Business Wire

L&T Infotech går ut med ny varumärkesidentitet som LTI

5.5.2017 13:13 | Business Wire

Dela

Larsen & Toubro Infotech Ltd. (NSE: LTI, BSE: 540005), ett globalt konsultföretag inom teknik och digitala lösningar, lanserade idag sin nya varumärkesidentitet som LTI. LTI lanserar sig med sloganen ”Let’s Solve” och söker utgöra en partner till kunder för att hjälpa dem att konkurrera bättre i en värld där det digitala och fysiska konvergerar. Varumärkets grundläggande idé – ”Att skapa pionjärlösningar i en konvergerande värld” – driver hela företaget när det kommer till att designa, innovera och investera i lösningar som hjälper kunder att accelerera den digitala omvandlingen.

Den nya varumärkesidentiteten som LTI är ett uttryck för den snabba utveckling som skett i hela företaget de senaste kvartalen. Företaget lanserade Mosaic-plattformen med komponerade lösningar för digitala data, analyser, IoT, automation och molnet. Det listades i juli 2016 för att ha höjt intressentvärdet och förvärvade AugmentIQ i november 2016 för att fördjupa sina erbjudanden om stordata och analyser. LTI fortsätter att investera i utvecklingskapaciteter som dess kunder inom ett flertal olika branscher behöver för att konkurrera bättre.

Det nya visuella språket har tagits fram kring konceptet ”Mosaic” – en bildlig representation av hur LTI samlar krafterna i exponentiell teknik för att leverera verkliga affärsmässiga resultat. Färgerna blått och orange härrör från horisonten, den ultimata symbolen för konvergensen där det blå havet möter den ambrafärgade himlen. Detta dynamiska, moderna och agila bildspråk ingjuter förnyad energi i varje kontaktpunkt, och symboliserar LTI:s passion för kundernas framgång. LTI:s grundläggande värderingar driver alla handlingar hos mer än 20 000 medarbetare på LTI, vilket inspirerar dem att ta ett steg extra för kunden, vara smidiga, tänja på gränserna för innovation, fortsätta att lära sig i en föränderlig värld och att hitta lösningar för samhällets bästa.

Sanjay Jalona, CEO och Managing Director på LTI, sade: ”En av de fundamentala skiftena i vårt sekel är de abstrakta gränslinjerna mellan den digitala och fysiska världen. Våra kunder vill att vi skall hjälpa dem att förbli konkurrenskraftiga i en alltmer dynamisk värld där tegelstenar och megabits sammanlänkas på ett sömlöst sätt. Den fantastiska och målmedvetna omvandlingen av vårt varumärke stärker vår strategiska avsikt att bygga dessa funktioner och vårt djupa engagemang för att bringa nya idéer och metoder till varje partnerskap.”

LTI grundades som ett dotterbolag till Larsen & Toubro-koncernen, och har oöverträffad expertis från den ”riktiga världen” vilket gör det till en unik partner för företag i många olika branscher. LTI firar sitt 20:e år som självstående företag 2017 och det nya varumärket positionerar företaget för att konkurrera effektivt under de kommande åren.

Om LTI :

LTI (NSE: LTI, BSE: 540005) är ett globalt konsultföretag för teknik och digitala lösningar som hjälper fler än 250 kunder att lyckas i en konvergerande värld. Med aktiviteter i 27 länder går vi alltid steget längre för våra kunder och påskyndar deras digitala omvandling med LTI:s Mosaic-plattform som möjliggör deras resor inom det mobila, sociala, analytiska, IoT och molnet. Företaget grundades för 20 år sedan som ett dotterbolag till Larsen & Toubro-koncernen, och vårt unika arv ger oss en oöverträffad expertis från den ”riktiga världen” för att lösa de mest komplexa utmaningar som företag ställs inför inom alla branscher. Varje dag gör vårt team på mer än 20 000 medarbetare på LTI det möjligt för våra kunder att förbättra effektiviteten i sina affärs- och teknikverksamheter samt leverera värde till sina kunder, anställda och aktieägare. Ta reda på mer på www.Lntinfotech.com eller följ oss på @LTI_Global.

Mer information :

Detta meddelandes ursprungliga källspråkstext är den officiella versionen. Översättningar tillhandahålls endast som ett stöd och skall jämföras med källspråkstexten, vilken är den enda versionen av texten som har rättslig verkan.

Contact information

LTI
Neelian Homem
PR & Media Relations – Indien
+91-900-434-5540
neelian.homem@lntinfotech.com
eller
Karin Bakis
PR & Media Relations – USA
+1-978-758-3546
karin.bakis@lntinfotech.com
eller
Katrina Dixon
PR & Media Relations – Europa
+44-771-475-3308
Katrina.dixon@lntinfotech.com

Om

Business Wire
Business Wire



Följ Business Wire

Skriv in din e-postadress så får du ett mejl när vi har något nytt att berätta.

