LTI Utökar Strategiskt Partnerskap med OKQ8 Scandinavia

Larsen & Toubro Infotech Ltd. (NSE: LTI, BSE: 540005), ett globalt konsultföretag inom teknik och digitala lösningar utökar sitt partnerskap med OKQ8 Scandinavia. Under de kommande fem åren kommer engagemanget handla om att förändra tillämpningen av OKQ8:s infrastruktur med bl.a. Infrastruktur som tjänst (IaaS), säkerhetstjänster, applikation, utveckling och underhållstjänster med en förbättrad stabilt, tillgänglighet och mer förutsägbar IT-miljö som resultat.

Med huvudkontor i Stockholm, en omsättning på 39 miljarder SEK, egen bank och cirka 1 000 servicestationer i Sverige och Danmark är OKQ8 ett av Skandinaviens största drivmedelsbolag. LTI har varit partner sedan 2017 och detta utökade partnerskapet är resultatet av väsentliga leveranser under tre års tid. Som strategisk partner kommer LTI använda sin långa erfarenhet, tekniska kompetens, automatisering och AI till att leverera tjänster till OKQ8.

Magnus Kamryd, VD, OKQ8, säger, “För att kunna serva våra kunder ännu bättre, är det nödvändigt för OKQ8 att integrera hela sitt ekosystem, bestående av servicestationer, butiker, biltvätt, biluthyrning samt finans och försäkringstjänster. Som vår strategiska partner bidrar LTI med rätt erfarenhet, tekniska kunnande och kulturella anpassning för att säkerställa framgång av vårt strategiska initiativ.”

Arun Sankaranarayanan, Chief Business Officer, LTI Nordics, säger, “Ända sen OKQ8:s grundande i dess nuvarande form 1999, har OKQ8 konsekvent satt höga mål gällande tekniska antaganden och hög kundservice. Vi ser fram emot att utöka vårt partnerskap med OKQ8 och forma nästa generations arkitektur och fullfölja företagets digitala förändringsresa. LTI kommer använda sin förmåga och långa erfarenhet av exponentiella teknologier och starka kundfokus att förverkliga OKQ8:s strategiska mål.”

LTI har en stark närvaro i Norden och samarbetar med flertalet ledande företag i regionen i att hjälpa dem i att vara branschledande i en ständigt föränderlig värld.

Om LTI:

LTI (NSE: LTI) är ett globalt konsultföretag inom teknik och digitala lösningar som hjälper drygt 420 multinationella företag i deras digitala förändringsresa. Med verksamhet i 32 länder, gör vi alltid det lilla extra för våra kunders digitala förändringsresa där LTI’s Mosaic-plattform möjliggör kunderbjudanden inom mobile, social, analytics, Internet of things och Cloud-tjänster. LTI är grundat 1997 och är dotterbolag till Larsen & Toubro Limited, med ett unikt arv och erfarenhet av komplexa lösningar i alla branscher över hela världen. Varje dag arbetar våra mer än 30 000 medarbetare med att möjliggöra effektiviseringar av affärs- och teknikverksamheter och leverera värden till våra kunder, medarbetare och ägare. För mer information besök http://www.Lntinfotech.com eller följ oss på @LTI_Global

OM OKQ8: En hållbar möjliggörare för människor i rörelse

OKQ8 Scandinavia har verksamhet i Sverige och Danmark och är ett av Skandinaviens största drivmedelsbolag. OKQ8 är en engagerad, kundorienterad och hållbarhetsfokuserad organisation med cirka 5 000 medarbetare och arbetar aktivt för att driva utvecklingen av mer klimat- och miljövänliga drivmedel och produkter, att minska ojämlikhet och att bidra till hållbara städer och samhällen. Med cirka 1 000 servicestationer, en egen bank och ett av marknadens starkaste företagserbjudanden vill OKQ8 vara en hållbar möjliggörare för människor i rörelse – nu och i framtiden. Läs gärna mer på www.okq8.se

Följ LTI:

Shambhavi Revandkar
PR & Media-relationer - Indien
+91-97695-09545
Shambhavi.revandkar@lntinfotech.com

Karin Bakis
PR & Media-relationer - USA
+1-978-998-1578