Luleå Basket är årets matcharrangör i SBL dam

Årets matcharrangör i SBL dam är Luleå Basket. Klubben har prenumererat på detta pris de senaste åren och lyckas alltså ta det ännu en gång. Överlägset bäst publiksnitt i serien samt en arena och ett tänk som gör att upplevelsen blir fantastisk avgör ännu en gång.

Utmärkelserna röstas fram av coacher, lagkaptener och media förutom priserna Årets lyft och årets matcharrangemang som delas ut av Svenska Basketbollförbundet. Varje utmärkelse får dock en kommentar av SBBF.

Årets matcharrangemang: Luleå Basket
För nionde året i rad leder Luleå Basket publikligan i SBL dam, den här säsongen med ett snitt på 1397 personer per match. Luleå Energi Arena kokar när hemmalaget spelar, och varje match blir en basketfest.

Luleå Basket tar emot sin utmärkelse i samband med lördagens kvartsfinal mot Högsbo Basket på hemmaplan i Luleå Energi Arena.

Svenska Basketbollförbundets motivering:
Detta är den mest förutsägbara vinnaren av detta pris men ska sanningen fram börjar Luleå få konkurrens. Det beror inte på att Luleå dippar utan att fler har höjt sig. Ribban för hur ett basketarrangemang ska se ut sätts dock alltjämt av årets vinnare. Upplevelsen som besökare är bäst i Luleå Energi Arena hur du än vänder och vrider på det och det - gott folk - kommer inte av sig självt. Årets matcharrangör i SBL dam 2018-2019 är Luleå Basket.