Senaste nyheterna från Business Wire

International Women’s Forum samlar globala ledare i Stockholm för 2017 års World Cornerstone Conference10.5.2017 17:09

Den 17 maj hålls den 15:e årliga International Women’s Forum (IWF) World Cornerstone Conference i Stockholm som samlar över 700 kvinnliga ledare från 40 länder över hela världen för att diskutera världens mest akuta utmaningar. Årets tema, ”A More Sustainable World: Movements & Markets” (En mer hållbar värld: Rörelser och marknader), tittar på hållbarhet ur bredare synvinklar: miljömässiga, sociala och politiska samt effekterna av populism och nationalism, migration och cybersäkerhet. Konferensen är en unik samling av morgondagens globala ledare och påverkare, för att dela kunskap och diskutera dessa problem – och deras lösningar – ur ett globalt kvinnligt perspektiv. “This year’s cutting-edge Cornerstone Conference is remarkable in its relevance and depth of engagement on difficult and timely topics,” said IWF President & Merrill Lynch Managing Director, Teresa Wein

Codeta fullföljer en andra finansieringsrunda på €2.3m10.5.2017 06:16

Codeta.com, pionjär inom Live Casino-segmentet, har avslutat sin andra stora finansieringrunda, som ökar kassareserverna med 2,3 miljoner euro. Detta samtidigt som aktören fortsätter att utöka sin spelportfölj och iscensätter nya marknadsföringskampanjer. Finansieringsrundan har väckt stort intresse hos framträdande investerare från hela världen. Av det införskaffade kapitalet, så har Trention AB, som är listat på Nasdaq Stockholm, investerat €1m av dessa. Codeta kommer att använda den utökade kassan för att investera i nya produkter och ny teknik för att ta användarupplevelserna till en ny nivå, samt för att inleda nya, spännande marknadsföringskampanjer och utöka sitt team med nya anställda. Edward Ihre, VD för Codeta: ”Vi är mycket glada över att ha avslutat vår andra stora finansieringsrunda på under ett år. Det visar att investerarnas tro på onlinec

Med Dackonline.se och Continental på Land Rover Experience-resa till Island20.4.2017 16:04

Kunder hos Dackonline.se och Continental kan se fram emot en mycket speciell tävling: Mellan den 1 och den 30 april 2017 lottar Europas största däckhandel på nätet tillsammans med premiumdäcktillverkaren ut 16 platser till Land Rover Experience-resan till Island. Den 30/8 till den 4/9 2017 gäller sen: bort från vardagen och ut på Islandsäventyret. Den sex dagar långa Experience-resan går genom bergigt högland, floder och lavafält – den ultimata offroad-utmaningen för både människa och bil. Hänförande vilda landskap och naturskådespel, från vulkaniska sjöar via gejsrar och vattenfall till gigantiska glaciärer, väntar på att upptäckas. Resa tur och retur, hotellövernattningar och transport är redan inkluderat för alla deltagare. Denna Smart News-version använder multimedia. Se den fulla versionen här: http://www.businesswire.com/news/home/20170420006135/sv/ Den sex

Ny rapport: telekomoperatörer kan öka Enterprise Value med 40 procent genom digitaliseringens möjligheter5.4.2017 06:00

I en ny rapport om telekombranschen granskar Arthur D. Little (ADL) de strategiska vägval som telekomoperatörer ställs inför som följd av digitaliseringen. Baserat på intervjuer med fler än 100 ledande befattningshavare över hela världen beskriver rapporten ”Major strategic choices ahead of Telcos: Reconfiguring for value” varför telekombranschen kommer att bli mer diversifierad de kommande fem åren. ADL förutser en marginell tillväxt på 1,2 procent för telekombranschen i åtta av Europas större länder. Samtidigt förväntas ”B2B2x”-marknaden, driften av kunders digitala lösningar, skapa nya tillväxtmöjligheter. B2B2x -marknaden uppskattas utgöra åtta procent av den globala ICT-marknaden år 2020, motsvarande 276 miljarder dollar. Telekomoperatörer har möjlighet att ta marknadsandelar i detta segment från traditionella IT-bolag som inte har samma nivåer av effektivitet och kompetens i drif

Arthur D. Little förutspår hur framtidens mobilitetslösningar kommer att påverka tillverkande bolag inom fordonsindustrin (OEM).29.3.2017 11:14

Arthur D. Little (ADL) släpper idag sin nya studie “The Future of Automotive Mobility”. Studien är baserad på en global undersökning med 6 500 deltagande kunder, industriaktörer och lagstiftare, och undersöker hur tre megatrender – elektrisk mobilitet, bildelning och autonoma fordon – väntas påverka fordonsindustrins globala ekosystem och framtida försäljning för OEM. Rapporten observerar att framtidens mobilitetslösningar inte kommer att styras primärt av slutkundernas preferenser, utan i allt större utsträckning av lagstiftning, som följd av att städer försöker motverka de utmaningar som ökad stadstrafik medför, såsom trängsel och dålig luftkvalitet. Elektrisk mobilitet, bildelning och autonoma fordonslösningar kommer att spela viktiga roller i hanteringen av dessa utmaningar – samtidigt som effekten på produktionsvolymen för traditionella OEM inte nödvändigtvis behöver bli så allvar

Beko: Fritid hotas av kraven från det moderna samhället28.3.2017 15:10

I takt med att vardagen blir alltmer intensiv minskar fritiden och den viktiga ledigheten hotas. Nästan en av tre (30 %) vuxna har mindre än 10 timmar fritid per vecka, medan 36 % har mindre än två timmar. Denna Smart News-version använder multimedia. Se den fulla versionen här: http://www.businesswire.com/news/home/20170328006075/sv/ The World Play Shortage Report, presented by Beko. (Photo: Business Wire) World Play Shortage-rapporten, en undersökning med 10 100 personer i 22 länder av det ledande märket för hushållsapparater, Beko, kartlägger trender inom fritiden. Barnens lektid påverkas av föräldrarnas intensiva liv: 40 % av föräldrarna avslöjar att de inte har gått till parken med sitt barn för att leka under det senaste året. Barn har tre timmar mindre fritid (21 timmar) i veckan jämfört med föräldragenerationen (24 timmar).

I vårt nyhetsrum kan du läsa de senaste nyheterna, få tillgång till pressmaterial och hitta kontaktinformation.Besök vårt nyhetsrum