Lyxig lakrits i två nya smaker

Sedan 1927 har Panda tillverkat lyxigt god lakrits av de bästa råvarorna. Nu matchar Panda salt lakrits med ett lent överdrag av mjölkchoklad och med salmiak– eller hallonpuder. Resultatet blir två smakrika godbitar för lakrits- och chokladälskaren att njuta av.

Lakritstrenden som dragit över landet i flera år håller fortfarande i sig med oförändrad styrka. Salt och söt lakrits äts som den är, används i matlagning och dyker upp i desserter överallt. I storstäderna finns numera specialbutiker för lakrits för de riktiga konnässörerna.

– Salt och sött är en härlig kombination och den salta lakritsen med den lena mjölkchokladen är en riktig smakbomb. Det goda pudret, både hallonpudret med lite syrlighet och det goda salmiakpudret höjer godbitarna ytterligare ett snäpp. En oemotståndlig vardagslyx som varje lakritsfantast bör unna sig, säger Charlotta Krusfeldt, Affärsutvecklingschef Panda.

Panda Choco kommer i två varianter som är täckta med mjölkchoklad – Choco & Lakrits, salt lakrits med salmiakpuder, och Choco & Lakrits Rasberry med hallonpuder. Båda sorterna förlanseras på Ica under vecka 7.

Orkla Confectionery & Snacks Sverige gör livets små stunder större. Vi är en ledande aktör inom kex, snacks och konfektyr med älskade och starka varumärken som OLW, Naturchips, cheez doodles, Göteborgs Kex, Ballerina, Singoalla, Brago, SMASH!, Panda och Anyday i vår portfölj. Huvudkontoret ligger i Solna och företagets produktionsanläggningar finns i Filipstad (snacks), Kungälv (kex/kakor) och Nöbbelöv (potatislager). Bolaget, med ca 600 medarbetare, omsätter ca 1,3 miljarder kronor årligen.