Svenska BasketbollförbundetSvenska Basketbollförbundet

Luleå Basket - Årets Matcharrangör i SBL Dam

Under kommande veckor presenterar vi årets utmärkelser i SBL Dam. Idag har turen kommit till Årets Matcharrangör, som går till Luleå Basket!

Alla utmärkelser i SBL Dam röstas fram av coacher, lagkaptener och mediarepresentanter förutom priserna Årets Lyft och Årets Matcharrangör som delas ut av Svenska Basketbollförbundet. Varje utmärkelse får dock en kommentar av SBBF.

Årets Matcharrangör: Luleå Basket
För tionde året i rad leder Luleå Basket publikligan i SBL dam, den här säsongen med ett snitt på 1 173 personer per match. Tillsammans med ett gediget marknadsförings- och kommunikationsarbete så kokar Luleå Energi Arena när hemmalaget spelar, och varje hemmamatch blir en basketfest.

Luleå Basket var dessutom obesegrade på hemmaplan under 2019-2020 (9-0).

Svenska Basketbollförbundets kommentar:
"De senaste säsongerna så har konkurrensen om Årets Matcharrangör tätnat, men återigen så är det samma klubb som får ta emot priset. En klubb som på många plan går i bräschen såväl för ligan som svensk basket, och som även i år får ta emot pris som Årets Matcharrangör. Fler klubbar än någonsin höjer standarden på sina arrangemang, men i en hall så är basketupplevelsen helt enkelt något annat. Årets Matcharrangör är Luleå Basket!"

Alla utdelade utmärkelser i SBL Dam 2019-2020
Årets Försvarare: Cassandra Jayne Nofuente, Högsbo Basket >>>