Lunchseminarium om osund konkurrens

Osund konkurrens från stat, kommun och landsting drabbar tjänsteföretagen hårt och problemen är svåra att komma till rätta med. En ny medlemsundersökning från Almega visar att de konkurrensregler som infördes 2010 inte fått önskat genomslag. Detta är inte bara besvärligt för de drabbade företagen utan allvarligt för samhället eftersom det hämmar hela företagsklimatet.

Välkommen till ett seminarium där vi diskuterar problemen med osund konkurrens och presenterar fem skarpa förslag för att förbättra konkurrenssituationen för tjänsteföretag.

Deltar gör bland andra:
Joakim Ollén, VD Kunskapsporten
Patricia Olby Kimondo, VD People Productions
Henrik Johansson, ordförande i Friskvårdsföretagen
Katarina Magnusson, Konkurrensverket
Ann-Charlotte Hammar Johnsson(m), ledamot i riksdagens Näringsutskott
Ulrica Dyrke, Almegas näringspolitiske expert med fokus på offentlig upphandling, konkurrens och offentlig marknad

Tid: måndag den 18 februari kl 12.00-13.00

Plats: Almega, Sturegatan 11, Stockholm

Välkommen!

Är du journalist och vill komma i kontakt med någon inom Almega - ring gärna vår pressjour på tel: 08-7627040

Almega Friskvårdsföretagen: Är din PT en bluff?24.6.2019 09:24:49 CESTPressmeddelande

Sverige behöver fler duktiga personliga tränare. Samtidigt är det ett problem att PT inte är en skyddad titel, vilket innebär att vem som helst kan kalla sig PT – oavsett utbildningsnivå. Det gör det svårt för gymföretag att veta vilka de ska anställa, och det gör det svårt för konsumenter att veta vilken PT som håller måttet. Därför har Almega Friskvårdsföretagen nu lanserat hemsidan ptlicens.se – ett register över personliga tränare som innehar branschorganisationens licens.