswire.com/news/home/20180503005023/sv/ BSH Home Appliances AB, den största tillverkaren av hushållsapparater i Europa och ett av världens ledande företag inom branschen, har implementerat Usabilla som sin Voice of Customer-lösning. För att stödja sin kundcentrerade strategi, har BSH Home Appliances AB valt att samla in feedback i realtid från sina webbplatsbesökare. Enligt Torbjörn Persson, Webb Manager på BSH Home Appliances AB: "Usabilla kommer att stödja vår kundfokuserade strategi i och med att vi kan samla in data i realtid från våra kunder, vilket utgör grunden för att optimera våra digitala kanaler och förbättra kundupplevelsen fort

Digital Element ingår samarbete med Discovery Inc. för att förbättra noggrannheten i företagets videorättigheter med hjälp av system som baseras på geografiska data25.4.2018 07:00Pressmeddelande

Digital Element, den ledande leverantören av system för IP-geografisk lokalisering, meddelade idag att det globala mediaföretaget, Discovery Inc., har börjat använda NetAcuity för hyperlokal IP-geografisk lokalisering. Syftet är att se till att rätt personer ser rätt innehåll samt att uppfylla de geografiska rättigheter som gäller i Europa. Discovery har över tre miljarder tittare globalt i över 220 länder och områden och erbjuder många ledande TV-kanaler inklusive Eurosport, Discovery Channel, Animal Planet med flera. Varumärket är välkänt internationellt och når tittare med digitala program från bland annat Group Nine Media, Discovery VR och Eurosport Player. Europeiska telekommunikationsföretag arbetar ofta över flera områden och distribuerar IP-adresser till flera regioner. Hanteringen av geografiska TV-rättigheter kan därmed bli komplicerad. Genom NetAcuity som är Digital Elements IP Intelligence-lösning kan Discovery identifiera tittarnas exakta geografiska plats och tillåta åtko

I vårt pressrum kan du läsa de senaste pressmeddelandena, få tillgång till pressmaterial och hitta kontaktinformation.

Besök vårt pressrum