Svensk Dagligvaruhandel

Lunchseminarium: Så utvecklades dagligvaruhandeln 2019 och dessa trender tar vi med oss 2020

Dela
Dagligvaruhandeln befinner sig just nu på en förändringsresa där ett förändrat konsumentbeteende och digitalisering är två viktiga ingredienser. Varmt välkommen till ett lunchseminarium där Svensk Dagligvaruhandel och HUI sammanfattar dagligvaruåret 2019, presenterar hur försäljningen gick i januari samt vilka de viktigaste trenderna är framåt.

Välkommen på lunchseminarium den 17 februari 2020:

Så utvecklades dagligvaruhandeln 2019 och dessa trender tar vi med oss till 2020

Dagligvaruhandeln befinner sig just nu på en förändringsresa där ett förändrat konsumentbeteende och digitalisering är två viktiga ingredienser. Varmt välkommen till ett lunchseminarium där Svensk Dagligvaruhandel och HUI sammanfattar dagligvaruåret 2019, presenterar hur försäljningen gick i januari samt vilka de viktigaste trenderna är framåt.

Innehåll:

  • Det här är Dagligvaruhandeln
  • Branschens utveckling 2019 och försäljningsutveckling i januari 2020 (Dagligvaruindex)
  • Kommentar branschens utveckling
  • Dagligvaruhandelns utsikter

Medverkande:

Karin Brynell, VD Svensk Dagligvaruhandel
Daniel Liljeberg, Näringspolitiskt ansvarig Svensk Dagligvaruhandel
Jonas Arnberg, VD på HUI

Moderator:

Anna Jönsson, kommunikationschef Svensk Dagligvaruhandel

Datum: Måndagen den 17 februari klockan 12.00 – 12.45 (lunchsmörgås serveras från 11.30)
Plats: Regeringsgatan. 60

Anmälan senast 10 februari

Seminariet är kostnadsfritt, men anmälan är bindande och ej avbokad plats debiteras 450 kronor (exklusive moms). Observera att antalet platser är begränsat. Anmäl dig senast den 10 februari).

För frågor om seminariet:

Anna Jönsson, kommunikationschef Svensk Dagligvaruhandel
anna.jonsson@svdh.se
0709-80 32 09

Nyckelord

Bilder

Om

Svensk Dagligvaruhandel
Svensk Dagligvaruhandel
Regeringsgatan 60
103 29 Stockholm

https://www.svenskdagligvaruhandel.se/

Svensk Dagligvaruhandel är branschorganisationen för dagligvaruhandeln i Sverige. Våra medlemmar är Axfood AB, Bergendahls Food AB, Coop Sverige AB, ICA Sverige AB, IKEA foods, Lidl Sverige KB och Livsmedelshandlarna. Dagligvaruhandeln är en viktig del i hela livsmedelskedjan och Svensk Dagligvaruhandel verkar för branschen tar ett aktivt och gemensamt ansvar för konkurrensneutrala frågor.

Följ Svensk Dagligvaruhandel

Abonnera på våra pressmeddelanden. Endast mejladress behövs och den används bara här. Du kan avanmäla dig när som helst.

Senaste pressmeddelandena från Svensk Dagligvaruhandel

Matsvinnet fortsätter minska i dagligvaruhandeln18.3.2024 13:51:48 CET | Pressmeddelande

Alldeles för mycket livsmedel som produceras blir idag till matsvinn. Men ny statistik från Naturvårdsverket visar att livsmedelsavfall från dagligvaruhandeln fortsätter att minska. Mellan åren 2022 och 2021 minskade det med 2 procent. Tidigare år, mellan 2021 och 2020 var minskningen dessutom hela 10 procent. De svenska dagligvaruhandelsaktörerna har länge arbetat aktivt med mätbara mål för att minska sitt matsvinn.

I vårt pressrum kan du läsa de senaste pressmeddelandena, få tillgång till pressmaterial och hitta kontaktinformation.

Besök vårt pressrum
HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye