Lunchseminarium: Så utvecklades dagligvaruhandeln 2019 och dessa trender tar vi med oss 2020

Dagligvaruhandeln befinner sig just nu på en förändringsresa där ett förändrat konsumentbeteende och digitalisering är två viktiga ingredienser. Varmt välkommen till ett lunchseminarium där Svensk Dagligvaruhandel och HUI sammanfattar dagligvaruåret 2019, presenterar hur försäljningen gick i januari samt vilka de viktigaste trenderna är framåt.

Välkommen på lunchseminarium den 17 februari 2020:

Så utvecklades dagligvaruhandeln 2019 och dessa trender tar vi med oss till 2020

Dagligvaruhandeln befinner sig just nu på en förändringsresa där ett förändrat konsumentbeteende och digitalisering är två viktiga ingredienser. Varmt välkommen till ett lunchseminarium där Svensk Dagligvaruhandel och HUI sammanfattar dagligvaruåret 2019, presenterar hur försäljningen gick i januari samt vilka de viktigaste trenderna är framåt.

Innehåll:

• Det här är Dagligvaruhandeln
  • Branschens utveckling 2019 och försäljningsutveckling i januari 2020 (Dagligvaruindex)
  • Kommentar branschens utveckling
  • Dagligvaruhandelns utsikter

Medverkande:

Karin Brynell, VD Svensk Dagligvaruhandel
Daniel Liljeberg, Näringspolitiskt ansvarig Svensk Dagligvaruhandel
Jonas Arnberg, VD på HUI

Moderator:

Anna Jönsson, kommunikationschef Svensk Dagligvaruhandel

Datum: Måndagen den 17 februari klockan 12.00 – 12.45 (lunchsmörgås serveras från 11.30)
Plats: Regeringsgatan. 60

Anmälan senast 10 februari

Seminariet är kostnadsfritt, men anmälan är bindande och ej avbokad plats debiteras 450 kronor (exklusive moms). Observera att antalet platser är begränsat. Anmäl dig senast den 10 februari).

För frågor om seminariet:

Anna Jönsson, kommunikationschef Svensk Dagligvaruhandel
anna.jonsson@svdh.se

Svensk Dagligvaruhandel är branschorganisationen för dagligvaruhandeln i Sverige. Våra medlemmar är Axfood AB, Bergendahls Food AB, Coop Sverige AB, ICA Sverige AB, IKEA foods, Lidl Sverige KB och Livsmedelshandlarna. Dagligvaruhandeln är en viktig del i hela livsmedelskedjan och Svensk Dagligvaruhandel verkar för branschen tar ett aktivt och gemensamt ansvar för konkurrensneutrala frågor.

Svensk Dagligvaruhandel värvar från Centerpartiets EU-kansli6.2.2020 09:00:00 CETPressmeddelande

Svensk Dagligvaruhandel, branschorganisationen för dagligvaruhandelsaktörerna i Sverige bevakar och arbetar med de för branschen viktiga näringspolitiska frågorna. Nu är det klart att organisationen gör en tung värvning från Centerpartiets EU-kansli i Bryssel. Det är Martin Andersson som kliver in som Näringspolitiskt ansvarig på Svensk Dagligvaruhandel, när han efter fem år i Bryssel flyttar hem till Sverige.