Magi-profiler i överraskande show

En kommer från Las Vegas, men är nyss hemflyttad till Östermalm i Stockholm. En bor i Älvsjö, där han också går i sjunde klass. Joe Labero och förra årets magi-komet från Talang, 13-årige Vilgot Michelin, förbereder gemensamma showen Goldfingers på Hamburger Börs.

Labero - Goldfingers

De känner sig inte som konkurrenter eller rivaler. Tvärtom. Den unge magikern ska agera och framträda som en Joe Labero Junior, i kommande satsningen Goldfingers på Hamburger Börs. Vilgot Michelin, 13, har efter sin medverkan i Talang-finalen blivit en efterfrågad spelkorts-magiker. Närmast ska Vilgot Michelin och nyss hemflyttade Joe Labero göra en storsatsning på Börsen. Premiär 27 mars.

Idén kom från Joe Labero. Eller rättare sagt - hans dotter. – Min 12-åriga dotter har ingen avsikt att bli magiker. Hon har helt andra planer med sitt liv och pratar bland annat fem språk flytande, efter många år utomlands. Men hon är lite intresserad av magi och tog fram filmer med Vilgot på Youtube och sa ”varför gör ni inte nåt ihop, som hela familjen kan se” och på den vägen är det, säger Joe Labero. - Jag hade inte tänkt i dessa banor innan jag fick barn själv, men nu känns det viktigt att jobba ihop med en ny generation, som inspireras av Harry Potter och magiklipp på nätet.

Joe och Vilgot. För ett år sedan befann sig herrarna på varsin sida av jordklotet. 30 år efter debutsuccén på Berns är Labero tillbaka i Sverige. Den nybakade magi-duon bjuder på en rejäl dos av kortmagi och fingerfärdighet. Därav showens namn. Häromdagen tog de mått på varsin smoking, hos ett anrikt skrädderi i Stockholm. Inget lämnas åt slumpen. I mars förra året tävlade Vilgot Michelin i Talang i TV4. Den unge magikern hade chans på en halv miljon kronor. Med klurig kortmagi tog han sig till final, där han hamnade på fjärde plats. Han fick sin första magilåda som åttaåring. 2018 korades han till svensk juniormästare i kortmagi. – Hela Talangresan känns overklig. Och nu ska jag få göra en massa shower med Joe Labero, säger Vilgot och skrattar.

Och Vilgots horisont sträcker sig ännu längre. – Jag vill bli professionell magiker, säger Vilgot.

Spelas 27 mars-2 maj på Hamburger Börs.

Läs mer och boka på Showtic.se/labero-goldfingers/

Showen ”Goldfingers” presenteras av 2Entertain och Krall Entertainment.

Producenter: Mikael Gordon-Solfors och Patrik Krall.

Pressfrågor Magnus Stråberg 0705-16 60 90

Labero - Goldfingers
Vilgot Michelin och Joe Labero. Foto: Axel Öberg

Moment Group är en av de ledande aktörerna inom upplevelseindustrin i Skandinavien.Koncernen är listad på Nasdaq Stockholm, Main Market, och omsätter knappt en miljard kronor. I de olika verksamheterna inom Moment Group skapas upplevelser för fler än 2 miljoner gäster varje år och koncernen har fler än 500 medarbetare. Verksamheterna inom Moment Group bedrivs i tre affärsområden med kontor i Göteborg, Stockholm, Köpenhamn, Oslo, Hamburg, Falkenberg och Växjö

Inom Moment Group återfinns följande bolag och varumärken: 2Entertain, Ballbreaker, China Teatern, Cirkusbygningen, Golden Hits, Hamburger Börs, Hansen, Intiman, KPH Matbar, Kungsportshuset, Lisebergsteatern, Minnesota Communication, Oscarsteatern, Showtic.se, STAR Bowling, Tickster, Vallarnas friluftsteater, Wallmans, Wallmans Group

Succémusikalen ”Så som i Himmelen” med bland andra Malena Ernman utökas i Göteborg – 11 nya föreställningar släpps!6.12.2019 10:00:00 CETPressmeddelande

De har fått publiken att både skratta och gråta i snart två år – nu maxar den stjärnspäckade ensemblen sitt kommande gästspel i Göteborg. Det är hårt tryck på föreställningarna i maj som nu i princip är utsålda och därför släpps 11 extrashower i juni. Ända fram till fotbolls-EM börjar, blir det Kay Pollak-musikal på The Theatre.

Ola Salos IT TAKES A FOOL TO REMAIN SANE sätter nytt rekord, med 100 shower på mindre än ett år5.12.2019 22:00:00 CETPressmeddelande

I kväll spelas den 100:e showen av den ultimata succén It takes a fool to remain sane, på anrika Hamburger Börs i Stockholm. I enlighet med showens signum firas detta extravagant, med en absolut sista förlängning av vårens spelperiod. Ytterligare 11 shower släpps, men sedan är äventyret definitivt slut. “Ola och hela ensemblen är så värda detta! Han är en unik artist med en lika unik låtskatt, allt paketerat i ett bombastiskt Rock n´ Roll-uttryck. Det var en fullkomlig dröm att arbeta med.”, säger showens regissör, Edward Af Sillén.