Magi-profiler i överraskande show

En kommer från Las Vegas, men är nyss hemflyttad till Östermalm i Stockholm. En bor i Älvsjö, där han också går i sjunde klass. Joe Labero och förra årets magi-komet från Talang, 13-årige Vilgot Michelin, förbereder gemensamma showen Goldfingers på Hamburger Börs.

Labero - Goldfingers

De känner sig inte som konkurrenter eller rivaler. Tvärtom. Den unge magikern ska agera och framträda som en Joe Labero Junior, i kommande satsningen Goldfingers på Hamburger Börs. Vilgot Michelin, 13, har efter sin medverkan i Talang-finalen blivit en efterfrågad spelkorts-magiker. Närmast ska Vilgot Michelin och nyss hemflyttade Joe Labero göra en storsatsning på Börsen. Premiär 27 mars.

Idén kom från Joe Labero. Eller rättare sagt - hans dotter. – Min 12-åriga dotter har ingen avsikt att bli magiker. Hon har helt andra planer med sitt liv och pratar bland annat fem språk flytande, efter många år utomlands. Men hon är lite intresserad av magi och tog fram filmer med Vilgot på Youtube och sa ”varför gör ni inte nåt ihop, som hela familjen kan se” och på den vägen är det, säger Joe Labero. - Jag hade inte tänkt i dessa banor innan jag fick barn själv, men nu känns det viktigt att jobba ihop med en ny generation, som inspireras av Harry Potter och magiklipp på nätet.

Joe och Vilgot. För ett år sedan befann sig herrarna på varsin sida av jordklotet. 30 år efter debutsuccén på Berns är Labero tillbaka i Sverige. Den nybakade magi-duon bjuder på en rejäl dos av kortmagi och fingerfärdighet. Därav showens namn. Häromdagen tog de mått på varsin smoking, hos ett anrikt skrädderi i Stockholm. Inget lämnas åt slumpen. I mars förra året tävlade Vilgot Michelin i Talang i TV4. Den unge magikern hade chans på en halv miljon kronor. Med klurig kortmagi tog han sig till final, där han hamnade på fjärde plats. Han fick sin första magilåda som åttaåring. 2018 korades han till svensk juniormästare i kortmagi. – Hela Talangresan känns overklig. Och nu ska jag få göra en massa shower med Joe Labero, säger Vilgot och skrattar.

Och Vilgots horisont sträcker sig ännu längre. – Jag vill bli professionell magiker, säger Vilgot.

Spelas 27 mars-2 maj på Hamburger Börs.

Läs mer och boka på Showtic.se/labero-goldfingers/

Showen ”Goldfingers” presenteras av 2Entertain och Krall Entertainment.

Producenter: Mikael Gordon-Solfors och Patrik Krall.

Pressfrågor Magnus Stråberg 0705-16 60 90

Labero - Goldfingers
Vilgot Michelin och Joe Labero. Foto: Axel Öberg

Moment Group är en av de ledande aktörerna inom upplevelseindustrin i Skandinavien.Koncernen är listad på Nasdaq Stockholm, Main Market, och omsätter knappt en miljard kronor. I de olika verksamheterna inom Moment Group skapas upplevelser för fler än 2 miljoner gäster varje år och koncernen har fler än 500 medarbetare. Verksamheterna inom Moment Group bedrivs i tre affärsområden med kontor i Göteborg, Stockholm, Köpenhamn, Oslo, Falkenberg och Växjö

Inom Moment Group återfinns följande bolag och varumärken: 2Entertain, Ballbreaker, China Teatern, Cirkusbygningen, Golden Hits, Hamburger Börs, Hansen, Intiman, KPH Matbar, Kungsportshuset, Lisebergsteatern, Minnesota Communication, Oscarsteatern, Showtic.se, STAR Bowling, Tickster, Vallarnas friluftsteater, Wallmans, Wallmans Group

Moment Group arbetar löpande med att stärka bolagets likviditet och minska kostnadsbasen24.3.2020 17:12:09 CETPressmeddelande

Moment Group arbetar löpande med att stärka bolagets likviditet och minska kostnadsbasen, initierar ett skriftligt förfarande i syfte att ändra villkoren under sitt obligationslån och arbetar intensivt för att säkerställa tillgång till rörelsekapital under det närmaste kvartalet. Som tidigare har kommunicerats bedrivs Moment Groups verksamheter inom en bransch som drabbas mycket hårt av coronaviruset och pandemin vilket fortsatt kommer att ha en stor negativ påverkan på såväl omsättning som rörelseresultat och likviditet. Arbetet med att överblicka omfattningen pågår och åtgärder vidtas löpande för att parera den negativa påverkan på de sätt det är möjligt.